Even off topic,
Waarom kende ik deze man niet!?
Wat een heerlijke muzikant!
Printable View
Heeft bij Allman Brothers gezeten. Ik denk dat ie in Nashville woont en nog enkel lokaal speelt. Echt een coole gast , geen kapsones.
http://www.youtube.com/watch?v=6mOuVWCWeOY
Hier in huis een Customshop `62, een `57AVRI en een USA-standard. Allen echte strats, allen hetzelfde hout en klinken ook allen als een echte strat....maar allemaal ZOOOO VERSCHILLEND.
Overigens "ik wil klinken als een '70 strat..." klinkt wel mooi om te zeggen. Maar strats uit de 70-ies klinken in essentie echt niet zo veel anders dan huidige of vroegere strats.
Als je wil klinken als het geluid van strats dat je hoort op platen uit de 70-ies, denk dan aan het volgende:
Met name de manier waarop muziek wordt gemixt/geproduceer is per periode nogal verschillend en passend bij de stijl en smaak van dat moment. Uiteraard heeft dit ook zijn weerslag op het geluid dat je terughoort van een gitaar die is opgenomen. Dit lijkt vaak (nee...ALTIJD) in de verste verte niet meer op het geluid wat er daadwerkelijk door de gitarist uit zijn amp is getoverd. Gekleurd door opnametechniek, mix en productie krijgt het een heel andere sound.
En nee,...enkel een ander pickupje gaat je er niet brengen denk ik zelf.
http://www.themusiczoo.com/images/4-...t_R65338_1.jpg
Zoiets?
Strats zijn meestal Elzen.. Essen kan ook maar dat heeft vrij prominente porien.
Precies wat ik ook dacht...
Ik zou persoonlijk voor een Fender Custom Shop 69 setje elementen gaan.
Die klinken in de meeste Strats en over de meeste amps lekker.
Kan eigenlijk niet zoveel mis mee gaan.
Ze zijn alleen wel wat duurder dan €100. Maar kwaliteit kost nu eenmaal een paar centen… ;)
http://www.customworldguitarparts.co...ckups-set.html
Edit; ik las ergens dat TS over een basamp speelt?
Ik weet niet wat voor basamp, maar daar zou je zo maar flink wat hoog en definitie mee kunnen missen...
volgensmij is er straks wat misgegaan met uploaden van de foto: dus op met rechtermuisknop op icoontje klikken en en openen kiezen..
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=i...8#.Uuk-KtJ5PTo
Ik krijg geen icoontje te zien. Als ik spiek in de citaat code dan zie ik wel de link maar dat is dus geen plaatje. Zoiets dus: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=i...8#.Uuk-KtJ5PTo. En als je die link volgt dan staat daar ook een instructie om plaatjes op forums te zetten. Je moet dat stukje code hebben onder "IMG-code voor forums & berichtenforums".
Daarmee krijg je dit:
http://i59.tinypic.com/ir50l2.jpg
Kijk eens aan, daar staat de foto. Ben benieuwd welk hout het is...
Leosounds misschien, soundclips zijn ook te vinden op zijn site
http://www.leosounds.de
Heb zelf de redhouse set in men roadworn strat zitten en ben er tevreden mee
Ik ben zelden onder de indruk geweest als ik andere pickups in 1 van mijn gitaren legde. Ik vind de verschillen vaak zo marginaal. Het echte karakter van de gitaar verander je er toch niet mee is mijn mening. Er zijn zoveel factoren die het geluid beïnvloeden en pickups zijn daar slechts een klein onderdeel van. Als het geluid je echt niet bevalt kan je vaak nog beter een andere gitaar kopen in plaats van er van alles aan te veranderen en uiteindelijk nog niet tevreden te zijn. Wat er niet in zit komt er ook niet uit.
Op mijn mobieltje (lastig te zien) vind ik het niet heel erg op elzen lijken. Vind het hout vrij vlekkerig. Is de gitaar extreem licht van gewicht?
Maar niemand kan me vertellen welk houtsoort het is?
Maar ik begrijp het niet helemaal....
Je wilt weten van wat voor hout je strat is.. Zodat je..??
Mij lijkt het logisch om is naar je amp te kijken. Je speelt over een bass versterker toch? Mis je dan niet veel hoog. Ik kan het mis hebben hoor..
Het geluid wat jij zoekt zit denk ik het meeste in een goede versterker. En dan moet je zeker kijken naar fender type versterkers.
Ik snap er niks meer van,.. De een vraagt wat voor een houtsoort mn gitaar is de ander zegt dat t niet uitmaakt welk houtsoort t is?
Zoals ik al eerder zei ik speel idd over een basverstetker maar heb met mijn Fender over veel verschillende amps gespeeld zelfs een buizen versterker van Messa Boogie, maar t geluid staat me steeds niet aan......
Aha, ik wil je niet in de war brengen hoor.
Waarom kijk je niet 2e hands ofzo voor een setje pickups. Dan ben je niet zoveel geld kwijt en dan weet je of andere pickups het geluid geven wat jij wil. Zo niet verkoop je ze weer en probeer je weer wat anders. Of misschien ligt het dan ook aan iets anders.
Precies!
Ik probeer het nog 1 keertje:
Je weet niet precies welke strat je hebt en al helemaal niet welke elementen erin zitten.
Speel op safe en koop een goed bekend setje dat bijna iedereen wel kent (tweede hands, dan heb je bij verkoop geen verlies). Dan wordt dat je startpunt (referentiekader). Aan de hand van dat setje kom je met bijvoorbeeld: te icepicky, te warm, te donker, te low output, te veel output etc.... en op basis daarvan kan je verder gaan. Bijvoorbeeld de Fender Custom '69 of een van de SSl'etjes van Seymour Duncan.
[QUOTE=Tabula Rasa;3057813 Bijvoorbeeld de Fender Custom '69 of een van de SSl'etjes van Seymour Duncan.[/QUOTE]
Ja, het lijkt zo'n open deur.
Waarom zoek je niet wat rond en als je wat gevonden hebt vraag je hier wat men er van vindt? Volgens mij werkt een forum zo.
Wat me bij Bax opviel, een setje '69's is 80 euro duurder dan wanneer je er drie los koopt. Ja zegt de helpdesk, dan kan u ze beter los kopen he...
Fender heeft flink aan de prijzen getrokken, die pickups waren altijd rond de 175.
Niets te danken... Maar het was ook wel een inkoppertje hè?
Want je schreef "weegt gewoon net zo als een Fender Strat hoort te wegen...." en dat is een "niks toevoegende" stelling
Er bestaat namelijk geen vastgesteld gewicht van een Strat.
Het gewicht van een Strat kan best behoorlijk verschillen en daar speelt de houtsoort ook in mee...
Ik denk dat daarom Tabula Rasa jouw naar het gitaargewicht vroeg...
Het is moeilijk op die foto te zien, maar ik vermoed dat jouw gitaarbody van Alder is
Maar je mag me ook wel bedanken voor postnummer 45 hoor... ;)
Bij de weg, een setje Fender Custom Shop 69 is bij Bax €50 duurder als bij Custom World
Bax is blijkbaar niet overal "goedkoop" mee...
Ik zeg: ga voor de Zandt pickups
Persoonlijk twijfel ik sterk aan elzen, en essen is het sowieso niet. Weet je zeker dat de body van een usa fender is? Ik heb al behoorlijk wat elzen in mijn handen gehad en vind dit er anders uitzien dan wat ik gewend ben. Het doet me aan een andere houtsoort denken, waarvan ik geen idee heb hoe het heet.
Ik gok niet op basswood, dat lijkt me net anders. Dit lijkt heel erg op wat ik onder de lak van een 1996 affinity uit korea ben tegengekomen.
Juist daarom bleef ik in het begin o.a. hameren op de vraag van de houtsoort.... Wilde niet gelijk die ultimate relic in twijfel trekken, maar twijfelde echt of het een usa fender is. Volgens mij is het gewoon een kat in een zak.
Oeps! Interessante wending :-)
Een samengesteld gitaartje, spelen over een basversterker, de TS weet niet hoe hij de pickups in de hoogte moet verstellen... Ik denk dat het wel aan iets anders dan de pickups kan liggen.
Ts, post eens een goeie serie foto's, liefst ook van onder de slagplaar. Krijg een beetje het gevoel dat je keihard in je hol genaaid bent door de verkoper.
ik zie hier toch duidelijk jaarringen lopen en over het algemeen zie je dat met basswood toch veel minder dan bij Alder?
Daarom gok ik nog steeds op alder.
Essen is het iig niet...
Maar als het toch basswood is dan moet het haast wel een Aziatische Stratbody zijn, naar mijn weten wordt dat bij Fender USA en MIM strats niet gebruikt...
Denk nook dat het geen lindehout is. Lijkt op een of andere aziatische cheap ass variant.
Mijn gok is toch ook eerder basswood. Volgens mij gebruikte Fender dat voor de MIM bodies begin jaren 90?
Het zou nog poplar kunnen zijn, een hoop strats zijn vanaf negentig daarvan gemaakt.