Ja oké, de wederzijdse onvrede is duidelijk. Nu een kusje erop en klaar ermee.
Kusjes mogen óók per PB trouwens :mmmm:
Printable View
Ja oké, de wederzijdse onvrede is duidelijk. Nu een kusje erop en klaar ermee.
Kusjes mogen óók per PB trouwens :mmmm:
ik kreeg een tijdje geleden ook een verbazende hoop gif over me heen van een mod waar ik nog nooit een woord mee gewisseld had.
vandaar dat ik hier ook nog maar heel weinig post.
Boehoe, het is allemaal de schuld van de mods!
Sinds ik geen mod meer ben, post ik veel minder. Kan er niet wakker van liggen.
Het is misschien niet bij alle, vooral de nieuwere leden bekend, dus goed om nog een keer te noemen. De moderators hier hebben een dubbelrol. Enerzijds zijn ze gewoon lid van de 'community' zoals dat in goed internet-Nederlands heet, anderzijds hebben ze de functie van moderator.
Dat houdt in dat ze dus vaak gewoon participeren aan discussies en dat kan soms ook inhouden dat ze zich van een menselijke kant laten zien. En de menselijke aard is niet alleen maar liefhebbend of kontkussend. Dit is niet bepaald het klarinetforum, dus als je niet tegen een stootje kan is het misschien verstandig om het heil ergens anders te zoeken. Voor moderators geldt dat net zo, die krijgen ook genoeg over zich heen, hetzij in topics, hetzij in privé berichten.
Als de taak van moderator wordt uitgevoerd zal dat in de regel gebeuren in duidelijke taal zodat het niet kan worden geïnterpreteerd als de opmerking van een gewoon forumlid of in het ideale geval wordt er gereageerd in rode tekstkleur, zodat voor iedereen duidelijk is dat er sprake is van een moderator aktie.
een berisping is voldoende, en was ook terecht hoor. Maar is het echt nodig om me dan een lul te noemen? Moet ik eens bij hem flikken, ken ik meteen een week op vakantie
Een week op vakantie is sowieso schromelijk overdreven. Voor ongewenst taalgebruik volgt in de regel een Berisping. Maar zoals zoveel dingen zal dat van de context afhangen. Een scheldwoord is niet per definitie een berisping waard, maar als het een te vaak uitgevoerde herhaling is, of overduidelijk kwetsend bedoeld, dan kan het tot een tijdelijke ban leiden.
Lul!
:crazyhappy: het was sterker dan ik.
Een uitstekend voorbeeld van ludiek gebruik van scheldwoorden. Dank daarvoor Rinze. Als beloning krijg je nu een ban van een week :D
:seriousf: Dank u heren, m'n dag is weer goedgemaakt.
Ik heb deze week een post gemaakt, deze is verwijderd. Waren misschien grappen die niet iedereen kan waarderen (iets met lange tenen), maar nu is het hele topic weg... Heb verder nergens een melding van gehad, beetje vreemd?:???:
Waar was dat? Ik heb wat marokkanenmoppen weggehaald, bedoel je die? Ik heb geen topic verwijderd.
Als je hoofd bedoelt: die is geen mod. En als jij dat was, met die lange waslijst met moslimgrappen: ze waren zó slecht dat ze niet eens thuis hoorden in het flauwe moppen topic :D
Nee serieus, als de inhoud tot klachten leidt of niet conform de regels is, dan worden posts verwijderd en kan het zijn dat de mod geen tijd of zin heeft om je te melden dat je postcount met 1 of 2 gedaald is. Als de inhoud van een post écht zwaar over de schreef gaat krijg je een berisping en daar krijg je dus automatisch bericht van.
En zoals net nog gememoreerd: dit topic is voor algemene discussie, niet voor persoonlijke akkefietjes. Die mag je dus verder regelen met één van de mods van Off Topic via PB.
Waarom denken mensen nog steeds dat ik mod ben? Ik heb geen apart ondertitel meer, ik doe mijn best om het minst representatief over te komen en bovendien heb ik, volgens mij, een van de hoogste aantallen berispingen en bans ontvangen. :???:
Misschien moet ik maar gewoon weer mod worden... En dan het systeem van binnenuit helemaal kapotneuken!! :rockon:
Nou ja, om het dat toch toe te lichten: ik vond een hele rits moslimmoppen net niet kunnen. Zeker geen zware overtreding of een berisping waard, maar zo op de rand dat een volgende poster net te ver zou kunnen gaan. Dus verwijderd, we doen gewoon geen moppen die de schijn van racisme of discriminatie oproepen, zie ook de forumregels.
En die geintjes over katholieken, die kunnen wel?
Oh ja, natuurlijk, dat zijn geen moslims, daarmee haal je het hele forum niet op je nek.
Ik heb de moslimgrappen niet gelezen, begrijp me niet verkeerd
Nou die konden gewoon door de beugel hoor. Beetje hetzelfde kaliber als de katholieke grapjes.
Daar wordt anders flink gediscrimineerd hoor. Maar ja, daar gaat het alleen maar over katholieken, dat maakt niet uit toch? Om daar grove, beledigende opmerkingen te maken, dat is wel maatschappelijk verantwoord. Meten met 2 maten.
Hebben de heren ook een linkje naar de grappen over katholieken die niet kunnen? En is er ook gerapporteerd of was het ook weer niet zo bezwaarlijk maar wel waard om over te discussiëren?
Mitch, kom op zeg, kijk eens heel even in dat topic. Op de 1e pagina gaat men al grof reageren. Het katholieke geloof wordt in dat hele topic op haast elke pagina belachelijk gemaakt, geloof wordt achterlijk genoemd. Dat hele topic is een link. Het is beschamend dat er zo gereageerd wordt in dat topic.
Edit, ik heb mijn post er even bijgezocht:
Ok Timo, even een paar van die kritische opmerkingen:
Dikke atoombom op het vaticaan en een heleboel kleintjes op al die kerken en kloosters.
Knappe priester die 'm bij mij slap hield!
Zo, ik kom net terug van de kerk, alwaar ik de priester met vijf van mijn vrienden KEIHARD in de reet heb geneukt. Hij heeft nu weliswaar een gescheurde ster en dat is lullig voor hem, maar gelukkig ben ik daar tegen verzekerd. AEGON dekt z'n tube kransplak voor mij. Wat is het toch geweldig geregeld hier. Retegoed
Maar die kakkerlakken vind ik echt het laagste wat de westerse beschaving ooit heeft voortgebracht.
Wat ik niet snap is dat die lui niet allang uitgestorven zijn, neuken doen ze alleen maar in kleine jongetjes
En kijk eens naar de laatste pagina. Vulvasonic en the Bertman vermaken zich er prima met hun belachelijke opmerkingen.
Nee, kom zelf op: als je een klacht hebt dan geef je gewoon even een link. Ik begrijp nu van je dat het om een nieuw topic gaat, maar ik nam aan dat het een passage was in een lopend topic. Ik lees Off Topic neit zo vaak en heb al helemaal geen zin om zonder link al die fluttopics door te lezen.
Maar goed, ik heb genoeg gezien: dit gaat ver over de schreef. Ik ga zo even ingrijpen als verder niemand on-line is. Want het is wellicht een verrassing: we zijn niet altijd on-line. De conclusie dat er 'dus' met twee maten wordt gemeten mag dan ook achterwege worden gelaten.
En volgende keer als er iets over de schreef gaat: rapporteer dat gewoon, dit topic is daar niet voor bedoeld.
EDIT: WTF?!?!?! Gaat het om dit topic??? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133123
De posts waar je nu over klaagt zijn van 1 maart! En daar moet je nu mee komen? Inhoudelijk ben ik met je eens dat te ver gaat, zeker de eerste reactie. Maar goed, het topic stond inmiddels op pagina 2 en marco v is de laatste die gepikeerd reageert omdat Bert een foto plaatst die in de context van sexueel misbruik wel heel erg fout is. Dat lijkt me geen reden tot mopperen.
Maar goed, het punt is duidelijk: harde moppen over katholieken blijven staan terwijl moslimgrappen worden verwijderd. Dit wordt verder besproken in het moderatorforum.
Bedankt, en ik zal het doen.
Edit, Mitch, het is een topic dat gestart is op 1 maart, maar de afgelopen weken zijn daar tig opmerkingen in geplaatst die discriminerend en ronduit beledigend zijn. Het gaat inderdaad al mis op de 1e pagina, maar ik stoor me niet enkel aan die opmerking, in tal van pagina´s van de afgelopen weken wordt het geloof en daarmee de gelovigen belachelijk gemaakt, voor achterlijk uitgemaakt en ga zo maar door. Er worden keiharde en beledigende opmerkingen geplaatst over het geloof en daarvan is keihard in de reet neuken het topje van de ijsberg. De foto van Bert op de laatste pagina is niet het probleem, het commentaar erbij wel.
De foto vraagt wel een beetje om een bijschrift, maar ik begrijp het punt. Als keiharde katholieken grappen blijven staan en de flauwste moslim grap wordt verwijderd dan klopt er iets niet.
Het punt is ingebracht in het moderatorforum, er hoeft hier dus niet verder over dit onderwerp te worden nagedruppeld.
Hallo,
Ik heb gisteren een vraag gesteld over de Gitaarnet-wedstrijd 'mooiste gitaar' via pm aan Bert, GG en Mithrandir. Kan één van jullie me antwoorden of het in beraad is ofzo? Ik weet: heb weinig geduld, maar heb nog wat werk voor de boeg. Bedankt alvast jonges! grtz (ps: liefst via pm antwoorden en niet te veel verklappen hier :) )
Mithrandir is officieel geen mod meer. G.G. is iets minder vaak online. Op het moderatorforum is niets binnen gekomen dat besproken zou moeten worden, dus als je het met mij kan regelen kun je het PB'en.
Ondertussen al meer bekend over de mooiste gitaar verkiezing?
Dat is per PB gecommuniceerd naar Badman. Maar dat heeft verder niks te maken met de moderatie, dus als je vragen hebt kun je hem PB'en.
Moderatie topic Versterkers: Reparateur van de aardbodem verdwenen buiten proportie. Van de >75 berichten zijn er 18 over. Rest gewoon weggehaald. Ongelofelijk. Weinig tot geen waarschuwing.
Er wordt over tutjes en piemels gesproken, denk nu dat dat over de mods gaat. Ik zal eens laten zien wie hier de baas is.
Beneden alle peil.
Hardstikke fijn. Vragen PM staat er volgens mij?
Tutjes? Mss verkeerd gekozen bewoordingen maar ik zat in dat draadje wel erg veel reacties te lezen van straatadvocaten van wie nog nooit iemand gehoord heeft maar die ineens wel een mening hebben over hoe een ander z'n shop moet runnen.
En nee, ik ben in m'n bewoordingen niet altijd correct. Mod of niet, ik ben ook mens.
edit voor volledighed,
Als ik er gisteren een paar uur aan had gespendeerd had ik wellicht kunnen opschonen tot een punt waar sommige posts hadden kunnen blijven én er een logisch verband zichtbaar was geweest. Jammergenoeg heb ik geen paar uur vrij om op die manier 1 draadje aan te passen. Logischer is dan om het geheel op te schonen tot het weet OT is. Mod machtsmisbruik is geen moment in me opgekomen. Maar wie de schoen past...
Er wordt uitvoerig over dit onderwerp gepraat in het modforum en het is een vervelende aangelegenheid. Waar zeker geen sprake van is is van machtsmisbruik van D-H of andere miss. Er wordt geprobeerd eerlijk en open te communiceren. Kritiek mag in dit topic wat mij betreft altijd geuit worden en derhalve laat ik het eennalaatste bericht staan. Laten we wel proberen om er volwassen over te praten en niet alleen maar met modder te gaan gooien, dan moet ik helaas ook opschonen.
EDIT: Wat D-H zegt, wij zijn ook maar mensen ;)
Ik begrijp dat er mensen zijn die de indruk hebben dat Chris in bescherming wordt genomen door een paar moderators en ik kan zelfs begrijpen waarom men dat denkt. Ik heb daarom vannacht alle verwijderde posts gelezen en ik kan je vertellen dat zoiets met dit supersnelle forum geen groot genoegen is.
DH heeft al in het topic aangegeven dat er mogelijk posts zijn gewied die hadden kunnen blijven, maar persoonlijk zou ik het hele topic in de kliko hebben gegooid.
Wat er precies aan de hand is met Chris weten we niet, hij kan ziek zijn, of gewoon niet in staat om zijn tent te runnen, maar daar gaan wij niet over.
Ik begrijp heel goed dat het buitengewoon vervelend is om je versterker voor lange tijd kwijt te zijn en dat je dat op een forum wilt ventileren, maar het is moeilijk om dan puur inhoudelijk te blijven. En als er dan te veel op de persoon gaat worden gespeeld wordt het voor een moderator erg moeilijk om dat in goede banen te leiden waarbij ongeveer iedereen tevreden blijft.
Ik denk dat als je problemen hebt met Chris dat je dat zelf met hem moet gaan oplossen. Het kan niet zo zijn dat we via een forum het eenmansbedrijfje van iemand naar de filistijnen gaat helpen. Okay, gelijke monnikken, gelijke kappen en als een grote tent in de fout gaan wordt daar ook over gediscusieëerd, maar het moet allemaal wel leuk blijven en dit topic ging te ver.
Sorry Han, maar met die motivatie stel je het belang van het ene forum lid boven die van anderen. Tot zover heb ik nog geen enkele mod zien verklaren welke forumregels zijn geschonden, en juist in een kwestie als deze lijkt zorgvuldigheid mij belangrijk. Op deze manier doen jullie CMW geen plezier naar mijn mening.
Zoals ik zei heb ik alle verwijderde posts gelezen en op grond van wat daar gebeurde zou ik het hele topic hebben verwijderd. Als Dirk Hendrik dat zo zorgvuldig mogelijk zou hebben geschoond zou hij de halve nacht bezig zijn geweest en hij had het topic moeten sluiten om te kunnen wieden en te voorkomen dat er steeds weer nieuwe bashposts bij zouden komen.
Of wij CMW er een plezier mee doen of niet vind ik minder belangrijk dan het goed functioneren van dit forum en ik verzeker je dat als DH niet had ingegrepen, dan was dat topic totaal uit de hand gelopen. Bij alles wat de mods doen worden ook fouten gemaakt en die worden ook toegegeven.
Het is jammer dat de goede naam van CMW wordt aangetast en waarom Chris niet reageert op zijn klanten weet ik niet, maar ik ga daar ook niet over.
Welke regel er geschonden werd? Nogal simpel. Er werd veel teveel op de man gespeeld. Aanvankelijk op de topic starter. Dat heb ik geprobeerd bij te sturen met een relativerende post. Daarna op Chris en daarna ontaardde het in leden die op elkaar zaten te vitten omdat iedereen het beter wist. Daar heeft D_H ingegrepen en toen een aantal het nodig vond om dan maar te gaan vitten op de moderatie dan komt er een slotje. Dat gaat nergens meer over; niet in Moderne Versterkers en ook niet elders op het forum.
Ik ben me er terdege van bewust dat het voor een hoop mensen dan makkelijk is om te roepen "machtsmisbruik, meten met twee maten, in bescherming nemen forumvriendje" etc. maar zo ligt het dus niet. Er is door een aantal leden een hoop onzin gespuid en dat haalde de inhoud dermate naar beneden dat er een grote ingreep geplaatst is omdat dat aanmerkelijk sneller gaat. Gek hè, op de zaterdagavond? En ja, er stonden een paar on topic posts tussen, ik heb ook later alle verwijderde posts nog een keer teruggekeken en er waren nog een stuk of drie identieke verhalen over dat mensen te lang op hun spullen moesten wachten. Dat was toch al bekend inmiddels? Wat houden we daar 'geheim' aan? En er stonden twee posts over rechtsgeldigheid. Waar nummer twee nummer één alweer corrigeerde.
Het is een beetje triest dat er zo makkelijk vanuit gegaan wordt dat we aan vriendjespolitiek doen en selectief inhoud verbergen.
Hmm, sinds de ergste forum-fuhrers weg zijn heb ik in het algemeen weinig problemen met de modz ....
maar waarom wordt mijn topic over een ZOOM floorboard in Rackgear weggehaald zonder op zijn minst ff een PM'tje :(
Beetje jammer ....
Dit topic is niet bedoeld voor individuele mod akties, maar ik kan je vertellen dat het is verwijderd met als opgaaf van reden 'spam' en daar kan ik me wel iets bij voorstellen gezien het verloop van het topic en de aankondiging dat je 'm op Gitaarmarkt gaat zetten.
Een tijdje terug is besloten om topics te sluiten of verwijderen als er binnen de looptijd van een topic over een item, het item te koop komt te staan. Daar was wat gehakketak over geweest. HNGD topics terwijl dat meer HN Marktplaats D topics waren, zeg maar ;) Je bent dus 'slachtoffer' van relatief nieuw beleid.
Als je er nog over wil communiceren moet je er morris een PB'tje over sturen.