Ik vind het een mooi ontwerp. Met name die zwarte ziet er zeer sexy uit.
Printable View
Ik vind het een mooi ontwerp. Met name die zwarte ziet er zeer sexy uit.
Ik snap steeds beter waarom ik zo weinig met Gibson heb.
een ontwerp waar van af schreeuwt dat ze een graantje willen meepikken van de retro-hype.. makkelijk spuitbare snoepkleurtjes, kekke slagplaatjes waar een simpele routing onder kan, weinig knopjes.. geen binding .... en vermoedelijk toch relatief duur....want er staat Gibson op z'n kop
... waar doet me dat ook al weer aan denken..
http://farm3.static.flickr.com/2143/...4f99d03c62.jpg
Gibson heeft na 241 mislukte pogingen nog niet begrepen dat ze speels gedoe moeten overlaten aan Fender.
Ik vind het prima dat ze dit doen. Het probleem is dat de meeste gitaristen zo conservatief zijn als de pest en dat het alleen om die reden bij voorbaat al geen groot succes zal worden.
Maar als ze het voor elkaar krijgen om die dingetjes goedkoop en fatsoenlijk te produceren en vooral ook voor weinig in de markt te zetten (stel je een bedrag voor van rond de 550/650 euro), dan zouden de meer conservatief aandoende uitvoeringen (wit en zwart) het zomaar goed kunnen gaan doen bij de groep gitaristen die net iets progressiever in het leven staat. Ik zou die licht-blauwe graag willen toevoegen aan mijn collectie, toen mijn collectie nog niet zo groot was. :eek:
Die zwarte vind ik sowieso wel aantrekkelijk.
Afgezien van die kleuren, eindelijk een Special met een intoneerbare wraparound brug! Maar geen P90? We zullen zien...
je zegt het.. toch weer de plank magistraal gemist.... eindelijk (!) een LP Special met intoneerbaarre wraparound en dan toch weer geen P90's d'r in . Gibson leert het ook nooit.. toen ze in de seventies eindelijk doorhadden dat er weer veel vraag naar Les Pauls was, maakten ze geen Burst met PAF's maar een De Luxe met minihumbuckers .... (even de speciale bestellingen van kleine series door een handvol muziekwinkels in de USA terzijde gelaten...)....
Gitaristen die al een tijdje gitaar spelen hebben meer historisch besef dan een beginner. En ook de P90 is een element voor de 'kenner'. Een beginnende gitarist heeft waarschijnlijk liever een duo humbuckers. Het is natuurlijk nooit te bewijzen, tenzij ze ook modellen met P90's gaan produceren, maar het zou me niks verbazen als deze dingen het best goed zouden gaan doen, al zou ik zelf ook een versie met een P90 prefereren.
Dat was omdat ze net Epiphone uit hun pand hadden gemikt richting Japan, en ze plots geconfronteerd werden met een enorme berg aan minihumbuckers (die normaal in de Sorrento, Sheraton, Riviera en Wilshire/Crestwood werden gelepeld). Bleek dat die mits een kleine pickupring zomaar in een P90 frezing gingen passen. Twee problemen opgelost: een nieuw doel voor die stapel aan minihumbuckers, en geen grote aanpassingen nodig van gereedschappen en frezen, omdat die mallen voor P90's toch nog daar rondslingerden van 13 jaar geleden.
Die nieuwe Gibsons, ze doen me wat denken aan de S1 of Sonex.
:dontgeti: ziet er niet uit! komen heel cheap over en dat zullen ze alles behalve zijn...
Ik ren er niet voor naar de winkel.
Ziet eruit als het resultaat van een managementsmeeting met als enige agendapunt: "help, PRS zit in ons marktsegment te knagen, vlug, verzin iets".
Een te heet gewassen M-III.
Of een double cutaway die beter in balans blijft. Mijn Gibson DC is een heerlijke gitaar maar hij heeft wel een beetje de neiging om zijn kop te laten hangen. Dus hier zal best goed over zijn nagedacht. Maar ja, waar kiezen wij gitaristen voor? Vorm of functie? ;)
Stelletje zeikerds ;-)
Ik vind 'm best ok; ligt wel aan de specs verder, maar toch!
En als Gibson een PRS gaat maken die klinkt als een LP, dan wil ik 'm!
Tja, ik wil zeker niet gaan zeiken omdat het er anders uit ziet als een LP, ES, Tele of Strat (en als je jaren lang vasthoudt aan wat je hebt ben je als bedrijf niet innovatief en heeft iedereen ook wat te mekkeren) maar zelf denk ik nu niet meteen wauw....
Heeft niet de klasse uitstraling van PRS, ook niet de vintage looks die Yamaha met de Revstar heeft weten te benaderen...
Meer een beetje een Pacifica ofoz...
Mwah, ze hebben ook niet direct de meest spannende kleur/afwerking genomen...
Kweet eigenlijk (nog) niet of ik het wat vind...
Dan was deze beter geslaagd:
http://images.gibson.com/Products/El.../2014/Hero.jpg
Op zich niet lelijk nee, maar het is wel een beetje een LP met een identiteitscrisis.
En zijn ze van standaard Dunlop staplocks naar Schaller gegaan?
Dit is dus het probleem. Je vergelijkt ze met een LP. Maar wat van de LP zit er nou in dit model? Ja, de achterkant, maar zo ziet 60% van de gitaren eruit. Laat dat vergelijken eens los en bekijk ze als een nieuw model. Alsof Gibson alleen maar ES'en en LP's mag produceren, wat een onzin.
Ik vind het een mooi model, en heeft naast de Les Paul en de Les Paul DC zeker bestaansrecht.
tis een beetje Cort Matt Murphy waarbij ik de Cort net wat beter vind ogen
http://i.ebayimg.com/images/g/yhcAAO...Jp9/s-l300.jpg
Ook in het PRS-blauw verkrijgbaar ;)
http://www.gibson.com/Images/Product...410&width=1000
Die Tak Matsumoto vind ik persoonlijk geweldig! Maar hij is wat obscuur/moeilijk te vinden. En ik ben dan weer te snobistisch om voor de Epiphone versie te kiezen. (àls ik hem al vinden kan)
Dan maar gekozen voor iets wat er op lijkt. Een Yamaha SF-1000.
En goud:
http://images.epiphone.com.s3.amazon...dtp_Splash.jpg
Wel met foeilelijke headstock, overigens.
Of dit:
http://patrickhansen.com/b2evo/media...tsumoto_DC.jpg
... stuk voor stuk (op de Epi na) mooier dan het nieuwe model van Gibson, IMHO.
Mmmmh ... ik weet het niet helemaal. Het lijkt een soort Les Paul special double cutaway maar dan met humbuckers en een arched top, ofwel een soort Les Paul Custom uitgevoerd als een double cutaway special. Leuk voor als je per se bij de hoge frets wilt komen zoals je op een strat of een SG kunt. Maar ik denk dat Gibson deze gitaar vooral bouwt om ervoor te zorgen dat mensen die al veel gitaren hebben er nog maar weer eentje bij gaan kopen.
Als je een Gibson met humbuckers hebt en een gitaar met P90's dan heb je al heel veel mogelijkheden tot je beschikking. Koop je naast een Les Paul ook een SG en een Flying V dan voegt het natuurlijk wel iets toe (de feel is anders, de sound een beetje anders) maar ook weer niet zo heel veel. Van mij mag Gibson blijven experimenteren hoor, maar ik heb niet het idee dat dit model nu iets totaal anders is dan wat ze al maken.
fame forum maar dan plat...