Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?
Printable View
Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?
Weer een zwevende post, dit keer van future2future.
Een berichtje erbij dus om hem zichtbaar te maken.
Bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
Geen idee. De 1x12s, 2x12 of 4x12 :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door future2future
Om maar eens te proberen. maar eerst de BagEnds verkopen. Ik vind het hele fijne speakers maar ik denk dat ik toch een iets ander karakter zoek. Het zijn wel de beste speakers die ik ooit heb gehad. ik vind ze zelfs beter dan de 1x12 Mesa EVM cabs die ik heb gehad maar op de een of andere manier is in het laatste jaar mn smaak enorm veranderd. Vroeger speelde ik altijd op Boogie's en dat is over.
Ja echt vaagCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
Bogner is wat minder ‘bassig’ en heeft wat meer een eigen karakter. De Bagends zijn daarentegen erg transparant. Het bassige karakter van de Bagend is overigens prima te compenseren met de deep regelaar op de VHT. Dat de Bagend erg transparant zijn, is mijns inziens een grote pre omdat de VHT/CAE combinatie eigenlijk geen kleuring meer nodig heeft.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiszi
Beide cabs staan wat mij betreft sowieso beide bovenaan in de best verkrijgbare 12” cabs ooit. Overigens denk ik zelf dat 12” Bagends omruilen voor 12” Bogners of andersom weinig meerwaarde zal bieden.
Hee Chiel,
Bedankt voor je reactie! klinkt idd bekend wat je zegt. Ik nog geen idee wat er uiteindelijk gaat komen. Ik ben maar wat aan het experimenteren wat er fijn klinkt bij deze combinatie...
Gisteren mn eerste optreden ermee gedaan en ik ben helemaal weggeblazen. wauw! wat een ontzettend lekkere sound! clean is fenomenaal op deze amp maar ook de overdrives! fantastisch! de preamp haalt echt het beste uit me naar boven. sommige mensen draaiden zicht gewoon even om om te kijken wat ik aan het doen was tijdens solo's. ( en nee niet omdat het zo vreselijk klonk...)
Heb vrijdag de rackjes in elkaar geschroefd en de sounds in gesteld op de preamp en de g-force (10 basis sounds...) ben helemaal gelukkig! werkte helemaal goed. het enigste wat ik bij moest regelen was het volume van de drive kanalen. dat stond iets te zacht en de treble van het 2e kanaal was wat te laag... verder in 1 keer een super sound! ben er helemaal happy mee!
http://img525.imageshack.us/img525/4...ckjepuhho1.jpg
Nocki, hoe vind je nou de CAE 3+ in vergelijking met de VHT GP3 en de Mesa TriAxis? Qua dynamiek, sounds, etc.
Hoi,
nu ik m een tijdje heb moet ik zeggen dat ik nog nooit een amp heb gehad die doet wat deze doet. Kwa klank niets bijzonders. Maar de maniet waarop hij op je spel reageerd maakt de klank onder geschikt.
Tis een amp die metal klink als je dat sppelt en roky klinkt met dezelfde settings. op de lage snaren het je een korrelige od op de hoge bij een solo heb je die sdmooth tone van boogie. maar dan kwa reactie op je spel 10x beter... ook heb ik bij veel rack gear het idee dat de combi poweramp en preamp wat wringt en bij de cae totraal niet. het is gewoon goed en echt. komt geweldig door de mix.
clean is hemels!!! speel er met dezelfde settings alles op. Funky doet ie goed maar ook jazzy warm. Nooit wordt ie schel of ozo.... super preamp...
Nu nog een goede poweramp vinden...
Om daar ook nog even op in te gaan:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skyth
De basis van de CAE is al gelijk in orde. overzichtelijk en snel in te stellen. De Gp3 en Triaxis missen dat. GP3 is een hele fijne preamp maar valt buiten de boot als we vergelijken kwa reactie op je spel.
Gp3 heeft meer gain en is voor de metal head een betere keuze! maar de Gp3 heeft een eigen sound die je wel kan aanpassen en zowel korrelig als smooth kan laten klinken (eq is belangrijk als overal setting die je bij alle overdrives gewoon aan meot hebben. niet als bij de boogie alleen bij de od in V voor metal). Maar het blijft de GP3. de CAE heeft daar natuurlijk ook last van dat het altijd een GP3 blijft maar op 1 kanaal met 1 setting kan je gewoon veel meer stijlen overtuigend spelen.
De triaxis is bij mijn helaas altijd een verliezer geweest. de knopjes en de menu's zijn voor mijn gewoon ronduit rampzalig in gebruik.
Wil je tijdens het spelen (zeker als je nog aan het instellen bent als je m net hebt) een volume aanpassen en bewaren dan duurt dat enorm lang voor je alle menus door bent. en ook nog op de juiste plaats opslaan zonder per ongeluk wat te verzieken.
De triaxis was meerdere preamps en uit eindelijk meer van hetzelfde. Steeds dezelfde sounds die absoluut goed zijn maar voor mij was het enige voordeel de 1HE ruimte die hij in nam. kwa dynamiek vond ik de triaxis alleen redelijk op volume maar niet op huiskamer niveau...
De CAE komt ook het beste door de mix heen. Heb al heel lang dat door de mix komen geen probleem is maar dit gaat weer een stapje verder.
Als je de CAE voor het eest hoort dan ben je vats teleurgesteld maar hoor je m live en leer je luisteren en kan je de amp laten doen wat je wilt dat doet ie het fantastisch!
IUk heb in het begine echt wel verkeerd gedraait en verkeerde dingen gedaan. dat is ook heel makkelijk maar uiteindelijk is tie zn geld meer dan waard! super amp!
En nu weerr zoeken naar de juiste poweramp!
Nou Nocki,
Ik ben het gedeeltelijk met jou eens ;) Inderdaad heeft de CAE 3+ (SE met SH en SL mods in mijn geval) veel meer dynamiek dan de Triaxis en zijn alle drie kanelen echt heel erg goed. Met name het cleane kanaal heeft iets speciaals, meer body en dynamiek. Het lead kanaal is heerlijk als lukather rhythm sound en het 2e lead kanaal is een prachtig bruikbare solo sound a la Soldano (maar dan zangeriger). Geweldig en puur genieten!
Dit gezegd hebbende moet ik helaas ook weer relativeren, de CAE is bij lange na niet zo veelzijdig als de Triaxis qua sound structuur en mogelijkheden. De Triaxis moet het juist hebben van zijn vele mogelijkheden om zowel een tele-achtig of Fender blackface clean sound, een compressed rectifier sound, een bluesy Mark 1 lead sound (zelfs op het cleane kanaal mogelijk: denk aan Robben Ford) of de specifieke Mesa II and IV sounds te produceren die zo goed door de totale mix prikken. Hij heeft tenslotte niet voor niets 8 kanalen aan boord die de hele Mesa historie vertellen...
Kortom, de CAE is een prachtige preamp maar ik zou hem als enige preamp niet bruikbaar vinden in een band waar je veel verschillende sounds nodig hebt. Als je echter een band hebt met juist een specifieke rock-pop sound dan is de CAE wel een echte aanrader.
hee. Ik heb je mail nu eens een aantal keer doorgelezen en denk het volgende. Je hebt in een hoop dingen gewoon helemaal gelijk. Maar de triaxis vond ik eigenlijk allemaal erg hetzelfde klinken. Wat mij bij de triaxis ook verselijk irriteerde was het ver te zoeken gebruiksgemak...
De CAE is idd een amp met maar 3 kanalen en elk kanaal is nog eens te veranderen van voicing en volume met de solo optie die enorm bruikbaar is. dus idd weinig variatie 5 bruikbare geluiden (ik zou zelfs 6 durven zeggen want ook op clean werkt de solo optie fantastisch!)
Minder variatie dan met de Triaxis en dat is idd waar!
Maar zojuist heb ik met mn nieuwe VHT 2502 poweramp staan spelen en toch kwam er weer naar voren dat de sounds die je krijgt als je speelt heel divers zijn. Je speelt coutry achtige dingen en jazz na elkaar op het zelfde clean kanaal. Metal krijg ik nu opeens ook uit de CAE met de 20/20 ging dat minder... Nu erg overtuigend. en solo's springen er helemaal uit met een enorm andere voicing. echt bijzonder. tis idd minder opties maar wat ie doet doet ie goed. ik denk dat ik er zeker genoeg aan heb. Ik speel niet in een coverband maar cover wel veel stijlen... en hij doet dat super! Tis eigenlijk ook geen vergelijk met de triaxis maar eerder een vergelijk met een amp zoals bv de quad ofzo.
in combinatie met de VHT is het echt enorm genieten van de sounds die eruit komen!
Ik zei het toch: CAE + VHT + G-force + BAg End = Geil. Gefeliciteerd met de VHT.
hee! hartstikke bedankt! Ik ben er ook enorm blij mee!
Het klinkt echt te gek! zal nog even de sounds enzo moeten finetunen maar dat komt vast goed! deze week komt hopelijk mn Rackwah binnen en ben ontzettend benieuwd wat dat gaat doen!
Hee nocki... ten eerste welkom bij de club der CAE3+ers:P
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij... Er word zo gerept over de CAE en dan speel je er op... en het klinkt goed maar niet zo van WOW dat onderscheid hem van al die andere.. maar dan heb je hem een tijdje... speel je ermee in de band en dan komtie me een partij naar voren... Beste preamp ooit gehoord... Hij doet idd wat je wilt.. ik hoef nieteens te draaien aan de eq.. alles in de midden en ik word al vrolijk.... Ik speel nu zelfs zonder effecten in mn coverband.. omdat ik het karakter vna de amp zo mooi vind zonder poespas.... En mn bandleden ook.. en dat zegt toch wel wat als jij de leadgitarist bent:P
Vandaag mn JCM900+cab verkocht
dus binnenkort 1x12's
Ik wacht ff met cube's vind ze zo belachelijk duur worden nu... ga denk ik een leeg cabje bestellen bij tubetown http://www.tube-town.net/ttstore/pro...O-SPECIAL.html gaan we daar eerst eens mee spelen.
Daarnaast ff een MPX1 aanschaffen... dan ben ik alweer een heel stuk vooruit...
Greets sebas
Hee Sebas,
Leuk verhaal en idd herkenbaar! zou je voor die 199,- niet beter even kijken naar iets beters? Ik kan je de Bagends van harte aanbevelen! en 2ehands zijn die helemaal niet duur. voor een 25,- per cab meer heb je ze al en anders misschien de EVM's van MEsa boogie! ook een topper!
groetjes
Nocki
Marktplaats
(is geen advertentie van mezelf, dus geen spam , denk ik?)
Gewoon doen! erg leuke cabs!
Wat een hulp... mmm ja interessant...
maar waarom zijn die zo goedkoop in verhouding tot bognercubes?
+ als ik 1 zo'n (leeg) TT cabje koop voor 139 hou ik geld over voor de MPX1 ik heb namelijk nog v30s liggen
anders niet...
Denk dat die MPX1 meer doet... ofniet?
Greets en thx
Met het gevaar dat heel het forum me schoffeerd. Bogner is pas van de laatste tijd bekend en staat bekend als erg goed. Daarvoor had je andere merken die bekend stonden als goed. waaronder Bagend. Je hoort er niet zo veel meer over en dat komt omdat er zo hard geschreeuwd wordt tegenwoordig... :)
Er zijn heel veel goede andere dingen dan Bogner op de markt.
De speaker cab en de speaker zijn beide van groot belang voor je sound. Zeker als je met 1x12 of 2x12's gaat werken. Je moet gewoon goede speakers hebben om het beste uit je kwaliteits amps te halen. Anders is het champagne in een kartonnen bekertje en dat werkt gewoon niet.
Je zwakste schakel zijn dan je speakers en daardoor blijf je draaien zonder echt je geluid te kunnen vinden. Maaar misschien is het beter om ook gewoon leergeld te betalen en beginnen met de goedkope rommel en naar beter toe te werken... Dat is toch de weg die iedereen voor zichzelf moet gaan.
Ja precies.. zo heb ik het ook gedaan:P
Maar ik had eerst een 1936 cab met v30's en daar wil ik niet op achteruit gaan.. (als dat uberhaupt kan:P)
het is voor mij nu meer zaak... ik heb mn jcm + cab verkocht... heb binnenkort een optreden en wil niet overhaast iets verkeerds kopen... ik zit al heel lang te geilen op die lexicon... voor 130euro wil ik die tussenpauze wel maken denk ik... ik heb zowieso geen ervaring met bagend... ik kan ze wel kopen... zit ik wel met mn ouwe effecten nog... mmmm moeilijk:P BTW dat zijn toch basscabs? heb nog wel v30's liggen maar ga geen 500euro uitgeven voor volle cabs... met speakers waar ik uberhaupt nooit wat aan ga hebben
Heb al heel wat speakers achter de VHT/CAE gehoord, maar de 2x12 clubcab van Paul Lenders en de BagEnds staan zonder twijfel op eenzame hoogte t.o.v. de rest. Komt m.n. omdat de CAE het fijnst klinkt met een transparante speaker en dan werken de V30's imo niet zo goed.
Overigens gebruik ik de laatste tijd voor kleine gigs één Bagend i.c.m. m'n Hook top. Ziet d'r niet uit maar klinkt echt werelds! Heb dat setje speakers al bijna een decennia en die gaan echt nooit meer de deur uit.
Tja, speakers zijn iets heel persoonlijks. Ik heb Bagends gehad, maar verkocht t.g.v. de PL Clubcab met Govs. De Bogners 1x12 klinken wat mij betreft het allerbest. Zeker voor opname, die jongens klinken als een goed gemikete 4x12. De v30 heeft echter een specifieke sound, smeriger dan de Bagends, die heel clean klinken. Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand die niet van V30's houdt zal kiezen voor Bagends. Beiden zijn echter super cabs. De PL Clubcab gebruik ik live, heeft wel wat meer volume nodig om volledig tot zijn recht te komen, maar klinkt dan ook geweldig.
Morris
Ik heb ook 2 bag ends. Dit zijn idd. bas-cabs van origine, maar echt 'gestolen' door gitaristen, en terecht! Ik vind het echt briljante cabs. Super transparant (wat ik wil), goede brede en gebalanceerde weergave over het volledige frequentiegebied, mega veel punch en druk en een goede spreiding. Ik heb ook nog 2 mesa boogie 1x12's (met EVM 12L), ook verre van misselijke cabs, maar de bag ends gaan altijd mee. De mesa's alleen als ik op een groot podium sta, waar ik echt 4 stuks 1x12's :blast: kan benutten (da's 1 van de voordelen van een Ernst Traveller eindtrap ;).
Ben nog steeds enorm verliefd op de CAE 3+... Gisteren gespeeld over mn compleete rackje over een Marshall 1960AV cab. Ondanks dat dat stukken minder klinkt dan mn BAgEnds was het wel leuk en was ik weer helemaal blij met mn setje.
Clean blijft fantastisch en kanaal 3 is echt tegek!
Waar ik nog steeds geen lekker plekje mee heb gevonden is kanaal 2.
Volgens mij is dat een heel percussief kanaal en heb ik het tot nu toe nog niet goed gebruikt...
Waar is dat kanaal het best mee te gebruiken met welke settings? kan iemand daar iets over zeggen?
Ik heb een beetje Marshall Rock tone geprobeerd maar dat klinkt vrij snel scooped en ik heb crunchy geprobeerd maar dat word wat te percussief naar mijn idee.
Ik vind m super klinken maar heb nog niet een instelling gevonden waarbij die echt helemaal te gek reageerd en klinkt. De meeste tijd is tot nu toe ook in 1 en 2 gaan zitten dus 2 is een beetje ondergeschoven kindje geworden. Maar ik wil er wel het beste uit halen wat er in zit natuurlijk. iemand ideeen?
Desnoods wat rommelen met 12AT7 of 12AU7 buisjees?
alvast bedankt!
En dan een digitech 2120 ter vervanging van kanaal 2?!?
:blast:
stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :)
Maar ja... Waar koop je zo'n ding. Het zijn echte collectors items en de vraag is 10 keer zo groot als het aanbod....
Zou wel de ultieme oplossing zijn!
Zijn die CAE pre-amps nog wel redelijk te krijgen (met welke frequentie worden ze aangeboden?)
D'r staat er nu een op marktplaats, volgens mij ook wel een nette prijs. Alleen GAS ik nu nét iets meer op de Luke van Morris...dus denk dat ik de CAE maar even laat voor wat het is. aan de ander kant, volgens mij zijn de CAE's wat lastiger te krijgen dan een Luke.
pfffft Dillema's dillema's
Als het een zwarte Luke is wordt het heel lastig, die zijn vrij zeldzaam in nl.
Je moet trouwens kiezen. Ik hoorde dat een Luke en een CAE niet samen gaan... :)
Ja, dat las ik ook ergens.
Heeft dat niet te maken met de piezochromatische vervormingsimpedantiefeedbackintollerantie van de EMG's (of zoiets?)
Volgens mij kan dat dan weer wel opgelost worden door een Digitech 2120 in de keten te zetten, maar ja, vind die maar eens een.
Het is: piezochromatische vervormingsimpedantiefeedbackintolerantie.
(met één 'L')
Zo'n hekel aan als mensen dat verkeerd schrijven.... ;)
Ik heb een digitech 2120 op de kop weten te tikken voor 850 euro, niet slecht he! Was ook over een CAE aan het denken, maar die heb ik nu niet meer nodig. De 2120 heeft alles en meer!
Een slechte bezigheid het lezen van de posts van Nocki, daar krijg ik alleen maar GAS-aanvallen van.
Maar gefeliciteerd met je CAE+, en ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar deze pre-amp want ik hoor heel veel goede dingen over deze pre-amp op dit forum.
Maar wat ik me ook afvroeg hoeveel verschil zit er nou tussen die Mesa Boogie en de VHT eindversterker?
en is zo'n CAE nou ook midi schakelbaar?
Ik heb mijn CAE ingeruild voor een digitech 2120, moest wel 350,- bijbetalen maar dat heb ik er zondermeer voor over gehad!
CAE is niet midi-schakelbaar.
Verschil tussen mesa en VHT is afhankelijk van welk type mesa poweramp...
Citaat:
vervormingsimpedantiefeedbackintollerantie
....doet het vast leuk met scrabble!:seriousf: