Maar ik zal dan wel waarschijnlijk de combo kopen en 2de hands ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
Dus +/- 1500 euro voor zo'n goede versterker vind ik kunnen :)
Printable View
Maar ik zal dan wel waarschijnlijk de combo kopen en 2de hands ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
Dus +/- 1500 euro voor zo'n goede versterker vind ik kunnen :)
Koop zo'n Marshall gewoon in Engeland, dan bespaar je massa's.
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp
Komt op €940 voor de head, reken dan nog ongeveer €35 verzending. Best een goeie deal, lijkt me.
Welnee, dan kan op beide versterkers heel goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
Het ligt er aan welke voicing je het mooiste vindt. De EVH klinkt namelijk anders dan de Marshall.
Mij stond de sound van de EVH wat meer aan. De EVH is ook stiller (minder bijgeluiden) met high gain en heeft wat meer bass, zodat je een wat zwaardere sound kan krijgen.
Marshall is erg mooi voor crunch (vond ik de mooiste sound op de Marshall), maar doet de EVH ook goed (misschien iets minder dan de Marshall).
Clean van de EVH vond ik iets beter.
Op high gain gebied was de EVH wat duidelijker in het voordeel.
De Marshall heeft wel meer opties dan de EVH, maar de geluiden die de EVH heeft, vond ik gewoon allemaal erg goed (als ik de poen zou hebben kocht ik hem voor naast mijn Powerball)
Heb de beide amps wel met humbucker gitaren getest, dus funky strat dingetjes kan ik niet over oordelen.
Ga eens bij Nederland Muziek langs en je kan ze beide uitgebreid aan de tand voelen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Is idd goedkoop daar, een Kerry King JCM 800 komt daar op € 736 (ex verzenden) bij Thomann kost hij € 1500, - een DSL50 top komt zelfs op €575,-
Die site ziet er sowieso wel leuk uit! Boss DD-6 voor 115 euro, BD-2 voor 67...
Tweedehands zijn ze hier maar iets goedkoper.
Zeeeeeer interessant! Heb je zelf ervaring met deze site?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Met welke cab klinkt de JVM het beste?
Wat cab(s) gebruiken jullie zoal?
Hey iedereen,
Ik ben van plan om ook een JVM te kopen, maar toch heb ik nog een vraag.
Is er namelijk een groot verschil tussen een JVM410c (zonder cab) en de H met een cab (1960 4x12 cab) eronder qua geluidskwaliteit?
Ik speel nog niet zolang electrisch dus ik weet nog niet zoveel van amp's (ik speel momenteel met een cube 60).
Ik speel graag Metallica, ACDC maar ook rustigere nummers zoals REM (als het wat zou uitmaken) .
Groeten.
De combo klinkt anders dan de head, afhankelijk van de speakers die in je cab zitten.
Probeer het anders gewoon uit in de winkel....
Verschil in kwaliteit, mits het cabinet van dezelfde kwaliteit als de combo (bijv het bijbehorende Marshall cab), is er niet. Het klinkt wel (iets) anders en dat is een kwestie van smaak. Ook niet onbelangrijk: combo's zijn compact van formaat, maar loeizwaar. Top en cab nemen meer plek in en je moet 2 losse delen sjouwen, maar zijn individueel wat beter te tillen.