Misschien nog wel erger! :eek:
Printable View
Misschien nog wel erger! :eek:
Dat bier en die sjips bambufan. Dat is copyrighted content van dreamstime!!!!
Eraf nu!!! Of anders volgend jaar!!
Het wordt nog gezellig zo, op mijn negeerlijst.
Even een beetje rondgekeken op wat sites:
GDPR gaat over de verwerking van persoonsgegevens door particuliere bedrijven of de overheid. Persoonsgegevens zijn gegevens die verbonden kunnen worden aan een individu, dus waaruit je de identiteit van iemand zou kunnen afleiden.
Citaat:
De volgende regels moeten worden gevolgd:
transparantie: de persoon van wie de gegevens verwerkt worden, is hiervan op de hoogte, heeft hiervoor toestemming gegeven en kent zijn rechten.
doelbeperking: de persoonsgegevens worden voor een welbepaald gewettigd doel verzameld, en mogen niet voor andere zaken gebruikt worden
gegevensbeperking: enkel de noodzakelijke gegevens die voor het beoogde doel noodzakelijk zijn, mogen worden verzameld
juistheid: de persoonsgegevens moeten correct zijn en blijven
bewaarbeperking: de persoonsgegevens mogen niet langer bewaard worden dan nodig voor het beoogde doel
integriteit en vertrouwelijkheid: de persoonsgegevens moeten beschermd worden tegen toegang door onbevoegden, verlies of vernietiging
verantwoording: de verantwoordelijke moet kunnen aantonen aan deze regels te voldoen
Maar:
De gegevens op een forum worden door de eigenaar van het forum (bij mijn weten) op geen enkele manier "verwerkt". Iedereen op dit forum blèrt maar een slag in de rondte, met de wetenschap (en de bedoeling) dat iedereen dat vervolgens kan lezen. Op een forum is geen sprake van het opslaan en verwerken van persoonlijke gegevens. Dan heb je het over NAW-gegevens, bestellingen, medische dingen, allerlei spul dat je in goed beveiligde databases opslaat.
Ik heb weinig posts van alterman gezien, en heb geen idee waar al deze ophef over gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat uit die posts op enige manier afgeleid kan worden wie meneer alterman nou eigenlijk is. En wat je aan persoonlijke gegevens invult bij je eigen account, mag je helemaal zelf weten, en ook weer wissen, dacht ik.
PM's is een ander verhaal, die heten niet voor niets zo. Als iemand een PM openbaar maakt, is dat inderdaad niet in orde.
Maar dan nog ben je met je GDPR volgens mij toch een verkeerde weg ingeslagen. Daar gaat dat niet over.
En als je het dan over de boeg van "briefgeheim", "smaad" of "laster" probeert te gooien, vraag ik me ook weer af of dat iets gaat opleveren.
"Briefgeheim" gaat over het geheim houden van brieven die niet voor jou bedoeld zijn.
Dus wat iemand met een PM doet als hij die ontvangt, mag hij helemaal zelf weten. Tot op zekere hoogte:Citaat:
De wettelijke bescherming via het zogenaamde 'briefgeheim' van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland.
"Laster" is het moedwillig iemand beschuldigen van een onwaar feit. Dat lijkt me niet aan de orde bij het openbaar maken van een PM.Citaat:
Daarna staat het de geadresseerde nog niet geheel vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, vanwege de beperkingen die onder meer de Auteurswet 1912, de wetten tegen belediging en smaad en de privacywetgeving aan iedereen opleggen.
"Smaad" is het opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden door telastelegging van een bepaald feit, met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven. Ook dat is wat anders dan het publiceren van een PM.
Dan heb je nog de meeste kans met de Auteurswet, gok ik.
Kortom: ik vermoed dat je van je rechtsbijstandsverzekering niet veel meer te horen zult krijgen dan: Ja, het is niet netjes om een PM te publiceren, maar er valt weinig tegen te beginnen. Je hebt het er ook wel een beetje naar gemaakt, vind je niet?
En tenslotte: "Recht om vergeten te worden"... Ja, prachtige slogan. Ik wil je met alle plezier vergeten, en zal ook geen enkele moeite doen om je te herinneren, maar je maakt het me met dit soort tirades wel erg moeilijk.
Wind je niet zo op...:makeup:
Sorry. Tldnr.
Eindelijk weer eens wat actie hier op dit forum. :)
Kom Alterman you can do it!
Arme Ido, was zijn hele forumpje vergeten, staat hij ineens in de rechtbank. Door de politie van bed gelicht, taser, pepperspray, wapenstok...
Ik weet bijgod niet wat er rondom jou speelt dus daar kan en zal ik me verder ook niet mee in laten.
Maar je hebt wel een punt van attentie als de beheerder/eigenaar werkelijk overleden is. Daar zal de provider niet blij mee zijn. Vooralsnog heb ik toch het sterke vermoeden dat dit een afleidend smoesje is.
Die discussie over huizen interesseert me niets maar die PM's veel.
Als eind van de week de PM's niet offline zijn zal ik er verder mee aan de gang gaan. Ze gaan offline, ongeacht of het nou op initiatief van het forum gebeurd of het hele forum ervoor offline gaat.
De normale gang van zaken is dat iemand een post meldt als iets hem niet bevalt. Wij krijgen dan een email en als hij dan uitlegt wat er aan de hand is en normaal vraagt of we iets willen verwijderen, dan doen we dat.
Maar de gebiedende wijs is me nog nooit goed bevallen en als iemand dan meteen eisen gaat stellen en met rechtszaken begint te dreigen, gaat er iets niet helemaal zoals het behoort te gaan.
En als ondernemer die nog zijn papieren heeft moeten halen, waar ook een stuk rechts en wetskennis bij hoorde, weet ik of je wel of geen poot hebt om op te staan.
Bottom line: als je nou gewoon vriendelijk had gevraagd via een melding of we iets willen verwijderen, dan waren we nooit in deze grimmige sferen terecht gekomen en ik heb ook al aangegeven dat je altijd jezelf moet afvragen wat jouw aandeel in een probleem is en wat je beter wel en niet had kunnen doen.
Voor de rest vind ik dit hele topic abject en infaam. :confused:
Ik heb de schurft aan werken, ik ben gepensioneerd, al ruim tien jaar.
Maar ik heb je er al vaker voor gewaarschuwd Han
er komt een keer dat je van je bed gelicht wordt door mannen in regenjassen en in je pyjama ter plekke het forum moet corveeën.
Hé! Jij parafraseert mijn grap! En dit forum heeft mijn IP adres! En mijn ISP van ons thuis-Wi-Fi en de ISP van mijn 4G en alle ISPs van alle Wi-Fi netwerken waarmee ik surf hebben mijn persoonlijke gegevens resp. misschien wel de MAC of in sommige gevallen zelfs de IMEI van mijn telefoon en dus een makkie voor de CIA, FBI, Interpol etc!
En waarom denken jullie dat de head van Interpol opeens gearresteerd wordt? Alterman! Zijn net sluit zich!!!
Dag twee.... Spannend...
Wist ik niet. Je had ook zelf eerder in kunnen grijpen maar je geeft de boodschap af openbaren van pm's wel leuk te vinden.
Je zei wel mooi "not done" maar dat dekt niet je verantwoordelijkheid als forummoderator. Mijn hardnekkigheid is pas daarna en mede daardoor naar boven gekomen.
Trouwens wel tegenstrijdig. Als ik iets niet oolpenbaar doe wordt ik totaal verwoest met reacties want hoort het openbaar.
En dan krijg ik nu te horen dat openbaar niet goed is? Niet echt consequent, wel? Beetje selectief en op de man. :seriousf:
Dan weet jij verdomde goed dat die pm's fout zijn en jij daar in hoort te grijpen.
En dan weet jij ook dat je mij met de term 'private massaging' misleidt hebt door het openbaren toe te staan en te handhaven.
Ik heb de toon niet gezet.
Spreek degenen eens aan die een in beginsel nog nette discussie zonodig in het onfatsoenlijke moeten trekken. En al helemaal degenen die pm's openbaren.
Ik ben in de discussie mee gegaan ja, maar de toon kwam niet van mij.
Maar ik denk dat ik gelijk heb als je hen nergens op aangesproken hebt als ik in korte tijd al zie hoe hier onprettig gecommuniceerd wordt.
Het gaat niet over de discussie, al heb ik daar ook nog een mening over de asociale manier waarop sommige deze voeren en wat blijkbaar geaccepteerd is.
De pm's, die gaan er af. En ik hoop gewoon uit wederzijds begrip.
Han had t niet over de toon in de discussie, maar over jouw toon naar 'GitaarNet' toe.
Voorspelling: over x jaar lee je toevallig weer eens deze posts van jezelf en denk je "man man man wat liet ik mezelf kennen".
(sorry voor t lopen meeposten, maar daar een team van juridische sharks binnekort GN uit de lucht haalt post ik nog wat ik posten kan).
Zal er over denken de pm van alterman te verwijderen
Als bewijs plaats ik een desktoprecording van de verwijdering
De verwijdering van het screenshot van de pm ? Voorals nog niet
Btw altdildo sc wordt niet gehost op deze site
Wat het natuurlijk nog leuker maakt
Ik haal de bewuste post even hier heen om duidelijk te maken waar dit topic door is gestart.
Wie zet hier nou de ongezellige toon?
Ik heb er op gereageerd dat een PM openbaar maken niet netjes is, maar tegelijkertijd begrijp ik wel waarom ons gitaarkind dat heeft gedaan, waarmee ik het niet goedkeur.
En dan komt er een topic met een dreigende toon, ik heb er drie nachten niet van kunnen slapen en sidder nog steeds van angst.
Ik raadde meteen aan om gewoon uit te loggen en op te zouten, maar nee, onze doorluchtige hoogheid zal en moet zijn zin krijgen, desnoods met de totale Nederlandse rechterlijke macht.
Ik heb de pistolen onder mijn kussen en de Kalashnikov ligt naast mijn bed, want stel je eens voor dat zijne hoogheid persoonlijk zijn gram komt halen, dan moet ik toch mijn voorzorgen nemen nietwaar?
Ik heb meermalen gezegd dat je altijd jezelf moet afvragen wat jij beter had moeten doen, heb ik geleerd van mijn vrouw, die helaas niet meer leeft, maar een IQ had van 152, om even in de sfeer van de gewraakte PM te blijven.
Zij heeft mij geleerd dat je nooit mag oordelen, een mening over iemand vormen is okay, maar een oordeel kan en mag niet.
Misschien is het handig als onze hoogheid dit topic nog even in zijn geheel doorleest, er goed over nadenkt en dan zijn conclusies trekt, want fouten maakt iedereen hoor, niets bijzonders.
Ik ga met de hond naar het bos, is veel leuker dan dit.
Ik stel voor dat we het openbare bericht van de PM verwijderen, (ongetwijfeld blift er nog een audit trail van achter maar ja), maar dat we een plaatje van t openbare bericht van de PM ergens op tinypic hosten. Dan is GN gevrijwaard, alterman blij, maar staat de PM nog steeds voor altijd openbaar te lezen. Iedereen blij
:D
Ik heb ook een iq van 60, wat is daar mis mee? 10 voor elke snaar.
Uiteindelijk gaat het toch om wie de langste lul heeft, laten we eerlijk zijn.
Geniet ik best wel van, zo'n ouderwetse gitaarnet rel/ruzie. Moeten we vaker doen.
Degene die de meeste pussy krijgt is niet altijd de gene met de grootste lul.
Maar voor de rest? Loupezuivere analyse verder.
Wat een discussie is dit zeg, pffffff.
Kan ie op een negeerlijst? Dat heeft zelfs degene waarvan ik heb beloofd dat ik zijn naam niet meer zou noemen, niet voor elkaar gekregen. Is dit nog Nederlands?
Nou ja, je snapt het wel.
@Han
De complete bezoekersclub van de noorder Gitaar Dag komt voor je deur liggen hoor! Als die gast doorgaat met dreigen. 800 man/vrouw sterk.
En een hele week bier en sjips? Kan die gast niet een kortere deadline bedenken? Weet niet of ik t trek!
Vriendelijke groet, Gus
De één is meer een obsessieve one-trick pony, van 1970 is mij de oorsprong van de immer zure reacties verder niet duidelijk. Sowieso waarom nog meelezen en zuur reageren. Als een plaats/forum/dartkroeg je niet aanstaat blijf je normaal gesproken toch gewoon weg?
Ik heb al screenshots. Te laat.
En ik gitaarkid heeft hem openbaar gezet. Dat neem ik zeker ook mee.
En van zijn sneer richting iq alsof ik en min omgeving op een iq van 60 zitten vergeet je dan gemakshalve even?
Ja ik verdwijn uiteindelijk van dit forum. Met verwijdering van pm's, account EN alle berichten.
Ik vind het al knap dat je dat er in leest, in de post van guitarkid2. Gaat het wel helemaal goed?
Vandaag bij de rechtsbijstand geweest neem ik aan? Nie hè...
Dat was niet heel erg moeilijk vinden. Maar heb je nou al rechtsbijstand? Je zou vandaag gaan toch? Iemand ontwijkt er en ik weet niet wie...
Nee dat was niet moeilijk te vinden. Dus was de opmerking blijkbaar toch inderdaad een smoes ter ontwijking.
Ach manneke rechtsbijstand heb ik al tientallen jaren. Nee hoor, ik ga vandaag nog niet want heb een termijn besteld.
Ben er al wel voorbereidend wat mee bezig.
Bespeur ik autisme?
Manneke zegt hij dan. :seriousf: Ken dat soort toetsenbordhelden wel met grote waffel lekker veilig achter hun schermpje.
Sommige mensen hoeven niet zo hard te werken voor de kost en al helemaal niet voor grote schulden, en hebben tussendoor ook nog wat pauzes en tijd voor andere dingen.
En niet iedereen heeft zoveel tijd dat hij in staat is het Offtopic subforum hoog in de statistieken van deze site te houden. Velen hier hebben blijkbaar wel tijd genoeg voor die onzin.
En zoveel tijd kost het allemaal niet.
Nee hoor. Niet iedereen met vastberaden principes heeft autisme. En niet iedereen zonder principes is gevrijwaard van autisme. Nietszeggende opmerking dus. Maar dat was al wel duidelijk.