En op een Laney ;)
Ga nu 1 v30 kast wegdoen, is nu wel wat overkill.
Uiteindelijk komt er vast ook nog wel eens een cab met die 65 watters, vind ik toch wel ultiem briljant, maar voor nu...Heerlijk!!!
Printable View
En op een Laney ;)
Ga nu 1 v30 kast wegdoen, is nu wel wat overkill.
Uiteindelijk komt er vast ook nog wel eens een cab met die 65 watters, vind ik toch wel ultiem briljant, maar voor nu...Heerlijk!!!
Hier zitten toch heritage serie greenbacks in? of ook gewoon de G12M25?
In deze zitten 4 G12M 25 watters.
Ze zien er nog vrij nieuw uit. Op de groene plastic kap over de magneten staat Made in England, maar of dat voor die kap geldt of voor die speaker... geen idee...
Ok ik vergiste me met de 1960AHW. Hier zitten de heritage greenbacks in.
Er zijn ook nog G12M-20 speakers, worden ook Greenbacks genoemd dacht ik?
Klopt, G12M speakers kwamen eerst als G12C (C voor ceramic) op de markt in 20Watt uitvoering, maar toen er een G12H (H voor Heavy) kwam werd de G12C de G12M (M voor Medium) om onderscheid te maken tussen M en H. Later is de 20Watt uitvoering 25Watt geworden.
De G12M HERITAGE uitvoering is weer 20Watt maar er word beweerd dat deze gewoon 25Watt is maar 20Watt genoemd word omdat dat meer vintage correct lijkt. Ook is de G12C weer terug, eerst alleen in de JH100 full stack (JH=Jimi Hendrix) en later in de vintage modern cabs.
Deze zijn allemaal leverbaar met een 75hz cone maar vroeger ook met 55hz bass cone.
De G12H30 was en is altijd 30Watt gebleven en eveneens leverbaar in 75hz uitvoering (de gewone G12H30) of met 55hz bass cone (de HERITAGE uitvoering).
De EVH (Edje van Halen) speakers van Celestion zijn ook gewone greenback HERITAGE speakers met een ander label erop maar verder identiek.
Verschil tussen G12M en G12H: G12M heeft een keramische magneet van 0.99Kg en de G12H heeft een 1.42 Kg keramische magneet.
Hallo allemaal
Eindelijk bestaat deze topic! Had ook liever een niveau hoger gezien want hier vraagt iedereen alles door elkaar waardoor het niet eenvoudig is om te volgen.
Eeniewee, gezien dat de gang van zaken is, doe ik gewoon mee!
Sinds enige tijd ben ik trotse bezitter van een beestige Mesa Boogie Mark IV.
Super versterker. Alleen ben ik aan het twijfelen over een paar mods.
Momenteel weet ik niet of ik beter een nieuwe speaker in de huidige combo steek (bv een V30...) of een aparte 1 of 2x12 speakerkast met closed back koop. Een V30 maakt mijn geluid volgens sommigen beter. Een closed back maakt dat ik beter en vetter kan choppen!
Iemand een tip of ervaring hiermee?
En indien een externe speaker..welke sluit lekker aan bij mijn MB? MB zelf maakt iets te dure cabs vind ik...
Bedankt voor de info puerco!
Wat is precies het verschil tussen de 1960AX kasten en de 1960TV? alleen het speakerdoek of zit er in de kast zelf nog verschil?
@deftone: Als je een open back combo hebt zou ik geen v30 pakken. Heb keer op V30 combotje gespeeld met open back en vond het niet erg mooi rond. Ik zou zeker gaan voor een 1x12 cab erbij. 2 speakers vind ik een heel stuk ruimtelijker effect geven dan 1 speaker.