Nog maar even iets feitelijks:
Net als de originele PAF's, zijn de Gibsoon BB's niet wax-potted (afgezien van de BB-pro serie) . De SD Seth Lover is dat trouwens ook niet. En zo zijn er nog 'n paar.
Printable View
Oh nou, kijk aan, dus het gaat ook prima met niet gewaxpotte Pafjes.:) Burstbuckers ken ik dan weer wel, ook in combinatie met high gain. Ik wist niet dat ze niet gewaxpot zijn, maar ze doen het dus prima met een flinke dosis gain. Persoonlijk lijkt me een gewaxpotte Paf humbucker alleen maar een voordeel, maar het is dus geen pre blijkt. Toch leuk, die feitjes.;)
Wijze woorden van degene die stelde dat ik onterecht schreef dat sommige pickups niet erg klinken als de originele PAF's. Op basis van ruime ervaring met welgeteld 0 (nul) PAF's.
heerlijk cynisch, maar je mist mijn punt. het gaat erom dat een 'echte paf' een hoop features, faccetten en factoren kent. Laat ik het anders zeggen. Ik heb een auto, hij is zilver en heeft een pittige motor, maar het is geen boxer model, heeft 4 deuren, motor voorin en een automaat in plaats van schakelbak. MAARRRRRR hij wordt in duitsland gemaakt door Volkswagen, en omdat daar de 'eerste' porsche vandaan kwam is dit meer porsche, terwijl Porsche spullen gebruikt die wel kloppen bij wat er hoort op of in een porsche. welke is dan juist?
Precies... Het gaat niet om dat schuurpapiertje of de leesona winder, het gaat om het totaalplaatje.
en high gain op low output PAF style pickups niet kunnen? zeg dat effe tegen John Sykes, randy rhoads, slash, Billy Gibbons, etc etc. beroerd joh.
Porsche: als je claimt in 'n 'vintage style Porsche' te rijden, zijn geen van beiden 'juist'. Want ze hebben allebei geen onderdeel gemeen met 'n Porsche uit de jaren '50. Ze klinken, rijden, sturen, accelereren en remmen dan ook heel anders als 'n vintage Porsche.
Geen van de gitaristen die je noemt, speelt / speelde in de verste verte over 'n amp / met 'n sound die tegenwoordig als 'hi-gain' zou worden geclassificeerd. John Sykes gebruikte altijd Gibson Dirty Fingers. Niet bepaald 'n pickup die veel gemeen heeft met de originele PAF's. Rhoads gebruikte meest Gibson 'T-tops' en DiMarzio Super Distortion. Dito.
sykes dirty fingers zijn al heeeeel lang geleden gesneuveld en er zitten 57's in zijn custom (en hij speelt behoorlijk high gain op zijn jcm 800) ;)
aantal van die gasten hadden ook opgevoerde amps, echt wel wat meer gain dan 'n '68 plexi/etc.
T-tops zijn PAF klonen... Uh-huh. Daarom kreeg Tim Shaw, toen T-tops de standaard LP pickups waren, van Gibson de opdracht om 'n pickup te ontwerpen die klonk als de oude PAF's. Omdat... eh, ze er nog één wilden die precies hetzelfde klonk. Ofzo.
Sykes heeft overigens gedurende heel z'n jaren tachtig carriëre die Dirty Fingers gebruikt.
Nee, 't ging over PAF's. Niet over PAF-achtigen. De Seymour Duncan JB is ook 'n PAF-achtige. In de zin dat 't ontwerp is gebaseerd op 'n PAF. Toch hebben z'n sonische eigenschappen verdomd weinig gemeen met de gemiddelde Gibson humbucker uit de jaren '50.
Het topic heeft nu weinig meer inhoud dan ruimte te bieden voor het ultieme gelijk halen. Gaarne nuttige bijdrages anders gaat er een slot op.
Nog niks besloten wb de nieuwe humbuckers. Bovendien heb ik net deze week mijn geld nog aan een Rickenbacker 350v63 uitgegeven haha! Dus het gitaarpotje is voor dit jaar weer leeg. Heb wel na aanleiding van Gus zijn 'The creamery pickups' tip mijn rickenbacker 330 brugelement naar hem opgestuurd. Hij gaat er voor zorgen dat hier wat meer output uit gaat komen.
De 57 classics klinken echt niet slecht en naar mijn eigen mening klinkt mijn Les Paul toch wel zoals een goede lp moet klinken. Misschien wil ik er iets van maken wat het niet is?
Met de nieuwe ric ben ik meteen tevreden, de lp heb ik altijd mooi gevonden hoor maar misschien is het mijn sound gewoon niet.
Die soundclips heb ik nog wel. Is er een soort photobucket maar dan voor mp3tjes?
Misschien ben ik niet helemaal on topic met mijn vraag, maar ik probeer het maar. Les Paul (de man zelf) heeft jaren lang gespeeld met een Les Paul recording. Die van Les zelf zou best eens fors gemodificeerd kunnen zijn geweest, In de serie exemplaren van de Gibson Les Paul recording zaten elementen met lage impedantie. Wat voor voordelen en nadelen zaten daar nou aan verbonden?