he gast! ik heb hier bakken met overdrive pedalen, als je eens wil komen testen ben je van harte welkom. Fulltone 69, 70, Soulbender, Octafuzz, HBE, MXR, MiAudio, Menatone, Trex enz enz enz
Printable View
Ik kan wel keer een avondje langs komen met de MI Audio Chrunchbox ;) Ik vind hem heerlijk op mijn Marshall klinken. Ben er zeer blij mee! Wat je zegt klopt wel een beetje, een beetje ballen mist hij wel maar och, niet storend ofzo.
Hey Henri,
Ik gebruik het liefst juist geen overdrive-pedaal bij deze versterker.
Met een goede EQ ervoor kan je alle overdrive-sounds krijgen die je wilt.
Een MXR 10 band EQ (M108 ) werkt perfect, en zelf gebruik ik altijd een oude half 12" Boss 10 band EQ (RGE 10).
Door het laag eruit te halen, het mid te boosten, en het hoog er wat uit te filteren, en wat extra dB's erbij op de uitgang, en je krijgt een vet hardrock/metal geluid.
Door alles recht te zetten, en alleen wat extra dB's te geven krijg je een mooie zingende dikke blues sound, etc. etc.
Veel mogelijkheden op die manier.
Met de EQ uit stel ik de versterker af op een mooie crunch-sound die ik clean kan krijgen door de volume van m'n gitaar, en met de EQ aan heb je zo een mooie lead-sound.
Is veelzijdiger als een overdrive pedaal, die toch altijd het geluid een beetje kleuren, of iets missen in de sound.
Een goede EQ is volledig transparant, laat je sound dus volledig intakt, en je blijft de dynamiek van je versterker houden!
Suc6!!
@Robert: 'k wil die crunch box nog wel 's testen, je hoort nog van me.
@Stefan: 'k Heb ook goeie verhalen gelezen over de MXR EQ, ook maar 's checken dan.
Op zich zou ik ook het liefst de crunch uit de amp halen, en het clean is echt heel mooi als je de vol-pot v.d. gitaar daarvoor gebruikt, maar ik mis gewoon volume in dat geval.
Voor een dikke crunch klinkt de SHO-kloon eigenlijk nog het lekkerst, maar ruist nogal (zitten natuurlijk erg goedkope componenten in).
Met een tubescreamer erbij wordt het toch net wat te dun ofzo.
Nah ja, een zooitje pedalen testen kan nooit kwaad, en is bovendien altijd leuk. :)
Ik vind de CB transparant. Heb hem eerder vergeleken met een fulltone OCD en die klonk dikker, dus ook minder transparant, gebruikte amp was een gemodde london city dea. Heb hem juist gekocht omdat hij niet veel met het geluid deed, gebruik hem vaak als boost, volume hoog, gain laag. Als je ballen mist, 24v adapter helpt ook mee.
Lees dat veel mensen wat tegen het pedaal hebben, ligt er natuurlijk aan hoe je hem gebruikt en in welke setup. Gebruik hem vooral met mijn brunetti xl r-evo en die is alles behalve dun klinken dus heb dan ook geen pedaal nodig zoals de OCD die het geluid wat aandikt.
Hmm, Crunch Box transparant, da's wel een heel andere visie dan de meesten daarover hebben, en ook mijn ervaring is dat ie toch wel behoorlijk je geluid kleurt.
Ik vond 'm het best tot z'n recht komen als een "standalone-Marshall-crunch-in-een-doosje".
Als booster vond ik het 'm niet geschikt, maar heb hem nooit over de 2204 getest.
Is de barber direct drive niet wat je zoekt? Daar was je toch aardig enthousiast over!
Ja, die klonk wel goed over die superlead en/of -bass van Toaster.
Zal ik ook 's meenemen in m'n overweging.
Nadeel vind ik dat het zo'n groot pedaal is.
Hij is te koop bij v.d. Haar... geen idee wat ie moet kosten.
Ik heb 'm getest op 9 en 12v voor m'n 2204 met de gain op 5 tot 8. De CB haalde heel de lekkere ronk weg en verving die door een mid-scooped ice-picky metal sound.
De Blues Pro was dan al een hele verbetering! Behoud van laag, ronkend mid en helder hoog.
Als standalone vind ik hem ook lekker en als booster ook, gelukkig heeft iedereen zijn eigen visie :) Bij mij doet hij niet veel met het geluid, maakt het alleen meer crunchy en meer gain, gain redelijke laag op de versterker en dan boosten.
Blues Pro moet ik er nog bij hebben eigenlijk.
Eerst las ik veel goeds over de CB, nu alleen maar negatief, snap de bevindingen niet echt want bij mij blijven de mids wel gewoon behouden, ik HAAT scooped sounds, bij mij ronkt hij juist wel lekker.
Eerst een foto'tje van vanavond: :cheerup:
http://lh6.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP...12/Afb0029.jpg
En een close-up van m'n pedalboard:
http://lh5.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP...40/Afb0026.jpg
Ik ben vanavond in m'n ééntje in de oefenruimte geweest om het één en ander te testen.
In eerste instantie had ik de pre-amp op 7, en heb wat met de EQ gespeeld, omdat de andere gitarist in de band last had van "scherpheid".
Als ik op zijn plek ging staan klopte dat idd, hij staat zo'n 2,5 m. verderop, precies in de baan v.d. cab.
Daarom de presence naar 2 gedraaid, en de treble op 1, dat klonk heerlijk, en ik had het idee om de amp clean in te stellen, al van me afgezet.
Toch heb ik hem later clean ingesteld, en dat klinkt echt subliem, wat een tone-monstertje is het toch. :lovelove: :mmmm:
De Goudie FX 808+ had ik dusdanig ingesteld dat ie een lekker medium gain crunch soundje gaf, ideaal voor b.v. "Girl" van Anouk.
De SHO kan ik in dat geval zeer goed gebruiken als clean/volume-boost, en de delays en ander effecten klinken ook waanzinnig.
Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een full crunch pedaal, zoals b.v. de Crunchbox.
Voorwaarde is, dat ie zich door de 808+ goed laat boosten tot een high gain geluid.
Zou een MXR Distortion+ een optie zijn, of de Zakk Wylde Overdrive misschien?
De afmetingen en de layout van een dergelijk pedaal spreken me erg aan.
De Powerstack van BOSS spreekt me minder aan, ik hoor er toch wat in dat ik denk van nee, en ook de aan/uit knop vind ik minder.
De Riot van b.v. Nitefly's board lijkt me ook een gaaf pedaal, maar zal lastig te vinden, laat staan te testen zijn, ben ik bang.
Goh, ben er nog steeds een beetje beduusd van, wat een geweldige amp!
Is de CMAT Pedals Brownie iets voor je?
http://www.cmatmods.com/brownie.html
Haha, heeeeel herkenbaar!! Ik ben ook vele malen alleen de oefenruimte in gedoken om nieuwe pedaaltjes te testen en aan mijn sound te werken.
Wat mij wel opgevallen is is dat elke keer na zo'n éénmans-sessie waarbij ik "de ideale settings" had gevonden altijd in band-verband aanpassingen moest maken.
De sound kwam dan niet tot uiting in het totale plaatje. Soms hielpen wat kleine tweaks maar soms leek het experiment ook helemaal mislukt.
Check je éénmans-ervaringen dus altijd na in repetitie op volle sterkte... :rockon:
Misschien de mxr eq zoals de kfk-10.
Het is dan misschien aan Kerry king gelieerd apparaat maar daar moet je even langs kijken. De gainknop voegt geen distortion toe maar meer een kgünk geluid.
Proberen? Ikheb'm!
Beetje off topic: zit er veel verschil tussen je Goudie 808+ en je Maxon 808?
Hmmm, interessant, en hij ziet er tof uit. GAS!
'k Zal 'm 's beter beluisteren op betere speakers binnenkort (zit nu op laptop).
Bedankt voor de tip iig.
Ja, klopt. De bandmix is vaak heel bepalend, maar mijn ervaring is wat dat betreft wel aardig gegroeid de laatste jaren, en vaak valt er van een goede standalone sound ook wel een goede bandmix te maken.
Je hebt wel een punt hoor. :ok:
WTF is een "kgünk geluid"? :???:
Ja, best wel.
De Goudie FX klinkt standalone op max gain gewoon erg lekker, low/medium crunch. Hij heeft ongeveer 2 keer zoveel gain als de Maxon, maar kan ook als clean boost (met wat extra mids) gebruikt worden.
Bovendien klinkt ie wat harder/killer dan de Maxon, die wat smoother klinkt.
De Maxon is wel erg geschikt om b.v. mijn JCM 800 2205, die al veel gain heeft, lekker strak te krijgen met veel "chunk", tenminste, zo noemt men dat toch, palm mutes met veel gain en dan een strak (mid)laag?
De Goudie FX kan dat ook, maar is veelzijdiger.
Ik heb hem een poosje geleden gekocht, omdat ie erg goed combineerde met de lead-kanalen van m'n HOOK.
Ook heeft ie nog een interne pot waarmee je het hoog en laag evt. wat kunt oppeppen, zo staat op de site, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
19 dec pedals checken in Heerenveen?
Gr.
Ieme
Ik zal m'n pedalen beschikbaar stellen
Ja, maar dat is toch een multi-channel-amp-meeting? :dontgeti:
hmmm, zie nu dat er een nieuw topic is idd.... er zit een kans in dat ik toch kan komen. Ga de 21e pas op wintersport...
Prioriteiten hè?
:D:D:D:D Koffie door mijn neus, danku. Leuk toch dit forum.
Maar serieus Henri, ik denk met weemoed terug aan mijn 2203 en in die tijd pakte ik mijn volumeknop (met treblebleed of Suhr mod heet dat nowadays geloof ik) standaard gewoon een klein tikje terug, voluit was dan een fijne crunch met de pre rond de 6 of 7, afhankelijk van hoe hot je elementen zijn. Voor een leadtoon zette ik dan een TS-808 aan, of een iets heftigere TS variant/OD afh. van het bandje. Had er wel een 2e master achterop laten zetten - ideaal voor een cleanboost die je anders niet hebt zonder loop. Kun je zo weer ongedaan maken door bv. een van de speakeruitgangen ervoor op te offeren. Moet wel zeggen dat ik dan een coiltap gebruikte of een gitaar met meerdere pickups HB/SC om het clean/drive verschil groter te maken.
Ik moet een slag om de arm houden, ben de 18e jarig, en dikke kans dat de feestgangers pas op zondag langskomen. :mad:
Haha, die macwilliams ook altijd met z'n rare fratsen. :seriousf:
2e master-volume lijkt me ook ideaal.
In de low input zou een extra potmeter kunnen, en dan de DI-jack gebruiken om te schakelen, zou dat een optie zijn?
Gaat het niet ten koste van de sound?
Kan je inderdaad ook de low voor gebruiken, het gaat totaal niet ten koste van je sound - het is gewoon exact hetzelde, maar dan met de master een tandje hoger, wat je zelf instelt. PM Svdijk (stefan) maar eens hier, die heeft mijn ex 2203 met de dubbele master en weet iets meer over de technische details.
Ik heb hem vanavond naar een amp-tech gebracht die al eerder mijn amps onderhanden heeft gehad, en hij denkt dat het wel moet lukken om er een 2e MV in te bouwen, ondanks de horizontale inputs.
't Zal een weekje of 2 duren, ben benieuwd.
Het is jammer dat ik heen tijd heb om naar Heerenveen te komen, dan had ik het je kunnen laten horen wat ik bedoelde met "kgünk".
Het was niet grappig bedoeld, dat dan weer niet.
Hey Eric, ik heb inmiddels de 2de mastervolume voor een effectloop vervangen.
Via Iron Sounds ( http://www.ironsounds.com ) in de VS een kit met onderdeeltjes besteld, zelf in mekaar gesoldeerd, en in de 2203 gezet.
Volledig transparant, werkt perfect, en is niet duur (nog geen €50,- inclusief verzenden).
Zou ook perfect in jou amp werken Henri, wordt 'ie een stuk veelzijdiger van, zonder je originele sound aan te tasten (er zit een true-bypass schakelaar op, zodat je alles kunt omzeilen).
Heb je nog extra gaten in het chassis moeten boren Stefan?
Ik heb geen FX-loop meer nodig, maak alleen nog gebruik van pedaaltjes, die goed klinken voor de amp.
Er zaten al twee gaten in 't chassis van de tweede mastervolume, dus ik vond het niet zo erg om er nog een paar bij te maken.
Eén voor de dB schakelaar, en één voor de bypass-schakelaar.
Als die helemaal origineel was geweest had ik het misschien niet gedaan, maar ik vind het toch wel prettig om er een delay, reverb en harmonizer mee te gebruiken, en daar heb je toch een send en return voor nodig.
Ik wil er geen extra gaten in hebben, bovendien gebruik ik geen pitchshifter en reverb.
De delays en chorus die ik gebruik klinken prima, zeker als ik de volume pot van de gitaar wat "knijp".
Een 2e MV is voor mij dus belangrijker.
Nog een idee om je amp bruikbaar te maken als een 2 kanaals amp, ga ik ook met mijn London city doen.
Een 2e mastervolume en die koppelen aan een preamp volume, 1 "kanaal" hoog preamp volume lage master>scheur, andere laag preamp volume hoge master>clean. Je kan ook makkelijk kleine verschillen in de preamp maken door componenten met wat andere waardes te gebruiken bij het 2e preamp volume gedeeltje.
Moet wel te doen zijn zonder gaten te boren, een must natuurlijk, 1 pot in de low in en 1 in een speaker uitgang bijvoorbeeld. Als je helemaal gek wilt doen kan je wat condensatoren van de preamp schakelen(heel simpel te maken), mijn london city gaat meer bassman achtig klinken als ik dat doe, preamp lijkt er erg op, op de extra gainstage na.
Dat is een mogelijkheid misschien, maar 2 MV's lijkt me flexibeler in gebruik.
Ik kan de 2e MV nu nl. ook als solo-boost gebruiken. Als je de 2e MV koppelt aan een lagere preamp setting, lukt je dat niet meer, plus ik kan er nog steeds evt. twee 4x12 cabs aanhangen. :rockon:
Dacht dat je vooral een 2e master wilde omdat het volume lager wordt bij terugdraaien volume op je gitaar voor een cleaner geluid, vandaar het idee :)
En harold zo fancy is het toch niet? Het is gewoon alsof je snel aan de knoppen kan draaien en het clean kan er wat beter van worden.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je wilt switchen, ik switch veel effecten tussen wisselingen in nummers en zo is het wat sneller.
Condensatoren samen met preamp en mastervolume schakelen vind ik fancy...
Met een signalpad/looper pedaaltje kom je ook al een eind, alleen de 2e mastervolume gaat niet lukken zonder mod.
...maar eigenlijk moet je helemaal niet clean willen spelen op een 2204 :sssh: