Spelen, sjouwen, dronken bandleden die sjouwen, buizenbak die elke repetitie en optreden in de buurt van zijn maximale volume zit (harde drummer, toen we een nieuwe drummer kregen met een minder hard en beter afgesteld drumstel kon de versterker meteen een stukkie zachter.. bassist met svt op standje oorlog helpt ook niet, het gekke is dat ik niet een keer een mixer tegen de drummer of bassist heb horen zeggen kan het wat zachter 🤔)..
Maar ik heb het in vroeger dagen met mijn JCM 800 ook gemerkt, na een jaar of twee à drie waren de eindpitten op. In die tijd speelde ik er een keer of zes per week over op redelijk hoog volume, hoe vaak het ding op zijn donder krijgt maakt ook uit natuurlijk.
Met een band die niet te hard speelt en zeker wanneer je de enige gitarist bent dan valt het wel mee denk ik. Ik had vroeger als enige gitarist in een band de master van mijn 800 op 1 staan en sprak dan met de geluidsman af dat ik na het eerste nummer aan gaf hoeveel gitaar er in de monitor moest. Dat werkte prima maar niet in een band met twee gitaristen, een keiharde drummer en bassist die ook nog eens niet over het beperken van hun volume willen praten. Hoe harder je speelt des te harder slijten je eindbuizen. Je krijgt er wel wat voor terug: doofheid en tinnitus 😅 De genoegens van het voor je lol in een amateur bandje spelen. Toch heb ik er geen spijt van, voel me nu wel te oud voor dat gedoe, zeker dat gesjouw en die herrie.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk