Mijn fanned fret bas heb ik ook met die trendy colorline gespoten. 't is wel een aanrader om een ander spraycapje op de spuitbus te plaatsen, want met die er standaard op zit krijg je nooit een mooie laag gespoten.
Printable View
Ik heb blanke lak (ceta bever nitro) en gebruik daar een preval systeem voor. Ik zou het niet zo snel aandurven om die alkyd over nitro te spuiten. Op zich hoeft er geen blank op (denk ik) Mijn zwarte lp custom heb ik ook met die colorline gespoten en dat gaat prima met het kapje dat op de bus zit. Daar zitten dus wel blanke lagen overheen.
Een collega van me is nu bezig een strat te maken waarbij hij ook die Trendy Colorline gebruikt. Die zijn inderdaad op basis van nitro-cellulose.
Hij had ook die blanke lak uit de serie (op basis van alkyd) gekocht die je noemt. We zagen later pas dat het om alkyd ging. Hij wilde het risico niet nemen om de blanke over die color te spuiten en heeft Motip gebeld.
Zij gaven aan dat je die blanke niet over de (nitro-cellulose) colorline moet gebruiken.
Zij raden aan om de blanke lak uit 'dupli-color' serie (die je ook bij Gamma koopt) te gebruiken. Dat is acryl lak.
Tot zover is hij nog niet toe aan de blanke laklaag voor de body dus ik weet nog niet hoe het uit gaat pakken.
Hij heeft die blanke lak wel op de bijbehorende maple hals gebruikt. Gisteren zaten er twee laagjes op en dat zag er niet slecht uit.
Het is trouwens wel verstandig om op die trendy colorline bussen te kijken voor je wat koopt. Hier bij de karwei hebben ze de kleur die ik nodig had ook als watergedragen lak. Zelfde kleurcode, maar ziet er heeeel anders uit als je de doppen vergelijkt. De bussen stonden gewoon doorelkaar en ik had geen lege bus mee terug genomen naar de karwei, dus daar kwam ik pas achter toen ik thuis kwam.
Barno, check deze:
http://www.auxan.com/images/auxan_thinline_show.jpg
je doelt op de kleine guttlin gelijkenissen? in de verte mss maar zal wel toeval zijn: headstock en lichte kronkel in de kont. Nu ja, voor de rest toch een totaal ander concept. al geef ik toe dat ik mijn hart een beetje vasthoud telkens me weer iemand een gitaar mailt die wat op een guttlin zou lijken.
Je kan nog zoveel bescherming zoeken met patenten enz... daar is meestal wel langsheen te fietsen. maar ik begrijp bv wel merken die lawsuits inspannen tegen echte copiers enz... da's gewoon niet correct.