Ik zie CX30####
"The date codes from 1968 to 1991 are written in the form: Month, Year, Day. For example: KH7 = 7th October 1975"
C = maand = maart
X = jaar = 1989
30 = dag
30 maart 1989 dus.
Printable View
En hij staat w้้r te koop!:???:
http://link.marktplaats.nl/521416146
Dit is inderdaad geen tip meer te noemen, maar omdat het zo verwonderlijk was en hij al tweemaal aan bod kwam in dit topic zette ik hem er voor de volledigheid nog maar even bij.
Zo houd je overigens wel beweging in de koop en verkoop van die cab's op marktplaats, want de meeste andere 1960 cabinets die er op staan worden maar nouwelijks verkocht.
Staat al bij het huisvuil zo te zien.
Dat is waar, maar 375 is tegenwoordig geen koopje meer te noemen voor die kasten. Ik heb zelf nooit van dit soort rechte g12-t75 kasten gekocht voor meer dan 300 euro, en meer vind ik ze eigenlijk ook niet waard.
375,- is een normale prijs voor zo'n kast. En ze zijn het zeker wel waard.
Dan hebben we daarin een meningsverschil. Volgens jou zijn die kasten het misschien wel waard maar volgens mij niet en zoals Harold zegt, is (helaas) de markt het daarmee eens. Overigens zijn kasten de 800 met, om maar een voorbeeld te noemen, g12-65 speakers een heel ander verhaal hoor. Laten we het op marktwerking houden.
Ik zeg niet dat ze het misschien waard zijn, ik zeg dat het waard zijn. Dat mensen het niet willen betalen komt doordat je al een prachtige harley benton cab kan kopen voor bijna geen geld.
Dus inderdaad we zijn het niet eens en het boeit mij niet wat marktplaats doet.
Ik ben het wel eens met wat de g65 betreft.
Waarde wordt bepaalt door vraag en aanbod, dat jij ze zelf veel waard vind heeft geen invloed op de prijs zolang je ze niet op gaat kopen. Misschien zouden ze zelfs nog minder waard zijn als je er niet 12 in je woonkamer had staan...
zeker wel door hoeveelheid... het is gewoon een feit dat als er een product veel wordt aangeboden de prijs daalt, zeker nu de 412 hype voor een groot deel voorbij is en ik steeds meer artiesten met een combo of een 212 cab zie slepen ;)! Het vrije-markt principe, er is echter wel altijd een bodem die redelijk zou moeten zijn maar dat helaas niet altijd is...
Dus als ik vind dat een 1960 cabinet die in nieuwstaat is wel 375,- waard is dan is dat dus niet zo? Van de twaalf cabs die ik had zijn er nog drie over, de rest is verkocht voor 450,- per stuk. Natuurlijk heb ik ook stupide biedingen gehad van 15/17 jarigen. Die heb ik netjes doorverwezen naar thomann.
Er is meer dan alleen vraag en aanbod. Mensen die snel moeten verkopen omdat ze thuis geen ruimte hebben gaan sneller akkoord met een laag bod. En dat bepaald niet direct dat daarmee iedereen zijn spul maar bijna moet weggeven.
Maar iedereen mag van mij zijn mening hebben, ik blijf bij de mijne. Want 9x 450,- zeggen mij dat ik gelijk heb....
Beetje suggestief en subjectief om de term Chinese lommel te gebruiken.
Prima speakers volgens mij.
Dan reken je verkeerd om. Elk succesvol bedrijf dat aan massaproductie doet rekent eerst uit wat ze voor een product kunnen vragen, vervolgens kijken ze of ze met die prijs en de kosten nog winst kunnen maken en daarna gaan ze pas produceren.
Nee, maar dat betekent wel dat ik ongelijk heb over de prijs :seriousf:
Jij hebt ze kunnen verkopen voor 450 omdat dat blijkbaar de waarde was, niet omdat jij dat ze waard vond. Hoe lang stonden ze gemiddeld dan op marktplaats?
Hoe lang ze op MP stonden, een maand ofzo. Dat komt natuurlijk omdat er tussendoor ook afgeragde kasten te koop werden aangeboden van 250 tot 300 euro. Ik moest ze ook niet verkopen dus ik had alle tijd om te wachten op de juiste klant. Dan vallen jochies met no budget al af.
De laatste kast die ik nog heb met gt75 er in is een apart geval uit 1992, die is voorzien van doek met daarop in goudstift de handtekening van jim Marshall, zal wel een jubileum uitgave zijn of iets dergelijks. Is ook in zgan staat en ik zit er aan te denken ook die te verkopen. Ik weet echter niet of die handtekening nog een meerwaarde bied. Wat ik wel weet is dat ik deze niet als lowbudget kast ga verkopen.
De twee overige kasten zijn 1960BX cabs met chinese lommel gleenbacks en laat ik die nu juist het beste vinden. Op een staat de ENGL steve morse en op de andere komt de Giablo op te staan. Dan ben ik voorzien van twee prima halfstacks en dat is voor mij als huiskamerhero wel genoeg.
Nogmaals,
Dit is een ik vind/ jij vind discussie en ik geloof niet dat we ons kunnen verenigen met elkaars gedachte. Laten we het er op houden dat de waarheid waarschijnlijk in het midden ligt.
Wat nou als ik nu zou zeggen dat dit volledig bullshit is en het open deuren opentrappen is? Krijg ik dan bonuspunten? :crazyhappy:
Als MacWilliams voor 450 de stuk die dingen verkocht heeft, heeft hij naar mijn MENING echt veel geluk gehad. Ik vind ze het dus echt niet waard 2e hands. Zoiezo is de gitaar"markt" nogal vreemd... als je procentueel gaat kijken gaat er maar zo weinig af. In mijn andere hobby, motoren is 2e hands een stuk aantrekkelijker...
+1
ontopic: gave Kustom Tuck N Roll PA300 set
Heb altijd wel een zwak voor dat spul, en 250 euro is echt geen geld voor die set. Moet wel even opgeknapt worden, maar dan heb je wel een mooi alternatief meubel in huis!;)
Peavey 5150 Combo voor 500,-: http://link.marktplaats.nl/525169635
Hebben de custom kasten van Marshall nu een multiplex achterwand? Of is het allemaal pulp?
Volgens mij allemaal vezelplaat (/ pulp).
De mijne klinkt er niet minder om, ondanks dat de vezelplaat al meer dan 30 jaar oud is.
Edit: oh wacht, custom kasten, geen idee....
Ik had het idee dat als je iets spanning op de balk zet en een multiplex achterplaat plaatst dat ie beter gaat klinken met een strakkere basweergave.... Maar.... kan natuurlijk een smaakding zijn....
Deze zie je niet heel vaak: Leuk voor erbij om een andere amp op door te lussen of misschien wel als modeling Amp, een Mesa Simul Satellite voor 200: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=153727
Heb geen ervaring met de versterker maar dit lijkt me toch een koopje
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar
Dan had ik het fout gezien :seriousf:
Echt duidelijk is de advertentie ook niet.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=153739
Mesa mark II head. De mark II kom je tegenwoordig zelden tegen en een head is al helemaal zeldzaam. Gezien de datum ga ik er van uit dat het de IIA is.
OOOOO :lovelove: GAS GAS GAS!!!! Jammer dat het in belgi๋ is :dontgeti:
Als ik het geld had om even een extra amp te kopen zat ik nu in de auto om hem op te halen. Gezien de grafische eq van die kerel gok ik dat hij er metal mee speelde:seriousf:
Vermoed dat het de 60/100 watt versie is gezien de 3 switches en dat simull class pas bij de IIB werd geintroduceerd als ik mij het niet vergis.
Heel erg mooie amp, maar zijn die pre-IIC-marks niet meer minder heavy qua sound dan de latere series?
Je moet inderdaad niet verwachten dat het gain niveau op IIC niveau komt maar met een boost zou dat imo zeker moeten lukken.
1000 euro is echt peanuts voor zo'n head