Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Printable View
Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.Citaat:
Dus je wil per subsectie [houtbewerking] / [electronica] ook nog weer eens een onderverdeling in [gitaren] [amps] [fx] ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Het gaat me niet om het bouwen, maar om het aantal posts. Ik bedoelde, gebeurt het bouwen niet, of wordt er weinig over gepost omdat het forum daarvoor de ruimte niet biedt? Snap je?Citaat:
Juist :)Citaat:
Ik denk dat er gewoon relatief weinig gebouwd wordt. Zo'n speakerskast in elkaar zetten is gewoon iets heel anders dan ff een BYOC boostertje in elkaar plakken. (vooral qua schaal)
Nee, dat hoeft niet. Het in elkaar solderen van een amp wijkt IMO niet zoveel af van dat van een effectpedaaltje.Citaat:
En gitaren staan verder los van alles in mijn opzet. Wel blijven opletten. :)
Dat jij er nou een topic aan hebt gewijd betekent niet dat daar een subforum voor moet komen Hans :seriousf:
Nee serieus, het zal niets te maken hebben met de ruimte die ervoor is. Het gebeurt gewoon niet zo heel veel en als het geeurt komt het toch wel netjes in Werkbank te staan. Hoe meer ik lees hoe meer ik begin te voelen voor een andere, iets duidelijker benaming en klaar d'r mee.
Amps maken en effecten maken zijn overigens twee totaal verschillende disciplines, maar dat boeit verder niet voor deze discussie. Je soldeert electronica in een behuizing maar daar houden de overeenkomsten wel op.
Ja nou, ik krijg gewoon de indruk dat de bouw van mijn case, net als die van mijn speakercab, verdrukt wordt tussen alle soldeertopics. :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Ik let wel degelijk op, alleen moet ik mijn concentratie bij m'n studie werk houden ;). Het was me gewoon niet helemaal duidelijk, daarom vraag ik het.Citaat:
@ Mitch: Ja andere benaming was ook gewoon m'n idee aanvankelijk.
Toen bedacht ik me dat het wellicht wel handig is om op zichzelf te zetten, aangezien in de afgelopen jaren er steeds meer mensen zijn gaan zelfbouwen/zelfbrouwen.
Duidelijkheid is belangrijk. Voor de gebruiker, zodat je weet waar je heen moet, en voor de mods, zodat een forum minder onderhoud nodig heeft.
en meteen maar een plekje voor "Te Koop" ??
:seriousf:
zit je me nou uit te lachen , jij burgerijke Kipcaravan eigenaar ??Citaat:
Ik heb geen sleurhut, jij burgermannetje met camper. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK
En nee, ik zat je niet uit te lachen. Het was gewoon een leuk grapje. :satisfie:
Zoals eerder geopperd, ik ben voor het samenvoegen van de beide versterker subfora en een apart basversterker subforum om meer duidelijkheid te scheppen waar vragen omtrent basversterkers te stellen. Naar mijn idee is dat nu niet duidelijk en heb je keus in twee subfora, wat je dan ook vaak ziet.
Ik ga hier even serieus op reageren, al weet ik niet in hoeverre het serieus van jou was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK
Hier in België hebben we het forum offstage, de vlaamse tegenhanger van gitaarnet (met een pak minder leden). Daar is er een sectie 'te koop' ('koopjes' heet het denk ik) en dat draait erg goed, maar wat je dus wel krijgt is dat ik de indruk krijg dat het hele forum rond de verkoopsectie draait. Da's het meest actieve deel van het forum. En dat zou ik hier niet graag zien gebeuren.
Nu we toch over de indeling hebben, staat een aankoopsadviesgedeelte toevallig nog op de agenda? Een multidisciplinair gedeelte dus, waarin je binnen één onderwerp je hele nieuwe setup kan bespreken. Bovendien kunnen beginnersonderwerpen grotendeels daarin gezet worden, aangezien die 9 v/d 10 keer gaan over wat er gekocht moet worden (ibanez GSA70 of London City Spitfire, Roland Cube of Epiphone Valve Jr., basgitaar of akoestische gitaar, Epiphone LP Special II of ander Chinees brolding). Aangezien veel gebruikers voor een zogenaamd beginnersgedeelte zijn omdat ze zich irriteren aan deze onderwerpen, is dit wel een diplomatieke oplossing.
Basversterkerforum word volgens mij echt zo'n 1 post per week forum.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik ben er wel voor om een basgitaar en basampforum te maken, dus gewoon bij elkaar.
even iets heel anders: een gezamelijk gezocht/aangeboden forum
want in beide forums komen overenkomende topics aan bod...
Mja, ik weet het niet. Die kans zit er in natuurlijk, maar ik heb toch sterk het idee dat er veel vragen niet gesteld worden omdat dit forum er niet in voorziet. Ook heb ik al een aantal keer dergelijke vragen ondergesneeuwd zien worden tussen de gitaarversterker vragen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Ik probeer heel erg inzicht te krijgen in hoe druk het wordt in een nieuw forum. Als er te weinig mensen komen krijg je geen antwoord op je vraag, en als het te druk is, sneeuwt idd je vraag onder. Vandaar dat ik al die mogelijkheden op een rijtje zet.
Komt ook vooral omdat basgitaarforum populairder is dan ons subforum bas.
@FNaRK: als apart subforum gaat niet gebeuren, wel gaat Gitaarmarkt beter geïntegreerd worden. Nu heb je daar weer aparte inlognaam/wachtwoord voor nodig, straks niet meer.
Ik zie één grote Tech Area wel zitten (met subfora voor Zelfbouw, Amps, effecten, cabs en KW's Grote Flightcasebouwhoekje ;) ). Moderne en Vintage versterkers samenvoegen, een apart basgitaar en -amp, effectpedalen en rack gear ook samen gooien misschien ?
Nou.. Amps, effecten en rackgear samenvoegen lijkt mij niet zo'n goed idee..
Amps uiteraard apart houden, maar effecten en rack gear misschien samen gooien ? En een groot lessen/(speel)technieken-subforum, los van het muzikantengedeelte ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Effectpedalen en rackgear vind ik wel echt twee aparte dingen, het trekt in ieder geval een andere doelgroep aan, je krijgt significant andere onderwerpen etc.
Soms weet ik dat een bepaald forumlid iets te koop heeft staan maar ben ik vergeten wie, dan wil ik wel eens zoek in de signatures, is dat een mogelijkheid? Dit aangezien dat de manier is waarop er subtiel iets te koop gevraagd/aangeboden kan worden op het forum?
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
dat was nou precies mijn gedachte. want er zijn altijd mensen die "ik zoek een band" posten in het gezocht deel, etc. gewoon samenvoeg, en kwa drukte moet het denk ik allemaal wel meevallen.
Goede overweging, maar het lijkt me heel sterk dat dat gaat gebeuren, gezien de hoeveelheid posts in Off-topic.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
En ,een apart basversterker-subforum lijkt mij heel onhandig. Je leest bijna nooit wat over basamps, en de ervaring leert dat een basgitarist een versterker koopt ,en daar de rest van z'n leven op speelt, of heel af en toe wat verandert. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor een boel mensen. Bassisten zijn sneller tevreden, of er is veel goeds te koop op basgebied. Ik weet het niet. Bassisten hebben over 't algemeen ook niet zoveel versterkers, terwijl het niet raar is als een gitarist 3 of 4 amps heeft!
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt Tim. Dit zijn natuurlijk aannames van jezelf. De verontschuldiging van mensen die niet weten waar hun vraag te stellen zie ik toch nog vrij regelmatig voorbij komen.
Ik denk dat we iets moeten gaan bedenken voor de beginnende (bas)gitarist.
Hier werd al ergens iets geopperd over een groot artikel waar alles in te vinden is, maar ik weet niet of dat zal gaan werken ivm het overzicht.
Hoe het wel moet, daar ben ik nog niet over uit. Een van jullie een idee?
wellicht iets waar het een en ander aan vakjargon wordt uitgelegd? Het moet duidelijker kunnen. Op het moment is het namelijk dweilen met de kraan open. Er zijn zat topics die zeer nuttig zijn, zoals "gitaren onder de 250 e" etc.
Als we een beginner een soort van 'subforum' kunnen schenken, waar ze duidelijk gemaakt worden dat ze zich eerst op dat deel van het forum een hele week moeten/kunnen inlezen. (klopt die zin wel?) Zo kan je de kennis vergroten bij nieuwe leden, en voorkom je elke dag twintig "noob" vragen.
Ik besef zeker weten dat het eigenljik een onmogelijke opgave is om alles ideaal te regelen, maar wellicht kunnen we ze een behoorlijke duw in de juiste richting geven :)
Een newbie/noob/beginner zal de FAQ nooit doornemen. Over het algemeen genomen zijn ze lui en stellen ze een vraag die vaak op dezelfde pagina als is beantwoord.
Nou dan kunnen ze toch van het forum af?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
En wie bepaalt dat? De harde kern? Het forum is er voor iedereen!
Zo'n beginnersartikel is op zich wel handig, hoor. Je kan dan altijd in een beginnerspost verwijzen naar dat artikel. Want ze zullen het nooit leren. (Logisch ergens, als beginner moet je alles nog leren.:))
Precies. En hoe zo'n beginners artikel eruit moet zien is nog een beetje onduidelijk, maar misschien iets van een automatische mail sturen met de link van het desbetreffende artikel? Ik noem maar iets..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Misschien een idee om gewoon een topic aan te maken waarin de meeste beginners vragen worden beantwoord.
Hier kunnen antwoorden gegeven worden op vragen die door de meesten als n00b-vragen worden gezien.
Wanneer er dan een beginner komt met de überbekende vragen, hem of haar vriendelijk wijzen op dat topic. Is niet zo moeilijk toch?
(ik meen dat we hier al eens over gesproken hebben... :chicken: )
hele dikke +1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen76
eigenlijk is dat best irritant, al die reacties op mensen met minder dan 10 posts:
UTFS enzo...
edit:
My bad, niet goed gelezen...
tnx Bert.
Reacties op, niet reacties van...
ik denk dat een deel van die beginnersvragen al opgelost kunnen worden met een uitgebreidere zoekfuntie. zo kan je bijvoorbeeld niet zoeken op woorden van minder dan 4 letters.
ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar als ik de zoekfunctie gebruik, komen er een aantal topics tevoorschijn, maar geen specifieke posts, waardoor ik alsnog het hele topic zou moeten doorspitten om te vinden wat ik zoek.
Er is een knopje bij de zoekfunctie waarmee je kan kiezen tussen posts of topics.