Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
Is de CMAT Pedals Brownie iets voor je?

http://www.cmatmods.com/brownie.html
Hmmm, interessant, en hij ziet er tof uit. GAS!
'k Zal 'm 's beter beluisteren op betere speakers binnenkort (zit nu op laptop).
Bedankt voor de tip iig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
Haha, heeeeel herkenbaar!! Ik ben ook vele malen alleen de oefenruimte in gedoken om nieuwe pedaaltjes te testen en aan mijn sound te werken.
Wat mij wel opgevallen is is dat elke keer na zo'n éénmans-sessie waarbij ik "de ideale settings" had gevonden altijd in band-verband aanpassingen moest maken.
De sound kwam dan niet tot uiting in het totale plaatje. Soms hielpen wat kleine tweaks maar soms leek het experiment ook helemaal mislukt.
Check je éénmans-ervaringen dus altijd na in repetitie op volle sterkte...
Ja, klopt. De bandmix is vaak heel bepalend, maar mijn ervaring is wat dat betreft wel aardig gegroeid de laatste jaren, en vaak valt er van een goede standalone sound ook wel een goede bandmix te maken.
Je hebt wel een punt hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
Misschien de mxr eq zoals de kfk-10.
Het is dan misschien aan Kerry king gelieerd apparaat maar daar moet je even langs kijken. De gainknop voegt geen distortion toe maar meer een kgünk geluid.

Proberen? Ikheb'm!
WTF is een "kgünk geluid"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
Beetje off topic: zit er veel verschil tussen je Goudie 808+ en je Maxon 808?
Ja, best wel.
De Goudie FX klinkt standalone op max gain gewoon erg lekker, low/medium crunch. Hij heeft ongeveer 2 keer zoveel gain als de Maxon, maar kan ook als clean boost (met wat extra mids) gebruikt worden.
Bovendien klinkt ie wat harder/killer dan de Maxon, die wat smoother klinkt.
De Maxon is wel erg geschikt om b.v. mijn JCM 800 2205, die al veel gain heeft, lekker strak te krijgen met veel "chunk", tenminste, zo noemt men dat toch, palm mutes met veel gain en dan een strak (mid)laag?
De Goudie FX kan dat ook, maar is veelzijdiger.
Ik heb hem een poosje geleden gekocht, omdat ie erg goed combineerde met de lead-kanalen van m'n HOOK.
Ook heeft ie nog een interne pot waarmee je het hoog en laag evt. wat kunt oppeppen, zo staat op de site, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.