Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 76 van 85 EersteEerste ... 26667475767778 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 760 van 842

Discussie: Over de moderatie

Senior Member

Standaard

Ik post veel, iedere dag eigenlijk, op het zelfbouwforum en heb nooit problemen met de moderatie gehad. Op het topic over die gesloten bouwmarkt, waar ik zelf waarschijnlijk ook geen woorden aan vuil zou maken ,zie ik echter de ene na de andere belediging geuit worden, waar ik het nut niet echt van inzie, en ik verbaas me ontzettend over het feit dat sommige mods hier gewoon meedoen.
    Ik vind het heel apart dat degenen die de informatiestroom, waar hier sowieso al geen sprake van is, in goede banen moeten leiden zelf meedoen aan deze afzeiksessie.
    Als dit forum voor dit soort discussies bedoeld is, dan is dat natuurlijk niet aan mij om te veranderen, maar ik denk dat het beter is dat de mods zich dan van de discussie zelf afzijdig houden, of in ieder geval van het uiten van meningen over bepaalde forumleden. Op die manier zullen de mods ook makkelijker het respect kunnen behouden van de niet-mods en zal hun authoriteit gemakkelijker aanvaard kunnen worden.

Senior Member

Standaard

Duidelijk en goed verwoord.
    Ik heb hetzelfde punt ook al eens aangekaart. Repliek was dat mods, wanneer er geen rood gebruikt wordt, de pet van gebruiker op hebben en met redenen als "we zijn ook maar mensen" en "we worden hier niet voor betaald" een en ander rechtvaardigen.

Op zich een redelijk standpunt maar het blijft wringen natuurlijk. Over sommige posts moet je gewoon heen lezen, dat helpt.

Meester

Standaard

Ik snap je punt en bedankt voor je commentaar. Het topic waar je aan refereert staat in off-topic. Hier wordt veel meer toegestaan dan in de andere subfora, mede omdat, zoals je zelf al aangaf, er weinig nuttige informatie wordt uitgewisseld. Off topic wordt meer gezien als een gezellig cafe waar je zin en onzin kan spuien over van alles en nog wat. Ook niet moderatoren mogen hier meer dan op het "normale" forum.

Alle moderatoren hier zijn inderdaad vrijwilligers en de meeste kom ook in off topic. Hier zijn zij vaak ook gewoon leden en hebben evenveel rechten als een "gewoon" lid. Bij elke individuele post kan je op het driehoekje klikken als je die post te ver vindt gaan, er zal dan serieus gekeken worden naar de desbetreffende post door het team van moderatoren. (er bestaat een moderatorforum waar dit soort zaken besproken worden)

Ik ben bang dat wanneer moderatoren (waaronder ikzelf) beperkt worden in wat ze in off topic mogen zeggen omdat ze toevallig moderator zijn, er weinig moderators over zullen blijven. Nogmaals, als je iets te ver vindt gaan, meldt dit dan ajb.

GOLDMEMBER

Moderator

Standaard

Er is in OT een clubje dat elkaar goed kent en voor degenen die daar weinig komen lijkt dat een losgeslagen bende die elkaar uitscheldt, maar dat is schijn. Ze gaan verder prima met elkaar om en dat schelden is min of meer een ritueel, stelt verder niets voor en ik zou me er zeker niet druk om maken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Gelukkig is het nog niet zo dat ik me er echt druk over maak
    Ik zie jullie punt, maar ik zou me als moderator gewoon afzijdig houden van het uiten van persoonlijke meningen naar andere leden. Dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid wat mij betreft. Er zijn denk ik heel veel leden hier die helemaal geen behoefte hebben om deel te nemen aan de discussies waar jij het over hebt, maar die waarschijnlijk best als moderator zouden willen fungeren, dus ik twijfel aan je opmerking over het niet overhouden van veel mods dan. En sommige bestaande mods bewijzen dit in de praktijk ook. (de belgen hebben natuurlijk sowieso niet zo'n grote muil als wij).

Anyway, dit is slechts een input waar je wat mee zou kunnen doen, ik ben echt niet een of andere postbus 51 lul die tegen vloeken en zo is, maar wel iemand die dit forum graag en veel bezoekt en het genoeg interesseert om mogelijke verbeteringen voor te stellen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gengar Bekijk bericht
    ... Ik zie jullie punt, maar ik zou me als moderator gewoon afzijdig houden van het uiten van persoonlijke meningen naar andere leden. Dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid wat mij betreft. ...
    Herkenbaar punt, waar ik me in het verleden ook over heb verbaasd. Totdat ik besefte dit alles over mij zei en mijn verwachtingspatroon, maar niets over de persoon die toevallig 2 petten op heeft. Het kostte me wat tijd, maar ik denk echt dat 't verwachtingspatroon de beperkende factor was. Waarom zou 1 persoon beide rollen niet kunnen vervullen? Wat zegt dat over mij? Zo rechtlijnig is de wereld toch niet: de politie is zowel verkeersdeelnemer (poster) die een verkeersfout kan maken, als verkeersregelaar (moderator). De huisarts vertelt de patiënt dat het beter is niet te drinken en dat regelmaat van belang is, maar gaat zelf iedere dinsdag te laat en onder invloed naar bed, omdat dat de oefenavond van de band is, waarna ze altijd nog naar de kroeg gaan (als hij zat is steekt 'ie dan ook nog eens een sigaret op).

Ik beoordeel ze niet op de persoon (in deze de nickname), maar op hun rol. Zolang het niet rood is, zijn ze net zo zwart als ik. Die dubbelrol vind ik juist oke. Voor zover ik heb kunnen volgen zijn het allemaal betrokken posters die in een latere fase gevraagd zijn moderator te worden. Ik heb dan ook het idee dat ze moderator zijn geworden, omdat ze betrokken zijn bij het forum. Niet omdat ze zo nodig de "macht" willen hebben. Door (als ze dat willen) mee te posten kunnen ze daarin hun ei kwijt (en hun kennis delen/vergroten). Ook kunnen ze soms een topic de goede kant op helpen, zonder dat er direct gemodereerd hoeft te worden.

Het maakt het voor mij ook makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld het topic over die bouwmarkt niet gezien, maar m.b.t.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gengar Bekijk bericht
    of in ieder geval van het uiten van meningen over bepaalde forumleden
    is het voor mij heel makkelijk. Als ik me d'r aan stoor kan ik hem/haar als mede-poster aanspreken van "doe eens normaal". Want ik vind dat iedere poster normaal mag doen (dwz respectvol in de omgang naar de ander), als mods daarin heiliger moeten zijn dan de rest meten we met 2 maten. Je bent gewoon een Of je nou een "poster" bent, of een "poster/mod" .

Ik zie het ook niet als "autoriteit/macht", maar als "gunnen/nodig hebben". Het is de mods gegund om mod te zijn want we hebben ze nodig om ontsporende situaties te voorkomen, omdat we daar geen belang bij hebben. Zodra ik dat niet meer nodig heb, is dit forum ook geen plaats van belang meer voor mij en moet ik gewoon wegwezen. Ik waardeer het werk dat de mods doen, want in de regel is het vast leuk, maar je zit ook vaak met van die topics waar het nergens meer over gaat, of grote bitchfights ontstaan. Als je dan als mod ingrijpt en pech hebt zit je halve inbox vol van iedereen die daar een mening over heeft. Of het komt in dit topic, waarbij lang niet altijd alle feiten goed weergegeven worden. Dat zit dan hoog en daarom wordt ook nog eens een snelle reactie verwacht en dat moet je allemaal maar weer fatsoenlijk afhandelen. Ik ben me verdomd bewust dat de mods dit allemaal in hun vrije tijd doen, waarvoor dank.
    Laatst gewijzigd door Noid; 7 december 2009 om 14:24
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Standaard

Fijne post, dankjewel. Je brengt precies de spagaat onder woorden waar we in zitten. Het grootste bezwaar tegen wat meer afstand nemen is dat we dat helemaal niet willen. Wij, de mods, zijn allemaal gitarist en enthousiast deelnemer aan het forum. Het gebruik van de kleur rood is de beste oplossing die we hebben om die twee petten duidelijk te maken.

En Off Topic is een speciaal geval, er komen daar mensen die elkaar al jarenlang kennen, en die dus een stuk losser met elkaar omgaan. Het bouwmarkttopic was typisch een voorbeeld van iemand die voor joker voor een gesloten deur had gestaan, en die eens hartelijk door al zijn vrienden werd uitgelachen. Geen kwaad woord bij.

Ik andere fora zie je ons dat niet doen, daar modereren we echt strenger, als het al nodig is. Als daar een potje geiten losbreekt, wordt het gestopt of verplaatst naar Off Topic.

Tot slot hou ik ervan om waar dan ook af en toe een geintje te maken, maar that's just me.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Standaard

Ik denk dat Noid het moderatorschap perfect beschrijft.

Niet dat ik zelf mod ben, maar zo kan ik het me voorstellen.

Moderator

Standaard

Noid ziet het helemaal goed, waar ik nog aan wil toevoegen dat als iemand het modschap ambieert om de zg 'macht', dan heeft hij een probleem als hij modrechten heeft gekregen en die macht misbruikt. Hij krijgt dan te maken met een team die hem in het besloten modforum zeer tot de orde zal roepen en bij herhaling vliegt hij net zo hard weer uit dat team.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Er is in OT een clubje dat elkaar goed kent en voor degenen die daar weinig komen lijkt dat een losgeslagen bende die elkaar uitscheldt, maar dat is schijn. Ze gaan verder prima met elkaar om en dat schelden is min of meer een ritueel, stelt verder niets voor en ik zou me er zeker niet druk om maken.
    Na zelf in wat serieuzere topics in off-topic een aantal keren uitgescholden te zijn, is mijn inbreng daar wel naar nagenoeg nul teruggebracht. Ik ben het dus bepaald niet eens met wat je hier stelt, Han.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten