Nu ik het zo zie heb ik spijt dat ik er niet bij was, maar het zat er gewoon even niet in.
Richard bedankt voor zijn pogingen me toch te mobiliseren. ;)
Printable View
Nu ik het zo zie heb ik spijt dat ik er niet bij was, maar het zat er gewoon even niet in.
Richard bedankt voor zijn pogingen me toch te mobiliseren. ;)
Euy..
De Telemeeting was een hele leerzame interessante meeting..
en daarom ook heel erg geslaagd.. :)
wat ik vond:
De Telecaster van H.huisjes , de Blauw/groene (ik dacht van Alex1959)
maakten de meeste indruk op mij qua geluid.. :)
en ik vind de reactie op mijn telecaster helemaal tof natuurlijk.. ;-)
Dank voor de geslaagde middag.. (Y)
De laatste filmpjes:
- De Tele Jam
- Kim Wilson die losgaat op de Powersatck
Uitgebreide review van mijn kant:
Voor mij een heel leerzame dag over Tele's, maar ook gewoon weer een blok extra kennis in het algemeen over theorie & specs versus "feeling" / reactie van je eigen spel op verschillende factoren. Erg leuk om dit te mogen doen, en fijn om op flink volume en heerlijke amps je uit te leven op de mooiste (en meest veelzijdige) collectie Telecasters die je je kunt bedenken.
Moet zeggen dat de videos voor het "thuisfront" erg goed gelukt zijn Henri, meestal is de geluidskwaliteit veel minder, maar zelfs hierop hoor ik bijvoorbeeld nog mijn favorieten er bovenuit springen in sound. Bijzonder ook hoe toch het gros van de aanwezigen dezelfde favorieten hebben, er komen toch een stuk of 4 steeds weer naar voren.
Over de shootout, goed- en minder goed geschikt:
Ik heb geprobeerd om het beste in elke tele naar voren te halen door toch een soort rode draad in het geheel te houden en voor clean & drive een paar basislicks/riffs te spelen. En daarnaast om specifiek soms dingen uit te lichten; sommige modellen hadden een halshumbucker die je gewoon meteen "deed jazzen" (G&L Bluesboy) en weer een ander model had zo'n dikke output op de brug ('91 mex tele) dat er per ongeluk wat deep purple riffs en erger uitvlogen. Anderen deden het weer iets minder met meer oversturing en heb ik iets uitgebreider op kanaal 2 van de Hook gehouden - een beetje naar eigen inzicht en gevoel. Ik kreeg het er blijkbaar zaterdag niet uit om kanaal 2 als dusdanig te benoemen - ik had het dan over kanaal 1 op de Hook, maar dat is nooit aan geweest - sorry daarvoor, het zal wel te maken hebben met "lead 1", ik zou die amp toch moeten kennen, draai er al 120 gigs mee intussen...anyway.
Aan de andere kant had ik bijvoorbeeld standaard het volume op de amps gelijk, en op de Vibrolux de bright switch aan. Om elke gitaar echt goed te laten reageren zou je dan naar gelang de klank een en ander moeten finetunen zodat dit qua balans/headroom/klank iets constanter zou zijn. Heb het echter niet gedaan maar soms hoogstens met de tonepots iets gespeeld op de gitaren, ook gezien de tijd en dat je al snel uitloopt en niet de laatste modellen wil afraffelen. Maargoed, ik had het idee dat dit misschien meer voor mezelf aan de orde was en dat het buiten de harde straal van de amps wel wat meeviel.
Opvallend:
-De LSL 52.5 Tele van Alex 1959 en de zelfbouw '52 van GHK. Beiden uit Swampash, op de een of andere manier geeft dit vooral op de hals-en middenposities zo'n goede sound en definitie dat je maar blijft doorspelen. Het "verzuipt" niet wat ik soms bij mijn eigen Tele wel merk en wordt zelden modderig in de basregisters midden op de hals.
Ook leuk was dat sommige halzen echte boomstammen (onwijs diep/dik) waren en dat ik altijd heb gedacht dat dat voor mijn relatief kleine tere handen geen doen was. Toch heb ik de nodige boomstammen doorgewerkt, sommigen met het voor mij "onspeelbare" 0.11 en ze speelden lichter dan mijn eigen Tele met een superdunne hals en 0.10. Proberen dus, en niet meteen afschrijven.
-De Black & Gold '81 Tele van Hendriks. Wat een supersound en bespeelbaarheid, hier zat geen enkele remming op om exotische toeren uit te halen. Nielsje beschreef de sound nog heel mooi als "erg safe" en misschien wel "iets hifi", moet wel toevoegen in de bijna perfecte zin van het woord dan wat mij betreft. Het gewicht loog er dan helaas niet om, dat merkte ik pas goed toen ik er mee ging zitten.
-De '91 mexicaanse Fender Tele van Johan B / zoon van Johan B. Mooi was nog dat zoon opmerkte dat de gitaar ouder was dan hijzelf. Het aparte is dat Fender mexico online op de fora er niet best uit komt. Ik moet je zeggen - als ze me hadden verteld een US standard / deluxe van het dubbele bedrag en meer in handen te hebben gedrukt had ik het ook geloofd. Heb ook op genoeg strats en tele's uit mexico gespeeld die ik niet echt bijzonder vond. Dit exemplaar had een ontzettend levendig geluid, het knalde er echt fijn uit met een hele goede klankbalans en speelbaarheid. Hij was ook gewoon top afgesteld waardoor je er automatisch beter door gaat spelen - gold voor alle gitaren trouwens qua afstellen, staat het beroerd dan speel je ook zo en vice versa. Met de brugpickup (was het nou een lil '59 of een hotrail?) kreeg ik er zonder moeite de vetste sustain uit die middag, daar had ik nog graag een stuk op doorgetrashed. Maarja, we waren niet meer met de traditionele telesound bezig op dat moment:D Desalniettemin leuk uitstapje. Zou het gerucht de oude batch fender mex was beter" echt gelden? Ben benieuwd.
-de Tubescreamer (goudie TS?) van Henri. Naar mijn gevoel meer dan een Tubescreamer maar uitstekend op de Captain. Ik heb nog lopen verkondingen hoe gaaf de Box of Rock wel niet was maar die heb ik niet eens meer aangesloten, mede door tijd maar deze goudie was top. Heel transparant en bruikbaar op het 2e kanaal.
Wat ga ik dan zelf kiezen....om eerlijk te zijn op korte termijn denk ik nog niks, maarja zo kwam er paar week geleden ook per ongeluk een TC G system aanwaaien dus ik hou een slag om de arm:D Ik ga het wel in de swampash icm. iets overwound pickups richting houden, met een oldschool configuratie van single-single met 3-way switch. Mijn eigen '62 RI moet dan het veld gaan ruimen, het is een goed ding maar niet waarvoor ik hem wil gebruiken. Toch ben ik er ergens mee vergroeid, gaat wel zeer doen.
Goudie FX 808+ :ok:
Het ding werkt echt goed op de HOOK. Ook standalone is ie bruikbaar als overdrive en als clean booster (met wat compressie/extra mids).
Goudie is ermee opgehouden, maar gaat een doorstart maken. Zo staat op z'n website.
Ik las trouwens ook dit nog:Op zich wel interessant, wordt ie nog transparanter. :satisfie:Citaat:
The frequency response of the 808+ can easily be tweaked, the stock TS808 cuts bass and treble achieving that mid range response that made the pedal famous. However, this pedal can be "opened up" by adjusting the filters and allowing more treble or bass to the output (or both). I can tailor the response of your 808+ to meet your specific needs based on your rig...just ask!
Leuke review Eric. :ok:
at bluesbreaker:
ik ben zelf ook eerder eerder kleinhandig maar speel tegenwoordig liefst op hele dikke nekken (toch voor tele's) de truuk hier is dat je voor V achtige vorm moet gaan, dan kunnen kleine handen perfect een 27 mm dikke hals aan. Dat in combinatie met goede swampash body en low output elementen, geeft voor mij beste en meest authentieke telegeluid.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik had jullie graag (weer) eens ontmoet. A.d.h.v. de filmpjes blijft het lastig te beoordelen hoe het een en ander echt geklonken moet hebben, zeker als je alleen de iPhone hebt (zonder koptelefoon) om het te beluisteren. En aan de reacties is ook af te lezen dat iedereen toch een eigen voorkeur heeft. Ik durf ook rustig te beweren dat mijn telecaster op het brugelement (Little '59) aardig kut zou hebben geklonken. Om het beste daaruit te halen is echt wat meer drive nodig. M'n stock halselementje klinkt echter superclean en warm en die combi is voor mij ideaal. Zonde dat ik dat niet heb kunnen testen. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik me waarschijnlijk meer had zitten verlekkeren aan de mooie versterkers en pedaaltjes die jullie hebben meegenomen.
Een volgende telemeeting zal er nu niet snel meer komen, maar ik hoop iedereen snel te zien op een volgende gitaarnetmeeting. :)
Zo!
Interessant luistervoer, als ik tijd heb zal ik wel even wat uitgebreider uiteenzetten wat ik van de tele's vond.
Belangrijkste voor mij was dat ik een paar mensen gezien/gesproken heb die ik al veel te lang niet meer had gezien. Was gezellig!
Volgende keer met avondeten en (meer) bier? (Het was een zaterdag verdorie!)
Even jammen was leuk, maar de volgende keer geen blues meer, goed? Ik kan het niet, maar het was toch wel even geinig een mini-Tielman-revival te hebben :D
Tot snel!
Zo, was weer een gezellige bijeenkomst. Leuk om iedereen weer eens te zien en te spreken.
Mijn hoogtepunten waren de LSL en egocentrisch genoeg mijn eigen Esquire. Simpele tele's met swampash en een maple neck bevallen me toch het meeste. Vooral als ze licht zijn. De G&L's vond ik ook erg vet en de tele van Hans past uitstekend bij zijn spel. De Mexicaan klonk inderdaad verrassend goed en de zwarte met gouden hardware had echt die typische glazen sound uit de 80's. Heel bruikbaar in een (80's) band, me dunkt. Ook de Fender Vibrolux klonk erg mooi vond ik. De Powerstack werkte heel goed over deze amp.
Hans, super bedankt voor het ritje! Was erg gezellig en heel leuk om eens in een kever te zitten. Toch grappig dat we over veel (muzikale) zaken hetzelfde denken.
Bedankt Outline voor al je harde werk. ik denk dat deze meeting zeker zeer geslaagd genoemd kan worden, ondanks de opkomst en het strakke schema.
Nielsje zijn fysieke expressie lijkt hij aan John Mayer te ontlenen (kapsel ook, tattoo ergens Niels..?) terwijl zijn postuur gewoon 100% bassist schreeuwt. Dat is een ding dat inkickt wanneer je hem de bas ziet overnemen van Eric: 'en toen wist je het; bassist !!' :ok: