ja Bas Big Muff, ideaal: lekker veel laag en je kan hem wet/dry mixen dus bijv. mooi akkoorden clean laten doorkomen met een dikke laag fuzz erachter :)
Printable View
ja Bas Big Muff, ideaal: lekker veel laag en je kan hem wet/dry mixen dus bijv. mooi akkoorden clean laten doorkomen met een dikke laag fuzz erachter :)
@swan: wat zijn wallwarts van i spot? Ziet er wel neat uit. Heb je misschien een link voor me?
kleine update
http://i73.photobucket.com/albums/i2...91130_2490.jpg
nog niet binnen/besteld: D_H tap-tempo voor DD-5 en waarschijnlijk een Catalinbread Ottava Magus (voor die octavia, weetje?!)
de COT50 is een heerlijk pedaal, en is op dit moment toch net wat beter toegespitst op m'n wensen, als de RC Boost (ook geweldig, maar door plaatsgebrek, had ik liever een extra kleur boost/overdrive ipv een enkele transparante boost voor overall geluid..)
de SD-9 icm COT is ook erg fijn t.o.v. SD-9/RC combinatie; klankkleur SD9 is toch enigszins aan te passen met de COT, wat ik bij RC Boost niet altijd even prettig vond..
niet op foto: RC-2 looper en mini/jazz/bigband board met Danelectro Cool Cat Transp. Overdrive CTO-1, Cool Cat Tremolo en D_H modded GCB-95 wah..
wat is dat met die stalen lineaal tussen je snaren Swan ??
gewoon voor wat leuke effectjes :)
Zelfde effect als een schroevendraaier?
Hoe moet je het precies doen, gewoon er over laten glijden?
nee ik schuif hem tussen de snaren, op het moment omdat ik een stuk doe waarbij de gitaar ligt met de ebow erop, door de lineaal te schuiven kan ik de toonhoogte (als een slide) veranderen en de gitaar laten liggen.
ook kan je tegen de lineaal tikken voor percussieve geluiden...
maar met ditsoort dingen is het echt; probeer het zelf! (met een oude gitaar)
hihi, nee ik heb destijds bij RoboCustomFX (die is niet echt meer 'in de lucht' volgens mij) een zelfgekochte Phase90 laten modden en pimpen;
het ding is nu
- TB
- paarse led
- Boss-style input ipv de 3,5mm jack..
- EvH logo heb ik laten aanpassen om er KvH van te maken (mijn eigen initialen)
- de print van de EvH Flanger vond ik toffer dan het wit/rode, dus heb ik het zwart/witte laten plaatsen; het MXR/Dunlop/EvH-logo heeft dus ook een KvH-logo
- en de naam K's90 rijmt natuurlijk op Phase90..
zo had ik ook een SHO-clone, met een Keeley Katana-print, waar ik dan 'Kentana' van had laten maken..
Ooit komt er nog mijn versie van de Zendrive, die ik -als mijn narcisme het toelaat...- Kendrive wil noemen..
vooralsnog ben ik tevreden met de 'gewone' versie van de doosjes, los van de K'90 uiteraard...!
dank! leuk om te horen :)
over 2 weken sta ik op State-X! echt vet tussen The Melvins en Merzbow enzo :)
www.state-xnewforms.nl
update:
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos..._7534232_n.jpg
de DS-1 is kapot en vervangen door een EHX LPB-1. De Ibanez soundtank fuzz is vervangen door een Rat, die wél door de mix snijdt en een stuk harder gaat!
Is dat niet 50 Hz?
Ik heb het even opgezocht.
G1 - 49,00 hz
G# - 51,91 hz
Dus 50 hz is inderdaad iets boven de G
Weten we dat ook weer. :ok::cheerup:
Sinterklaas is heeeel aardig geweest: een pedaltrain 2 soft case! Ideaal moet ik zeggen. Het klittenband is sterk, maar niet TE sterk. Mooi spul allemaal...
http://i76.photobucket.com/albums/j3...cember2009.jpg
sinds wanneer noemen we tassen softcases?
Al best lang hoor...
Soms kan je gewoon beter niets posten... :seriousf:
@Zuurding: Ziet er goed uit!
Dank je voor het compliment! Nee, ik gebruikte maar in 3 nrs of zo delay, en zelfs daar miste ik het niet echt. Ik heb de DE-7, DD-3, DD-7 op m'n pedalboard gehad, maar ze toch weer weggedaan. Hetzelfde geldt voor een phaser.
De effecten die nu op m'n board staan, worden allemaal veel gebruikt. Met natuurlijk de Masotti black-box als grootste placebo-pedaal ooit :)
Ik heb wat last van signaalverlies in mijn effect loop, en probeer dat nu op te lossen door een boss EQ pedaaltje standaard aan te hebben met alleen een lichte boost op de hogere frequenties. Het hoogverlies is zo prima te compenseren, alleen klinkt het wel wat doffer allemaal, en dat valt niet echt op te vangen met een EQ.
Live is het allemaal echt te verwaarlozen, maar sukkeltje als ik ben heb ik toch al een tijdje aan die black of white box zitten denken.
Overtuig mij eens surething... of is het wederom een hopeloze gas aanval die eigenlijk onzinnig is.
Tsja.... Ik gebruik alleen true bypass pedalen en dan vind ik dat ik eigenlijk een buffer nodig heb. Ik gebruikte de BOSS TU-2 als tuner/buffer, maar op een dag ging die "een soort van" kapot (lees: ik wilde een andere tuner) en toen kwam de Korg Pitchblack in beeld, wat ik in ALLE opzichten nog steeds een verbetering vindt ten opzichte van de TU-2. Maar ja: de Korg is ook true bypass, dus toen vond ik dat ik maar een buffer moest aanschaffen. En toen kwam ik 2e hands de blackbox tegen en die heb ik toen maar gekocht. Het is volgens forumleden hier wel een hele goede buffer, maar krikt je signaal ook met ongeveer 3 dB op. Dat vind ik niet erg, want ik speel op een strat met enkelspoelers zonder teveel output. Maar "met en zonder buffer" levert in dit geval geen eerlijk vergelijk op, omdat ie je signaal dus ietwat boost.
De andere optie was de whitebox (was niet 2e hands te verkrijgen) en anders een BYOC maar daar heb ik geen zin in. Weer een andere optie is een ander pedaal met buffer, maar ik wist niet welke.
Ik had hiervoor een Lehle Dual loop met prima buffer erin.
Ik heb ooit een hele avond een semi/wetenschappelijke test gedaan met true bypass en gebufferde signalen, maar je moet zeer je best doen dit te kunnen horen.
Samenvatting: het is 70% GAS, 30% gebaseerd op theorie over buffers/true bypass en 0% gebaseerd op mijn oren. Ik zeg: DOEN! :)
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos...6_652387_n.jpg
Deze week nog even de Arion TB laten maken door DH, dan is ie ok!
..ToffeTuner!:ok:
Wat voor jackpluggen heb jij eigenlijk gebruikt? kan ze nergens vinden,. de pluggen die ik gebruik nemen wat veel ruimte in beslag.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Sinterklaas is heeeel aardig geweest: een pedaltrain 2 soft case! Ideaal moet ik zeggen. Het klittenband is sterk, maar niet TE sterk. Mooi spul allemaal...
Omdat ik heel stout ben heeft Sinterklaas mij overgeslagen dit jaar, dus heb ik maar zelf wat gekocht: een Ehx Pulsar. Ik ben al een jaar aan het twijfelen over welke tremolo, óf ik wel een tremolo moet kopen enzovoort, maar nu heb ik er dus een. Wel leuk, zo'n pedaal. Ik moet er nog wat meer mee klooien. Wat me wel al opviel is dat ik hem toffer vind vóór mijn delay dan erna
Mijn basissetup is zo'n beetje Pitchblack -> Rat -> Echo 600D, maar als het nodig is heb ik dus die Pulsar en een Fulltone '69 in de trukendoos.
http://i334.photobucket.com/albums/m...p/DSCN4338.jpg
Zo, nu de beurs even laten bijkomen van dit festijn en dan wil ik misschien nog iets van een Auto-wah, een pitchshifter en heel misschien nog een delay of fuzz.
Er zitten pinnen in de scharnieren die je er met een schroevendraaier en hamer zo uit mept. De koffer haal je dan uit elkaar en mept die pinnetjes weer terug in de deksel en knijp met 'n nijptang de pinnen vast in het scharnier. Vervolgens met een beetje buigen aan de halfronde "lepels" (bij gebrek aan een betere term) van de scharnieren die aan de originele onderkant van het koffer zitten, kun je de nu nieuwe deksel in het scharnier van de bodem van je pedalboard wippen. Werkt prima. Moet 'm niet van driehoog laten vallen, dan vliegen de scharnieren los, maar voor gewoon netjes je pedalboardje verplaatsen is het prima..Succes, ben benieuwd..
Haha, bedankt voor het compliment. Helaas kon ik als Radiohead-fan mijn onderbroek verschonen na het zien van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=LdSf6RhQY-I
Instant OK Computer in een doosje! :supercool: