Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 86 van 169 EersteEerste ... 3676848586878896136 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 851 t/m 860 van 1686
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    €375,- is een normale prijs voor zo'n kast. En ze zijn het zeker wel waard.
    Dan hebben we daarin een meningsverschil. Volgens jou zijn die kasten het misschien wel waard maar volgens mij niet en zoals Harold zegt, is (helaas) de markt het daarmee eens. Overigens zijn kasten de 800 met, om maar een voorbeeld te noemen, g12-65 speakers een heel ander verhaal hoor. Laten we het op marktwerking houden.
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door refused199 Bekijk bericht
    Dan hebben we daarin een meningsverschil. Volgens jou zijn die kasten het misschien wel waard maar volgens mij niet en zoals Harold zegt, is (helaas) de markt het daarmee eens. Overigens zijn kasten de 800 met, om maar een voorbeeld te noemen, g12-65 speakers een heel ander verhaal hoor. Laten we het op marktwerking houden.
    Ik zeg niet dat ze het misschien waard zijn, ik zeg dat het waard zijn. Dat mensen het niet willen betalen komt doordat je al een prachtige harley benton cab kan kopen voor bijna geen geld.

Dus inderdaad we zijn het niet eens en het boeit mij niet wat marktplaats doet.
    Ik ben het wel eens met wat de g65 betreft.

Senior Member

Standaard

Waarde wordt bepaalt door vraag en aanbod, dat jij ze zelf veel waard vind heeft geen invloed op de prijs zolang je ze niet op gaat kopen. Misschien zouden ze zelfs nog minder waard zijn als je er niet 12 in je woonkamer had staan...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Waarde wordt bepaalt door vraag en aanbod, dat jij ze zelf veel waard vind heeft geen invloed op de prijs zolang je ze niet op gaat kopen. Misschien zouden ze zelfs nog minder waard zijn als je er niet 12 in je woonkamer had staan...

waarde wordt bepaald door materiaal en arbeidsloon plus winstfactor en kwaliteit..

..niet door hoeveelheid.
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    waarde wordt bepaald door materiaal en arbeidsloon plus winstfactor en kwaliteit..

..niet door hoeveelheid.
    zeker wel door hoeveelheid... het is gewoon een feit dat als er een product veel wordt aangeboden de prijs daalt, zeker nu de 412 hype voor een groot deel voorbij is en ik steeds meer artiesten met een combo of een 212 cab zie slepen ! Het vrije-markt principe, er is echter wel altijd een bodem die redelijk zou moeten zijn maar dat helaas niet altijd is...
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Dus als ik vind dat een 1960 cabinet die in nieuwstaat is wel €375,- waard is dan is dat dus niet zo? Van de twaalf cabs die ik had zijn er nog drie over, de rest is verkocht voor €450,- per stuk. Natuurlijk heb ik ook stupide biedingen gehad van 15/17 jarigen. Die heb ik netjes doorverwezen naar thomann.

Er is meer dan alleen vraag en aanbod. Mensen die snel moeten verkopen omdat ze thuis geen ruimte hebben gaan sneller akkoord met een laag bod. En dat bepaald niet direct dat daarmee iedereen zijn spul maar bijna moet weggeven.

Maar iedereen mag van mij zijn mening hebben, ik blijf bij de mijne. Want 9x €450,- zeggen mij dat ik gelijk heb....

Senior Member

Standaard

Beetje suggestief en subjectief om de term Chinese lommel te gebruiken.
    Prima speakers volgens mij.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Beetje suggestief en subjectief om de term Chinese lommel te gebruiken.
    Prima speakers volgens mij.
    Hij bedoeld natuurlijk de afhaalchinees in lommel.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht

..niet door hoeveelheid.
    Dan reken je verkeerd om. Elk succesvol bedrijf dat aan massaproductie doet rekent eerst uit wat ze voor een product kunnen vragen, vervolgens kijken ze of ze met die prijs en de kosten nog winst kunnen maken en daarna gaan ze pas produceren.
    Maar iedereen mag van mij zijn mening hebben, ik blijf bij de mijne. Want 9x €450,- zeggen mij dat ik gelijk heb....
    Nee, maar dat betekent wel dat ik ongelijk heb over de prijs

Jij hebt ze kunnen verkopen voor 450 omdat dat blijkbaar de waarde was, niet omdat jij dat ze waard vond. Hoe lang stonden ze gemiddeld dan op marktplaats?

Senior Member

Standaard

Dus als ik vind dat een 1960 cabinet die in nieuwstaat is wel €375,- waard is dan is dat dus niet zo? Van de twaalf cabs die ik had zijn er nog drie over, de rest is verkocht voor €450,- per stuk. Natuurlijk heb ik ook stupide biedingen gehad van 15/17 jarigen. Die heb ik netjes doorverwezen naar thomann.

Er is meer dan alleen vraag en aanbod. Mensen die snel moeten verkopen omdat ze thuis geen ruimte hebben gaan sneller akkoord met een laag bod. En dat bepaald niet direct dat daarmee iedereen zijn spul maar bijna moet weggeven.

450 de stuk? Dat noem ik mazzel hebben lol... sorry maar wie betaalt er in deze tijd nou zoveel voor zo'n ding? En waarom word hier ons een mening opgedrongen? ^^

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten