Haha, die Seasick Steve is amazing!
Hoe staan zijn 3 snaren gestemd?
Zou dat moeilijk zijn? driesnarig gitaar spelen?
Printable View
Haha, die Seasick Steve is amazing!
Hoe staan zijn 3 snaren gestemd?
Zou dat moeilijk zijn? driesnarig gitaar spelen?
Ik herkende 'm meteen als een Maya. Ik heb er zelf een SG van. Was mijn eerste electrische gitaar. Superfijne hals en (serieus) een geweldig geluid.
Alleen die body (multiplex) was niet sterk genoeg. Na een dik jaar was ie 'op' en viel er niet meer op te spelen.
Mijn SG koste nieuw destijds 399 gulden. Deze Les Paul zal niet veel duurder zijn geweest.
Keith's gitaar mist de lage E-snaar. De A-snaar draai je omlaag naar G en de hoge E-snaar draai je omlaag naar D. Dan speel je dus in een open G stemming.
Volgens de Total Guitar feature over Seasick Steve heet hij alleen de A, G en B snaar erop zitten en heeft hij die gestemd naar EDG. En als het moeilijk was dan had hij het niet gedaan :sssh: Hij speelt trouwens met een slide, dus dat scheelt al.
Max Cavelera was dacht ik 4 snaren, net als de slaggitarist van CKY.
Hier zit een boogbruggetje op, een standaard rechte brug past wel, maar dan wordt de actie op de lage en hoge e war hoger.
De zadels heb ik denk ik wel, indien je een keer in de buurt bent van Nunspeet, mag je rustig langskomen en kijken of ik een passende heb, kun je voor nop meenemen
EDIT: humbuckers lijken wel Dimarzio's alle pole pieces zijn zo te zien te verstellen met een inbusje
The Presidents of the United States of America spelen ook maar met 3 snaren op de gitaar en 2 op de bas. Kan je ook wel eens beluisteren.
Probeer eens wat van die humbuckers te weten te komen!
meestal zijn die creme dingen uit japan/korea echt niet slecht, tenzij dit, wat geert al zei, Dimarzio's zijn
Bedoel je met half leeg verkapte singlecoils?
TVP , erg leuk project :)
houd wel van oude gitaren / opknap dingen
Ik moest van mijn vader vragen aan de 'systeembeheerder/computerleraar' of hij nog fotos heeft van toen mijn zusje daar op school liep.
(Vorig jaar laatste jaar)
Ik kreeg een hele CD vol fotos mee en op 1 foto was deze gitaar te zien!
De foto kwam uit 2004.
Inderdaad in een toneelstukje.
Toen al met één snaar: Een snaar in de A-positie die vast zit aan de E-stemknop.
Die gitaar is dus al minstens 6 jaar uitgerust met één snaar.
Het wordt echt tijd dat ik hem kom redden!
Ik ben van plan morgen voor te stellen een liedje te spelen, omdat het mijn laatste dag is.
Dan weten ze gelijk dat ik 'heel' muzikaal ben.
Klein bijkomstig probleempje: Welk lied?
Het is Volendam, dus simpele keus brengt mij bij iets van de 3JS.
De kinderen zijn in de leeftijd van 11 tot 12, dus iets van The Kinks of The Animals zouden ze niet kennen.
Hoeft ook geen heel moeilijk lied te zijn. Simpele akkoordjes en slagje voldoet!
Ze merken toch niet dat het niet moelijk is. Dan speel ik wel barré-akkoorden om het er moeilijk uit te laten zien.
Suggesties?
haha
My generation ... en dan de boel kort en klein slaan..
vinden de kids vast leuk:blast:
Sure he`s a cat, van de Cats:ok:
http://www.youtube.com/watch?v=bYkJPBSlq_U
Ha, ik ken het nummer ;)
Maar is dat misschien niet te ouderwets?
Ik heb gisteren les gegeven aan de hand van Yellow Submarine van The Beatles. (Invuloefening)
Dat konden ze wel waarderen, toen ik vroeg wanneer ze dachten dat het nummer uitkwam: 1960. Die jongen doet een werkstuk over The Beatles
Iemand anders: 1950?
Nee, dat vond ze te jong: 1930!
Heb er nog een gehoord: 1900.
Ik denk dat ik voor 3JS ga en/of Im Yours
Ik neem mijn gitaarmap mee, kunnen ze eventueel zelf ook nog ff kijken of er iets leuk in zit.
(Voornamelijk 'oude' muziek dus)
Succes vandaag! (duimduimduimduimduimduim...duim.)
Dan ga je op zoek naar de hoofdmeester, kan je hem niet vinden!
Heb in ieder geval afgesproken dat ik mijn (akoestische) gitaar mee mag nemen vanmiddag.
Maar, by the way...
Ik heb de gitaar!
In ieder geval voor het weekend, maar aan de reactie van de hoofdmeester te zien, denk ik dat ik er vanuit mag gaan dat ik hem gewoon mag houden.
Heb foto gemaakt van het element.
made by goto
ofzo.
Foto volgt
wat zij de hoofdmeester?
"Ja" zoiets...
Ik vertelde van: "....ik zag die gitaar staan en ik vroeg me af of ik hem voor t weekend mee mag nemen om te kijken of hij te redden valt"
"Ja, is goed". Hij klonk heel ongeinteresseerd.
Ah roy, gewoon heengaan, wat is nou 't ergste dat er kan gebeuren?
Gewoon vragen of het O.K is dat jij er een nieuw setje snaren op zet en of je niet toevallig die gitaar van ze over zou kunnen kopen of kunnen ruilen voor een exemplaar mét snaren.
Als je gewoon een beetje breed blijft lachen dan is er niks aan 't handje, hooguit krijg je "nee" te horen en dan kan je alsnog zelf zo'n ding van internet plukken.
Op de onderkant van het element stond geschreven:
"Patent applied for
Made by Goto"
FOTO
Ik vertelde tegen mijn buurman dat het eigenlijk 'Maya' moet zijn, en dus niet: May.
Die zegt: "Dat kan niet. Die letters zijn namelijk ingelegd. Dan zou je dat moeten voelen"
Ik: "Misschien hebben ze het daarna opgevuld? Of ingekleurd met stift"
Waarop de buurman zijn vinger in zijn mond stopt en hard begint te wrijven (op de gitaar)
Bleek de A inderdaad weggekleurd te zijn.
http://94.100.114.11/899300001-89935...35_5_xAg_.jpeg
Leuk dat het je gelukt is om hem in huis te halen. Ik was benieuwd of het ging lukken. Die elementen zijn inderdaad goede elementen en die buurman had het snel door :)
Wat is een hoofdmeester? Een directeur?
Maar volgens mij heb je best een leuk gitaartje te pakken. Voor een prikkie jezelf er de eigenaar van maken, beetje opknappen en je hebt er nog wel ff plezier van :)
Ja. Een hoofdmeester is een directeur ;)
Wat is een prikkie? (Ik weet dat dat 'weinig geld' is)
Ik bedoel, ik moet er een hoop aan vervangen.
Zelf was ik niet van plan meer dan 50 euro uit te geven aan gitaar + 'reparaties'.
Ik weet het. Ik ben 15, heb geen werk en ben best gierig.
Ik zie ook dat er oorspronkelijk een slagplaat op heeft gezeten,
En de kleur onder de artistieke airbrush is bruin/rood.
Mogelijk was het vroeger dus een soort sunburst met slagplaat, of gewoon bruinig met slagplaat.
Ik ben absoluut geen prijzenkenner. Wietse weet hier wel genoeg over te vertellen.
Hoe herken je trouwens multiplex?
Ik ben benieuwd naar wat voor hout het is.
Hij weegt ongeveer even veel als mijn andere Les Paul. (Epiphone)
Wáár kan ik dan zien dat hij uit laagjes bestaat?
Als je de elementen los haalt, als daar geen lak zit.
Als het een geschroefde hals is kunt je ook die even loshalen.
Nee, ik ga niet de hals 'even' los maken :P