@Bert: moet ik de groffe taal vervangen door sterretjes of doe je het zelf? ;)
Printable View
@Bert: moet ik de groffe taal vervangen door sterretjes of doe je het zelf? ;)
Sorry hoor, maar ik zit hier steeds kwaaier te worden op die lul van een Swan. Er wordt 1 plaatje van hem verwijderd, en hij zit al een week lang te zeiken, te stangen en te ouwehoeren. Bij ieder ander forum had hij allang een ban gekregen, maar nee, ome Bert wil graag de discussie in het openbaar aangaan. En wat krijg ik te horen? Gebrek aan zelfreflectie, de mods zijn dictators, ik ben het een beetje zat aan het worden om de hele berg stront over me heen te krijgen.
Dit had een topic moeten zijn waar iedereen in discussie kon over een nieuw puntensysteem, niet het zoveeldste modflame topic.
Ik kap ermee voor vanavond, bekijk het allemaal maar.
Denk je om je bloeddruk?
Het gaat, voor de zoveelste keer, niet om het verwijderen van een plaatje: het gaat om jouw machtsmisbruik met je puntensysteem (en direct in je PM me beledigd) omdat je zelf op je teentjes werd getrapt en mijn post zwaar overdrijft waardoor ik in een slecht daglicht wordt gesteld.
Dit was ook mijn laatste post.
Gezien je communiceer-stijl nu voel ik me niet direct geroepen, integendeel eigenlijk. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt wanneer mensen je negatieve feedback geven, maar ik geef tegelijkertijd ook aan dat het voor mij geen echt probleem vormt. Het is iets om mee te nemen. Juist dit type reacties zie ik als een bevestiging van mijn observaties. Voor mij heerst er op dit moment een schijn van willekeur, of dat ook klopt kan ik niet beoordelen. Deze schijn wordt ook gevoed doordat het niet duidelijk is of mods nu gebruikers+ zijn of echt een andere groep.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar een beetje nuance voor wat betreft de rol van mods en jullie gedrag kan geen kwaad lijkt me. Zelfs als jij je zelf van geen kwaad bewust bent. Op dit moment heb ik het idee dat elke opmerking die het gedrag van mods aan kaak stelt per definitie off limits is. Die kant wil ik zeker niet verder op, omdat het op het forum over de bank genomen de laatste tijd juist heel goed gaat IMO. Laten we dat zo houden :)
Jammer, ik had liever gehad dat je nog even door zou zuigen, dan kon ik mijn geile opgeblazen macht misbruiken en de virtuele wereld een betere plaats maken door je te bannen.
Zo, het hele topic samengevat in één alinea :D
Erik, ik denk dat ik wel snap wat je ongeveer bedoelt. Schoenen passen etc. vind ik flauw, je noemt gewoon man en paar en da's prima. Ik kan me die indruk van je wel voorstellen al weet ik niet zeker wat je nou precies bedoelt.
Ik verklap geen geheimen als ik zeg dat Han best een optimistische en idealistische insteek heeft en hoewel in mindere mate, ikzelf ook wel. De wereld veranderen van achter een beeldscherm.... dacht het niet, maar die uitspraak bedoel je ook vast niet zo letterlijk als je 'm nu opschrijft. Je nuanceert 'm ook eignelijk zelf al. Ik kan niet ontkennen dat er soms aardig wat PB werk verzet wordt door mods en daar bereik je soms helemaal niks mee, maar soms werpt dat ook absoluut zijn vruchten af. Dat gaat allemaal behoorlijk onzichtbaar en voor het gros van de forumleden maakt dat geen hol uit, maar voor het individuele forumlid kan dat soms nét effe prettiger zijn. Maar goed, da's de afdeling onzichtbaar werk, op basis daarvan kun je ons optreden niet pompeus noemen.
De onnoemelijke hoeveelheid spambots die we preventief gebanned hebben, waardoor we maandenlang hebben voorkomen dat het forum een zootje werd, dat bedoel je vast ook niet. Dat daar bij elkaar uren werk in heeft gezeten zal ook vast niet overdreven op je zijn overgekomen, je merkt er als lid namelijk niks van.
Het inventariseren van problemen, opstellen van lijsten, verzinnen van oplossingen, opstellen van FAQs, reorganiseren van topics, communicatie naar Ido toe, ja daar hebben we ons schuldig aan gemaakt. Maar goed, volgens mij heb je nog steeds geen toegang tot het modforum dus wie je heeft verklapt dat we ons daar prominent mee hebben bemoeid: geen idee.
Ik hoop niet dat het feit dat we, samen met Mith, meer bevoegheden hebben dan de rest tot je indruk heeft geleid, dat zou flauw zijn. Het enige dat we extra doen is ingrijpen in topics als de dienstdoende mod niet aanwezig is. Tenzij je stelling is: meer macht corrumpeert per definitie meer, dan zijn we de lul, ja.
Het aanmaken van een berispingen systeem: dat hebben wij niet verzonnen, dat zat bij de update. Blame vBulletin!
Als ik dan alles op een rijtje zet vraag ik me af of je ons nou afrekent op ons gedrag als mod of ons gedrag als forumlid. Er is natuurlijk een enkele keer wat gedoe geweest om reageren in rood (mod aktie) of zwart (forumlid). Dat heeft wel eens door elkaar gelopen daar was soms wat gezeur over. Ik zou je bijna willen uitdagen: zoek eens wat teksten in rood en onderbouw daar je punt eens mee. Ik heb zo'n donkerbruin (nee, niet rood!) vermoeden dat het niet ons moderator schap is wat je 'dwars' zit.
Ik denk dat we er verstandig aan doen gewoon een volgende meeting eens lekker te bomen, want ik heb zo'n vermoeden dat als we dit via het forum nog een dag of twee door blijven posten we alleen maar verder uit elkaar drijven terwijl we het eigenlijk misschien wel meer met elkaar eens zijn dan we denken. Waarmee ik je dus niet impliciet de mond snoer, begrijp me niet verkeerd
Ik snap toch nog niet helemaal waar je heen wilt Anders. Je hebt het over nuancering wat betreft de rol en het gedrag van de mods, maar wat bedoel je daar precies mee?
Het enige wat ik kan zeggen is dat het moelijk is om tegelijkertijd gebruiker en moderator te zijn, dat zorgt soms voor onduidelijkheid en wrijving, met name in off-topic. Wat mij betreft zijn we eerst en vooral "forumgebruikers", maar wel met de verantwoordelijkheid dit forum (ook off-topic) zo toegankelijk mogelijk voor iedereen te houden en niet enkel voor een select groepje.
Ik snap dat die dubbelrol voor onduidelijkheid kan zorgen, het zou veel makkelijker zijn als je moderators zou hebben die zich nauwelijks mengen in discussies. Dat zorgt er volgens mij voor dat je autoritair gedrag van een dergelijk persoon eerder accepteert, al is het maar omdat hij geen belang heeft in de discussie zelf. Alleen krijg je dan veel afstand tussen gebruikers en moderatie, daar zitten wij als moderators dan weer niet op te wachten.
als eerste: Ik vind dat de mods het hier prima doen.
maar....bovenstaand bericht vind ik dan ook weer een voorbeeld van hoe het niet moet.
Door te reageren vanuit de rol als mod op Swan net na een vrij persoonlijke aanval op swan van een mod geef je de indruk dat je wel toelaat dat mods zo'n taal mogen gebruiken en 'gewone' gebruikers niet. En dat geeft het gevoel van willekeur. Ik bedoel: Als mod had je ook Bert K kunnen aanspreken op zijn gedrag aangezien zijn reacties meer bedoeld zijn voor onderling PM....vind ik dan.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt (kan de concrete voorbeelden nu niet meer terugvinden) dat ik wat aan lezen was en ik niet begreep waarom iemand gebanned werd. Heeft denk ik ook te maken met verschil van interpretatie (Onderdeel van de systeemtheorie :) )
Als dat voor mij geldt, geldt dat ook voor anderen.
Hierdoor kan een mod het nooit helemaal goed doen. Er is altijd wel een groep die het het niet eens is met bepaalde ingrepen of akties (een forum is net een maatschappij :confused: ). De mods hebben wel de verantwoordelijkheid om elke vorm van willekeur of partijdigheid te voorkomen.
Maar nogmaals: al met al vind ik dat dit forum goed wordt beheerd door de mods.
Voor zover mijn (enige) bijdrage in deze 'discussie'.