Je mag oneindig evalueren.
Printable View
Je problemen komen volgens mij grotendeels voort door onstabiele drivers van je focusrite. Ik heb zelf ook maar een 2-kanaals convertor en preamp, heb er ook niet meer nodig, maar bij mij valt soms ook de audio weg door de onstabiele driver van M-Audio. Ik hoop met de RME dit probleem opgelost te hebben en een nog lagere latency te verkrijgen.
Misschien kun je tegen een aardig prijsje de RME FireFace 400 van HaroldA overnemen?
Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.
http://logicstudiotraining.com/membe...references.png
Dat is op zich prima. Roundtrip wil zeggen, 'naar en vanaf' je computer :-) Wat is de sample rate waarmee je speelt of opneemt? Als deze hoger is dan 'standaard' 44.1kHz kan dit je latency nog extra doen verlagen. Bij mij staat deze op 96kHz en bij een buffer van 64 wordt de processor dusdanig aangesproken dat ik af-en toe CPU pieken krijg dus een buffer van 128 is voor mijn setup veilig.
Die staat bij mij ook op 96.
Oudere M-Audio kaart?
Zojuist de RME Digiface USB binnen gekregen en aangesloten (plug and play zonder extra voeding, krijgt stroom middels de Mac USB poort). Auch, nu een roundtrip latency van 4,1ms en output 2ms met de buffer op 128 en sample rate 96kHz. Dat is meer dan de helft sneller dan met mijn M-Audio Projectmix IO als brug tussen de Mac en RME ADI-2. De driver van RME met Totalmix ziet er strak uit en werkt stabiel, audio kwaliteit lijkt ook beter maar dat kan misschien komen door de snellere latency. Als ik nu met mijn Whammy V speel dan voelt dat een stuk fijner. Komende dagen even aankijken en proberen een 'aggregaat device' in Logic aan te maken zodat ik misschien de Projectmix als DAW controller kan behouden. Zoniet gaat die voor een zacht prijsje in de verkoop!
Update fwiw: De M-Audio Projectmix IO (firewire 400) werkt ook alleen als midi DAW controller in Logic!! Dat had ik niet verwacht daar ik ergens had gelezen dat als je de Projectmix niet als audio interface in Logic instelt deze verder niet werkt. Ik hoefde niet eens een samengesteld apparaat aan te maken!! Woop woop, happy me! Dus mocht je als Logic Pro X gebruiker een goedkope DAW midi controller (Mackie control) willen aabschaffen zou ik Marktplaats in de gaten houden daar deze soms voor weinig wordt aangeboden. De ingebouwde audio interface met matige preamps en AD/DA is bruikbaar maar niet bijzonder, dat doet de RME veel beter :-)
Een Fast Track van een jaar of 5
Hij komt, hij komt, de Radar is er maandag shalalalala etc etc :)
Blijkbaar is hij toch wat eerder van de stoomboot uit China gekomen dus UPS komt hem maandag brengen.
Ben op zich wel benieuwd naar de GE-200 maar Line-6 heeft mijn interesse/vertrouwen in multiteffects totaal gesloopt dus ik blijf nog even bij mijn analoge pedalen en buizenbak.
De GE-200 is echt geen vervanger van mijn EVH 5153 met de MS-3. Maar voor wanneer het met een koptelefoon moet zou de Mooer een oplossing kunnen zijn. Verder heb ik nog een hoop ongebruikte IR-tjes liggen en een BE-OD pedaaltje dus ik dacht.... En nogmaals, bevalt tie niet gaot tie direkt weer zuruck!
Nadeel van latency is ook dat als je zeg maar 8ms roundtrip gewend ben en dan naar 4ms gaat dan kun je echt niet meer lekker spelen met die 8ms, laat staan nog hoger :-) Hetzelfde als kijken van full hd terug naar hd. Ik zit nu dus op 4,1ms (buffer 128 ) en als ik even voor de test naar buffer 64 ga dan is dit 2,7ms meen ik, erg lekker maar mijn CPU trekt dit alleen als ik speel en verder niets afspeel of opneem. Maar wat ik erover gelezen heb heeft dit ook met USB2 en Firewire 400 te maken, lager dan buffer 128 is dan eigelijk niet verstandig. Dan zou je weer met USB3, Firewire 800 of Thunderbolt interfaces moeten spelen. Voor mij is van 8,5 naar 4,1ms een fijne upgrade.
Als ik jou was zou ik toch eens tweedehands naar een leuke RME (USB/Firewire) met preamps en AD/DA convertor interface kijken! Ze worden vaak op Marktplaats aangeboden voor schappelijke prijzen waar vast nog wel wat van af te praten is :-) Erg goed spul!
Dan zit ik toch goed met mijn 1.4ms en 4.3ms!
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je 6m van je cabinet af staat heb je ook al behoorlijk wat ms vertraging te pakken. Is dat 20ms of zo?
Daar kan ik prima mee spelen.
Ik heb het idee dat de latency via de pc variabel is of zo, maar kan het niet onderbouwen.
Roundtrip latency van 4,3ms neem ik aan? Dat is meer dan prima, althans, als je dat zelf ook vind natuurlijk :-)
Klopt, je hebt altijd vertraging ik weet alleen niet wat de marges zijn. Alleen als je PC al een aardige latency heeft zal je dus dicht op je speakers moeten blijven zitten om dit niet nog groter te maken :-) Het is deels iets tussen je oren en iets wat ook weer went heb ik gemerkt. Maar een roundtrip boven de 10ms zou ik niet meer prettig vinden vrees ik. We blijven bezig en het houd ons van de straat ;-)
Had ff gekeken naar RME....en ook snel weer weggeklikt ;)
Aangezien ik toch niks opneem, kan ik voor (af)speel toepassingen dan beter toch iets met dedicated modelling hardware gaan doen volgens mij.
Ok, eerste indruk na kort met de Mooer Radar gespeeld te hebben:
Klinkt een stuk "echter" dan de H&K RedBox die ik eerst als cabsim gebruikte.
Uiteraard option overload met zoveel amps, cabs, mics en EQ settings dus heb ik het voor nu even bij de standaard pre-sets gehouden. Ik ga nog eens een paar uur lekker testen zodra ik meer tijd heb.
Een 8" champ IR klinkt ook echt aanzienlijk anders dan een dikke 4x12, zoals het hoort.
Goed:
Geluid, instelmogelijkheden en bedieningsgemak zijn prima.
Pedaal komt na uitzetten (powersupply uit) weer netjes terug op je laatst gebuikte pre-set.
Lekker compact maar toch een duidelijk scherm.
Minder:
De 12 volt voedingsadapter is groter dan het pedaal zelf. Jammer dat dat niet via een 9 volt, of een kleinere adapter kon.
Het inputvolume is voor zover ik gezien heb niet te regelen dus heb ik een volumekastje tussen de line-out van mijn Weber Minimass en de Radar moeten zetten. Als je een regelbare line-out hebt dan is er natuurlijk niets aan de hand. Als je hem achter je pedalboard hangt, of de effects out van je versterker zal er ook geen probleem zijn.
Als er specifieke vragen zijn gooi maar neer dan zal ik er eens naar kijken.
Dank voor je korte review Sander! Misschien kun je tzt eens wat opnemen en laten horen? Ik ben wel benieuwd hoewel ik nu al een beetje warm begin te lopen voor de komende Universal Audio Ox amp top box. Een alles in één oplossing voor in mijn homestudio of live. Werkt niet met IR maar met interne Cab simulation software. Reviews tot nu toe klinken overtuigend maar ik ben dan weer benieuwd naar de verschillen tussen deze Cab sim software en IR. Veel speelplezier verder met de Mooer Radar!
Inderdaad ben ook benieuwd naar je bevindingen Sander. Maar ook van The Lo aangaande de Universal Audio OX.
Overigens de bestelling van de Mooer GE-200 geannuleerd. Los van de tot nu weinig overtuigende geluiden komt eind december pas de editor voor de Mac die nodig is voor het laden van IR. Dan heeft het ook weinig zin om daarop te gaan zitten wachten ;-)
Ik wacht geduldig op de NUX. ;)
Peppie en kokkie van Andertons hebben een review van de GE-200 online staan nu. Komen niet echt enthousiast over en ik heb ze echte bagger de hemel in horen prijzen om het maar verkocht te krijgen.....
Op een Spaanse gitaar site ( https://www.guitarristas.info/foros/...00-hilo/293132 ) staat een vergelijk tussen een oude axe-fx en de mooer ge200. Tevens las ik dat met de kerst er een firmware upgrade komt om de GE200 te voorzien van poweramp modeling. Nu wordt dat dingetje pas echt interessant ;-)
Hier nog een een Review uit Spanje: https://translate.googleusercontent....nonb0qYQVgMaag
Beide opnamens gebruiken dezelfde OhnHammer MESA 4x12 oversized IR
Axe-fx
https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachm ent&attachment_id=106716
Mooer GE200
https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachm ent&attachment_id=106717
Inmiddels de Mooer GE200 besteld om eens goed aan de tand te voelen. De komende update met poweramp modeling en Mac editor hebben me over de streep getrokken. Geen zin in zinloos getweak dus is er een grote kans dat tie weer terug gaat.
De website met handleiding(!) is er al!
http://www.nuxefx.com/show-7-277-1.html
NUX heeft de introductie van de Super Studio ook voor de komende NAMM aangekondigd. Dus dat lijkt te gaan lukken.Citaat:
Hier is de Mooer GE200 gisteren binnengekomen. Geupdate naar FW 1.2 met Poweramp modeling is de eerste indruk niet onaardig. Nu 8 weken de tijd dit ding aan de tand voelen. Zou zomaar terug de doos retour kunnen gaan.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...fc&oe=5AF4C993
Hier wat meer info over de NUX Studio
https://www.guitarworld.com/gear/nux-introduces-new-ss5-solid-studio-ir-power-amp-simulator
https://www.guitarworld.com/.image/c...lid-studio.jpg
Maar heb je dat ding nu en hoe klinkt 'ie....??
Nope. Geen NUX studio hier. Kan ook niet want is nog niet uit.
Wel sinds 1 week de Mooer GE200. Sinds afgelopen weekend na het kiezen van favoriete IR via Cubase eindelijk een basis patch kunnen samenstellen waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben met zelfs enig dynamisch poweramp gevoel.
Blijft modeling dus blijft het (naar mijn mening) verre van het echte buizen/cab werk. Maar voor thuis met koptelefoon is dit een handzame oplossing met heel veel mogelijkheden voor maar 260 Euries.
De eerste indruk is goed maar pas over een aantal weken besluit ik of de GE200 blijft of het pand moet verlaten.
Da's wel aan de prijs, maar ook wel weer wat ik verwacht had.Citaat:
The MAP for the SS-5 Solid Studio IR & Power Amp simulator is $199.
Ook met de GE200 blijf ik vechten om een warm en juicy geluid te krijgen. Het geluid blijft korrelig, koud en weinig organisch ondanks het laden van mijn 10 IR favorieten. Zojuist besloten dat de Mooer retour gaat.
De beproefde setup van Friedman BE-OD (pre-amp) in de Zoom MS-50 (poweramp, cab, PEQ en effecten) klinkt en speelt stukken lekkerder via de koptelefoon.
Ik denk dat ik een Truetone 1 Spot Pro CS6 ga kopen voor mijn mini-bordje, en laat die nou een 12V@200mA-uitgang hebben! Ik dus snel kijken wat de Mooer Radar nodig heeft: 12V@300mA. :(
Ja, maar dit zeggen ze bij Truetone over de CS serie:
En dat klopt ook met mijn ervaring. Ik heb een CS12 en al heel lang is mijn Neo Mini Vent aangesloten op een 100mA uitgang van 12V (met reverse polarity kabel). Werkt prima, maar laatst las ik dat een Mini Vent in feite zo'n 300mA zou moeten krijgen. Daar begreep ik dus niets van totdat ik deze discussie tegenkwam op het Gear Page forum waar o.a. een techneut van Truetone een en ander (nogal langdradig) uitlegt.Citaat:
A major benefit of using a switching power supply is that it can handle far more current (power being pulled out of it) than any transformer-based power supply. Although we had to put power rating labels on each output to satisfy certification agencies (yes, we actually certified these, unlike most companies), the outputs can generally handle far more than the label shows. For example, you can connect a 300mA pedal to a 200mA output, without causing any problems. With a transformer-based power supply, you can’t get away with that. The important thing is to not exceed the total of all the labels.
Tnx! Ik had dat vanavond ook al soort van gevonden, maar dit is een dubbele bevestiging! :ok:
Dus dan maar even een vergelijking tussen de Nux en de Mooer afwachten ;)
Een update en Mac Editor voor de Mooer Radar.
Zou KA dat in China geregeld hebben? :seriousf::seriousf: (Koning Alex)
There's a new update for RADAR which will upgrade the maximum IR sample length to 23.3ms (1024 points)
AND!!!! Finally a full version of MOOER STUDIO for RADAR for all the Mac users.
Download your new software now at:
http://www.mooeraudio.com/?FirmwareUpdate.html
Instructions available at
http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html