lekker spuwen....
Printable View
lekker spuwen....
Jullie zijn nog vrij mild heren, het lezen van de reaguursels op de gibson-pagina zelf via de link was een bijzonder vermakelijk tijdverdrijf :)
Tot dat iemand z'n held erop gaat spelen, dan wordt lelijk ineens koel!
(Matt Bellamy, Buckethead, Kirk Hammett, ga zo maar door)
Tja wat zal ik zeggen... ik vind 'm stiekum wel wat hebben. De vorm van de slagplaat ziet er leuk uit, zeker in combinatie met die PU's. Eerst de hele gitaar zien, dan weet ik het zeker.
ook dit vind ik een gibson die na 3 keer gezien te hebben wel erg vet is .. mijn eerste indruk was ook mwoa
Grappig. Dit model wordt waarschijnlijk niet zo hard afgeschoten als de Les Paul toen 'ie uitkwam...
;)
ik vraag me af.. er zit wel een midi input en een usb ingang op... maar zit er wel een normale jack input op?
valt mij nu pas op dat ie een best mooie tailpiece en brug heeft
Noteer maar vast voor de primeur van over een paar maanden!
Voor de slagplaat, brug en tailpiece krijg je de keuze uit:
- matglanzend gebrushed of in kleur geanodiseerd T60 aluminium;
- kogelwerende glasvezelcarbonterlenka composieten
- FSC verantwoorde SmartWood slagplaat met een brug van hoge-druk-geïmpregneerd bamboe.
Pickups: dubbel gestackte EMG humbuckers met als optie freon-koeling voor supergeleiding
Aansluitingen: USB natuurlijk, maar ook IEEE1394 (Dark)FireWire of ingebouwde WiFi,
dan wel een headstock in de vorm en met de functie van een satelliet-schotel.
:makeup:
Laat ik nu net geleerd hebben dat in een supergeleidende spoel het elektrisch veld (spanningsverschil) altijd nul is, anders zou de stroom oneindig groot worden. Ik heb zitten na denken over supergeleidende elementen en verwacht om deze reden dat ze niet voor de gitaar geschikt zijn.
:D
Kon het ff niet laten. Ik vind het ook bizar dat ze een gitaar maken zonder jack-uitgang (zo lijkt het toch?). Of misschien moet je tegenwoordig gewoon je pc meenemen naar repetitie en optreden en dan de uitgang van de geluidskaart met je versterker verbinden :seriousf:
Plaatje:
http://i412.photobucket.com/albums/p...antric/DT1.jpg
Ziet er een beetje ongebalanceerd/geknutseld uit, ik hoop dat het aan de slechte kwaliteit van het plaatje ligt.
Meer info:
http://www.guitarampkeyboard.com/en/84790
had gezegd dat ik pas mijn mening kon geven bij totaalplaatje...
mmm... nope, had gehoopt dat hij classy zou zijn, ik vind het eerder ... tja, wat vanalles en niks tegelijk. èn fancy top, èn "kijk es hoe bijzonder ik ben-slagplaat, èn kleurenknopjes,
not my cup of tea
De tering. 't Is nog erger dan ik vermoedde.
Wie verzint dit toch in godsnaam ...?! :stop::stop::stop:
he gatver, weer zo'n robot uitvoering!
vind het echt een ontiegelijk lelijke gitaar!:stop:
holy christ, een supergeleidende spoel! :D vet! nja, denk eens effe mee. de weerstand is nul. U=I*R. de weerstand nul, dus I is nul, en de stroomsterkte kan plots veeeeel groter worden, met dezelfde spanning die op het stukkie spul staat, en de volledige stroomsterkte ook. de stroomkring denkt dan dat er helemaal niks tussen zit, maar dat zit er dus wel, dus de stroomsterkte schiet de pan uit.
en dat is nu net de output die je zo graag wilt, met lage impedantie.
kerel, wij gaan een stukkie materiaal uitvinden dat tot plus minus 50gr. celcius supergeleidend is, en daarmee de ultieme low impendance pickup op de markt plaatsen! :punk:
de dusk tiger is een walgelijk ding, overigens. de slagplaat en 'ringen' hadden veel rustiger gemoeten, en dan had 't wellicht wat meer class gehad.
Overigens, er zit dus een opening aan de acherkant in, EN aan de voorkant. dus een gat door en door. Weet niet of ik daar zo blij van word, om maar te zwijgen over een waarschijnlijk hoge prijskaart in combinatie met de vlakke non-carved top.
:seriousf:
Misschien ergens een cilinder vloeibare stikstof aan de gitaar voor de koeling :D
Zolang het maar functioneel is, vind ik het vet.
En dan ooit een krantenkop als:
'Gitarist vriest dood na defect gitaar'
Kent iemand de eerste Fiat Multipla nog?
Lijkt erop dat de toenmalige designer een nieuwe werkgever heeft.
oh god dat is toch dat ding met die rare voorkant..
_
_\
__)___
______)
zoiets:P
oei...sommige detailfoto's waren leuk, daarom was ik nog voorzichtig optimistisch, maar het totaal plaatje valt me zwaar tegen. die slagplaat doet pijn aan m'n ogen en wat hebben ze in godsnaam met die paintjob gedaan... :(
Zonde dat Gibson allemaal crap uitbrengt/verzint tegenwoordig. Hoeveel geld word er nou niet over de balk gesmeten met research en productie van dit soort gedrochten.
In mijn ogen scoren ze 10x beter met goedkope heruitgaves zoals de LP Junior (DC) of de faded serie. De SG special faded serie was volgens mij binnen no-time uitverkocht.
man ik heb veel gitaren in mn leven gezien, en ook veel lelijke gitaren, maar nog nooit een gitaar waar ik overheen zou kotsen.
Maar blijkbaar is er voor alles een eerste keer
:makeup:
Soms kan een smiley precies zeggen wat je met woorden niet kan.
Ik zit niet te wachten op midi dingetjes en xlr uitgangen.....
Coiltaps geven je gitaar ontzettend veel variatie. Daar houd het wel een beetje mee op voor me.
Verder staat er een Line 6 Pod bij me en dat vind ik al meer dan digitaaltechnisch genoeg.
Wat een over-the-top thema gitaar zeg. Jammer, want zonder de belachelijke elementringen en slagplaat zou hij een stuk beter te doen zijn.
dankje johannes, hehe.
ja ik denk zelf ook dat met een mooie halve cirkel het er al beter uitgezien zou hebbenof een plaat zoals de sg.. maardan wel bijpassend niet teveel punten enzo
het ringetje van de treble en rithem vind ik wel stylisch.. wel iets te groot..
ik had de tone en volumeknoppen in 1 lijn geplaatst (als het toch nieuw moet)..
kAN JE iig zien of het chinees is:P haha
oeh ik zat net filmpjes te kijken van de dusk tiger.. met de elementenswitch kan je ook dingen doen.. instellen hoe en wat:P.. je kan met de software je humbuckers veranderen in singlecoils.. en dingen veranderen..
idd veeeel verder dan de robotgitaar:P alleen ziet hij er niet zo charmant uit..
software...
Nee, niet in m'n gitaar. dat gaat me te ver :seriousf:
ik vind 'm echt zo lelijk niet. Kom, ik vind 'm ook niet mooi an sich, maar toch beter dan de helft van de speelgoedstratjes die je op dit forum hier ziet.
Ik zit net hiernaar te kijken (er is nog een aflevering).
Een paar dingen vallen me op:
- Op video vind ik de gitaar er minder lelijk uitzien dan op foto; nog meer als ik probeer te vergeten dat het een gibson is
- Ik hoor allemaal irritante geluidjes als hij zijn elektronica bedient. Die hoor ik de laatste tijd ook als ik met mijn camera vlak bij een aangesloten element kom; een lens die zichzelf scherp stelt, maakt een flinke herrie door een pickup. Het volume lijkt in het filmpje weliswaar uit te staan, maar het komt ergens doorheen
- Ik vind die stemprocedure in de demonstratie nogal omslachtig. Niet waar het gaat om de hele gitaar in een andere stemming zetten, maar tijdens een nummer merken dat de gitaar vals is.
'That's how long the touch up took'. Ik tel toch zeker 14 seconden :seriousf: