Ah, je wil het geheim houden? ;)
Printable View
:)
Net als Google 'crawl' ik de sites en sla de advertenties op. In tegenstelling tot Google doe ik dit elk uur zodat ik de verste advertenties heb.
Met gitaarmarkt was het ietsjes lastiger want ik wil alles netjes in de database hebben. Daar moet ik de de html pagina helemaal uitkleden zodat ik alleen de noodzakelijke gegevens krijg.
Ik moet zeggen dat dit een leuk stukje code is geworden :)
Ik zal binnenkort ook de prijzen (indien aanwezig) gaan tonen bij de advertenties.
Dat was volgens mij ook een veel gevraagd verzoek.
Advertenties komen er ook aan. Bands, instrumenten bouwers etc. kunnen dan zichzelf promoten in de zoekresultaten.
Uiteraard gericht dus wanneer je op een trompet zoekt krijg je geen advertentie te zien van de nieuwste cd van een death metal band.
Die krijg je wel te zien als je zoekt op een elektrische gitaar.
Daarna ga ik mij richten op de persoonlijke instellingen zodat je van bepaalde sites geen resultaten meer krijgt als je dat wilt (of juist wel...).
Genoeg te doen :)
Ik zat ook ff te kijken naar de RSS/opensearch van Marktplaats, maar daar kan ik helemaal geen 'expiry date' vinden. Waar haal je die in hemelsnaam vandaan?
Niet dat ik zelf een crawler wil maken, maar ben gewoon benieuwd hoe je dat aan een advertentie kunt zien...
Dat kan je helaas niet zien. Wat ik aan hou is 2 weken. Dit is ook de maximale tijd (zonder verlenging dmv betaling) bij Marktplaats voor een advertentie. Dus na 2 weken tik ik een marktplaats advertentie uit de database.
Het is een afweging die ik gemaakt heb.
Er staan nu tienduizenden advertenties in de database en om nu elke advertentie te gaan checken of een advertentie verwijderd is, is te veel belasting (voor zowel voor mijn site als voor de advertentie site).
De kans is er dus nu dat een advertentie verwijderd is maar dat weegt weer niet op het aantal positieve hits.
Het is een leuk idee die site, maar ik vraag me wel af hoe lang het kan blijven bestaan. Je maakt namelijk simpelweg gebruik van andermans content; commerciële sites die hun geld verdienen per pageview. Zodra je site wat meer naamsbekendheid heeft komt er een moment waarop ze ineens de deur voor je dichtgooien...
Niet om je te ontmoedigen, maar volgens mij ben je er wel heel erg veel tijd in aan het stoppen en ik vroeg me af of je daar wel eens bij nagedacht hebt.
Nou, dat is een redelijk achterhaald model. Sterker, waar dacht je dat Youtube, Video Google, MSN, Facebook hun content vandaan haalde? Service gerichte sites are blooming.
Een ander ding is, ik heb een feed van je in mijn taakbalk, dat werkt prima maar ik kom dus niet meer op gearhunter. Dat verdien model zie ik nog niet zo.
Wat bedoel je precies? De sites die je noemde maken gebruik van content die gebruikers zelf uploaden.
Stel dat Gearhunter een succes wordt en Gitaarmarkt bijvoorbeeld merkt dat ze daardoor pageviews (dus geld) mislopen, dan gooien ze toch simpelweg de deur dicht?
Youtube dankt zijn succes vooral aan clips van movies, mtv clips, televisieprogramma's, content niet speciaal gemaakt voor Youtube.
Dat een station als RTL zijn video's ook op Youtube plaatst doen ze omdat ze dan een publiek bereiken wat ze anders mislopen. Maar de content staat natuurlijk niet alleen op Youtube.
Facebook idem dito. Al die likes komt van content elders.
Als ik door een feed van Gearhunter op marktplaats kom vind marktplaats dat helemaal niet erg. Sterker, als dat grote aantallen zijn willen ze daar best voor betalen.
Search engines als Gearhunter zijn niks anders dan grote borden die zeggen; daar moet je zijn.
Ja, alsof MSN...
Het was jammer, al die ads die ineens in de free ICQ zaten. Het was uitproberen met verdienmodellen, betalen om niet gehinderd te worden is ook nooit echt aangeslagen.
MSN.. daar heb ik nooit aan kunnen wennen, zeldzaam kut programma. Maar goed, de doelgroep hangt tussen 8 en 14 in krijg ik het idee. Ik val daar een beetje buiten.
Iets te veel slashes ;)Citaat:
pre-owned Guild F-50 Corona Custom shop \"relic\" Jumbo,
Source: Ebay.nl - Acoustic guitars. Added on 31-Dec-2010 11:34:35. Ends on 26-Nov-2011 11:39:35
hebben ze destijds ook bij http://veilingkijker.nl gedaan...
Erg mooi initiatief! En leuk dat het gericht is op instrumenten. Jij komt er wel... :)
Hoi!
Het is de afgelopen tijd een beetje rustig geweest rond de berichtgeving van http://www.gearhunter.net.
Dat houdt niet in dat er niets gebeurd is.
De site draait als een tierelier en wordt goed gebruikt door jullie.
Achter de schermen ben ik druk bezig met de voorbereiding van de (grootse) plannen voor 2012.
Voor het jaar op zijn gat ligt wil ik jullie toch even bedanken voor de support, ideeën en constructieve kritiek.
Thanx!
Encodering is a biatch!
"Source: Ebay.de - Effektger�te."
A pain in the butt indeed!
Maar 't is gefixed nu.
Dank!
Mooie zoekmachine, echter is het mogelijk om het aanbod via ebay te filteren
op "verzending naar". M.a.w. Sellers uit buitenland die niet verzenden naar nederland ( worldwide ) uitsluiten ?
Ik blijf het een handige site vinden maar ik zou toch wat dingen zien veranderen:
-mogelijkheid om bijv ebay of andere sites uit te sluiten
-keuze hoe ver je wil zoeken en bijv duitse sites er bij betrekken
-verlopen ads niet meer standaard voor laten komen wat het zoeken vergemakkelijkt.
Dat staat allemaal op mijn to-do list, al is het met de verlopen ads makkelijker gezegd dan gedaan.
Als aanloop voor persoonlijke settings heb ik bij resultaten van ebay.com en ebay.co.uk de shippinginfo (Worldwide, Europe...) staan.
Dat vergemakkelijkt de keuze meteen.
Voor Ebay.de zet ik deze optie binnenkort actief.
Ook komen er nog wat nieuwe biedingsites bij, met name interessant voor de vlaamse en waalse buren.
<eenmalige spam>
Gearhunter is sinds enkele weken een bedrijfje.
Zit je bijvoorbeeld in een band met net een nieuw album uit, ben je instrumentenbouwer of heb je een winkel dan is adverteren op Gearhunter een goed idee!
</eenmalige spam>
:dontgeti:
ik tik in: les paul 60's tribute
en krijg een error..
Oeps, een foutmelding!
Er is iets misgegaan tijdens het verwerken van deze pagina. De beveiligingsmodule op de server van deze website heeft besloten uw verzoek te blokkeren.
Yep en met de complimenten waar ik de site gehost heb :(
Die foutmelding komt door dat ' in je zoekopdracht.
Dat triggert een anti hack module (apache mod_security, sql injection protectie voor de geïnteresseerden) die denkt dat je kwade bedoelingen hebt.
Ik zal morgen eens bellen met de vraag of ze dat uit kunnen zetten voor me.
In ieder geval moet je nog maar eens zoeken maar dan zonder dat ' in je zoekopdracht.
lijkt me ook wat overdone, een dedicated server...
ik heb een klein forumpje draaien op een deense hoster die 5GB ruimte geeft, one.com onbeperkt verkeer, 21 euro ex btw per jaar :D
net ff geprobeerd daar, zoeken met een ' in de zoekterm.. geen probleem.
Ik heb m'n eigen vps bij CloudVPS. Ik maak zelf uit wat daar aan software geïnstalleerd is, en dat is geen Apache! :stop:
@Reau
Ik zou het wel handig vinden als je op de hoogte wordt gebracht als er een nieuw item online komt wat je zoekt.
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een gitaarpedaal die hoogstens 1 keer in de maand verkocht wordt, dan hoef ik in dat geval niet elke dag op gearhunter te kijken!
Misschien dat je dus op een of andere manier jezelf kan abonneren op zoekresultaten, waarbij je ook kan kiezen hoe vaak je up-to-date gehouden wilt worden.
Vb:
email: naam@email.com
Muziekinstrument: Fender Jazzmaster
Aanvinken:
- Automatisch geen bericht (dus hoef je niks aan te vinken)
- Stuur een bericht zodra er een nieuw zoekresultaat gevonden is
- Stuur een keer per dag een bericht met alle gevonden zoekresultaten, indien er iets is gevonden.
- Stuur een keer per week een bericht met alle gevonden zoekresultaten, indien er iets is gevonden.
Ik denk dat zoiets wel veel vergt van een server, al heb ik daar ook niet heel veel verstand van.
Maar lijkt me wel super fijn als een dergelijke functie erop zit!