Neem Hoofd maar eens onder de loop. hij blijft maar schelden en beledigen en dat is in strijd met de regels.
begint een beetje vervelend te worden,
voorbeeld:
Printable View
Nou vriend, je vroeg er wel een beetje om hoor, en bovendien als je daar zoveel problemen mee hebt, rapporteer je dat toch gewoon via de daarvoor bestemde weg?
Ik geef toe dat mijn uitspraak roekeloos was, echter is dit niet waar het om gaat.
Of iemand er nou om vraagt of niet, een mod moet gewoon het goede voorbeeld geven en zelf niet de fouten gaan maken waar een ander voor bestraft kan worden. zo simpel is het gewoon.
Hij had me ook op de "daarvoor bestemde weg" kunnen melden dat ik tever ging... Pm of berisping..
Sorry, ik was de smiley vergeten... :roll:
A) Hoofd is geen moderator
B) Als hij er een smiley bij had gezet, was het dan acceptabel geweest? (zoals bij jou ontoelaatbare post daarvoor?)
C) Ik stel voor dat we dit individuele geval verder bespreken via PM en niet in dit topic. Dit gaat niet over een moderator maar om een lid.
De laatste keer dat ik "problemen" had met Mitch, een maand of 2 à 3 geleden ofzo, hebben we een aantal PM's met elkaar uitgewisseld.
Dat is zeer harmonieus verlopen, je leert elkaar ook nog 's beter kennen, en dus ook beter begrijpen, toch Mitch? Onieda?! ;)
Dat was absoluut een prahtig moment dat liet zien hoe mooi Gitaarnet kán zijn. Als je er je best voor doet en een beetje open staat....ahum........ meneer lindstrom...
Hoofd is vroeger mod geweest, vandaar dat hij nog steeds een ander onderschrift heeft onder zijn nickname. Als je wil weten wie er precies mod is en waarvan kun je onderaan de hoofdpagina op de knop "Forumleiding" drukken, zie je het in één oogopslag.
Er zijn nu 4 topics over Apple in offtopic...
Ben ik met je eens, ik zal het even aankaarten bij de off topic mods
Ik zou graag willen weten waarom mijn post laatst in het 2e hands tips topic werd verwijderd.
Iemand poste zijn gitaar te koop, iets dat niet mag. Ik stelde hem voor om er een topic over te laten beginnen en diezelfde gitaar een paar dagen later op MP te zetten, en evt de link in zn sig. toch een groot aantal potentiele klanten die je hier bereikt.
Dit gebeurt wekelijks, en toch is mijn post weggehaald omdat??
Voor de honderdduizendste keer: specifieke moderatie-akties komen hier niet aan bod. Lees a.u.b. de openingspost. Als je een vraag hebt over een specifieke aktie en je weet niet welke moderator dat gedaan heeft, stuur dan een PB naar beide mods van Elektrische Gitaren.
Nou, wat ik me afvraag: Er worden soms (of regelmatig) posts verwijderd. Op zich geen probleem, maar ik zou het prettig vinden als de mod die dat doet, ook ff post waarom dat gebeurt. Dat hoeft niet een verklaring te zijn zoals het kabinet op het rapport van de commissie Davids reageerde, maar gewoon een korte 'posts verwijderd ivm...' en dat kan dan zijn ivm off topic, grof taalgebruik, etc. Soms gebeurt dat wel, soms ook niet. Ik zit wel eens in een topic van: 'Huh, ben ik nou gek aan het worden?' als ik het gevoel heb dat er iets ontbreekt wat er eerder wel stond.
Is er een reden voor dat er soms wel een reden staat en soms niet? Is er een bezwaar tegen het altijd geven van een reden, of in elk geval tegen het aangeven van het feit dat er posts zijn verwijderd?
Het is vollediger als het even vermeld wordt, dat zonder meer. Een nadeel daarvan kan soms zijn dat sommigen dan weer de behoefte krijgen om er op te reageren, dan wel tegen in te gaan, maar het voordeel is natuurlijk duidelijkheid. Niet iedere mod heeft er altijd zin in of erg in om het te doen en op zich... als je posts mist kun je op je vingers nagaan dat er gemodereerd is. Of je moet wel heel erg aan jezelf twijfelen :D
Maar je hebt een punt hoor.
Maar als iemand op zondagmorgen iets post van: 'GVD (maar dan voluit) jullie kunnen allemaal mijn reet likken' en een mod haalt dat weg, hoeft er hopelijk toch geen verklaring voor worden gegeven.
Ik snap het probleem wel. Ik verwijder in zo'n geval niet alleen de aanstootgevende post, maar ook alle reacties daarop, anders snapt niemand er iets van. Ik ben dan wel zo lui dat ik geen zin heb om iedereen te gaan mailen waarom hun reactie verdwenen is. Ik dacht dat dat toch meestal wel voor de hand lag.
Zoals Bert K zegt, bij doelloze opmerkingen waar iedereen achteraan gaat schelden is het meestal wel logisch, dan lijkt het me nogal duidelijk waarom je post weg is.
Maar als er echt iets zinnigs op een een bepaalde post wordt gezegd, mag er inderdaad wel even worden vermeld dat er een post weg is :)
Nou, ik twijfel vrij snel aan mezelf ja :D
Maar het heeft er ook mee te maken dat het niet zo opvalt als er ineens iets mist, maar dat het in eerste instantie een raar gevoel geeft.
Voorbeeldje: Als iemand ineens een bril draagt, ziet iedereen het in 1x, maar als diezelfde persoon vervolgens na een tijdje lenzen gaat dragen, zal die persoon vragen krijgen als: Hey, er is iets anders aan je, maar wat? Ik heb meegemaakt dat ik in een volle kantine aan een collega vroeg die ik even niet had gezien of hij zijn baard had afgeschoren. Zijn antwoord: Ja, gisteren, je bent de eerste die het ziet! Dat was dus halverwege de dag...
De reden waarom iets wordt verwijderd is meestal wel heel duidelijk, dat houdt gelijk in dat die reden posten niet heel veel werk kan zijn. Ik begrijp uit de vorige posts dat er niet een vast beleid in is en dat het enige nadeel is dat er mensen op kunnen reageren. Bij deze heb ik het aangestipt. Doe ermee wat je goeddunkt :D
Hey hallo, ik zit ook nog wel eens een half uurtje voor de tv. Ik heb hem voorlopig opgeknapt met een maand, en we praten er nog over of we het gaan verlengen.
@Joey, als je meeleest: hey lul, als je een tijdje een ban wil wegens studie kan je dat ook gewoon vragen. Loser...
No hard feelings...:) Maar bij ons is de rek er ook behoorlijk uit. Als hij uberhaupt nog terug mag komen is dit wel de laatste overtreding geweest.
Ik vind offtopic een beste tyfusbende worden zo...
Word, bitch!!
Joey Handsome 4 mod!!!
Ik leg jullie bezwaren even voor in het mod forum.
Bezwaren?
"een tyfuszootje"
"word, bitch"
Da's nooit anders geweest. :D
Daarbij dacht ik toch vooral dat Off Topic en de inhoud daarvan gemaakt wordt door de leden, niet de mods. Het enige dat die kunnen doen is paal en perk stellen aan bepaalde zaken. Maar als er teveel werd gelet op inhoud dan kwam er weer kritiek dat we dat niet moesten doen. We moesten alleen letten op overtredingen en niet oordelen over inhoud.
Ik hoor hier graag enige input op terug, maar dan met enige visie.
Ik neem aan dat het over de beestentopics gaat? Dat vind ik geen tyfuszooitje. Honden, katten en vissen wordt nu flink in gepost, dus die topics hebben bestaansrecht. Onzintopics worden verwijderd en eventueel bestraft.
Een tijdje terug werd er geklaagd dat teveel onderwerpen in een groot verzameltopic terecht kwamen. Nu proberen we juist om wat meer verscheidenheid te brengen. Het is ook nooit goed.
Ik verbaas me vaak over hoeveel kinderachtig en kleinzielig geklaag er is over verwijderde items, bans en de hele bende.
Ik ben geen mod, en dat is maar beter ook, het zou hier akelig stil worden.
Mods doen dit " werk" vrijwillig en hobbymatig, en ik denk dat het gemiddelde GN-lid donders goed weet wat wel of niet door de beugel kan.
Vooral aan mensen die hier al lang lid zijn en keer op keer een grote en gespeeld verontwaardigde smoel opzetten mogen van mij een permanente ban krijgen.
Is er nog een mod-vacature?
Welke werktijden en salarisschaal had je in gedachten?
We komen er vast wel uit :D
On topic aub
Lekker laten gaan toch? Van mij persoonlijk mogen alle dierentopics linea recta de prullenbak in, maar een ander zal vast vinden dat een apart auto en motortopic teveel van het goede is. Of een apart mooie dames topic en een topic van mooie dames met gitaren. Of 10.000 politieke topics en 20.000 reli topics. Als een topic kansloos is verdwijnt het vanzelf wel naar beneden. Ja, zo af en toe lijkt het dan een paar dagen een zootje, maar volgens mij lost zich dat vanzelf wel weer op. Zolang er geen forumregels worden overtreden lijkt er mij niks aan de hand.
Vanuit dat door redenerend vind ik het dus vreemd dat er een huisdiertopic sticky wordt gemaakt, dat een Axolotl topic daarin wél wordt toegevoegd, maar honden en katten niet. Vraag aan 100 mensen om een willekeurig huisdier te noemen en ik gok dat 90% een hond of kat zal noemen. Zo maak je het jezelf als modteam niet makkelijk en dan krijg je vanzelf discussies als deze waar je dan ook weer op moet reageren.
Met in het achterhoofd dat ook mods dit vrijwillig doen kan ik alleen maar adviseren: Soms is niets doen de beste oplossing.
Om een wildgroei aan allerlei dierentopics tegen te gaan heb ik het huisdierentopic dat er al sinds 2006 is even gekleefd, om de grapjurken daar op te wijzen.
Inmiddels heb ik hem weer ontkleefd en ik hoop dat we binnenkort weer normaal kunnen gaan doen.
Off topic posts verwijderd. De volgende krijgt een waarschuwing
Ik denk dat het een goed initiatief is, die veel gezochte topics op een rijtje in off topic! :ok:
Dank je!! Initiatief van ons aller Han S.
Is het normaal dat een moderator je een 'lul' noemt in een berispingsbericht? Mijnheer gaat blijkbaar op de man spelen via PM en maakt hier rijkelijk misbruik van zijn machtspositie. Mijn inziens.
Nee, da's niet normaal, da's redelijk uniek. Korter kun je het niet samenvatten denk ik, in drie letters.
"Op de man spelen via PB" is dan wel heel erg Calimero en "rijkelijk misbruik van macht".... eh... we kunnen allemaal PB'en. Hoezo macht en hoezo misbruik? Het is geen dreigement, het is een kwalificatie naar aanleiding van een terecht verwijderde post.
Maar regel voortaan je zaakjes via PB, dit topic is bedoeld voor algemene zaken, niet voor persoonlijke klachten.
Deed ie dat? Wie?!? De onverlaat, het sujet.
Zeker iemand als Tho, een lichtend voorbeeld voor beschaafd gedrag wens je zoiets niet toe. Bah.