Ik heb het zojuist nogmaals beluisterd. Dit maal echter met een hoofdtelefoon. Dan moet ik terugkomen op het bassige, via de hoofdtelefoon klinkt het veel gedefineerder.
Printable View
Vet hoor! Ik hoop niet dat het kinderachtig overkomt als ik commentaar lever nadat jij wat kritiek op mijn werk had, zo is het niet bedoelt, maar ik zeg het toch:
Ik vind persoonlijk het riffje dat staccato riffje dat bij ong. 30 sec begint wat misplaatst. Het haalt het duistere, wat bombastische sfeertje dat je de eerste halve minuut creëerde weg voor mij. Dat duurt 6/7 sec volgens mij en daarna pakt het wel weer lekker op.
En ik zou zelf het geluid van de synth toch wat anders kiezen denk ik. Hoewel die wel wat begint te wennen na een paar luisterbeurten.
De beste stuurlui staan uiteraard aan wal, maarja :D
Edit: Nog iets onbelangrijks: ikzelf vind het niet echt helemaal death metal. En persoonlijk zou ik een soort black metal grunt eroverheen heel erg vet vinden denk ik. Soort black/death. Het doet me een heel klein beetje aan Cradle Of Filth denken met de synths.
https://www.youtube.com/watch?v=RtcIBIOsKYc
@Arcane: mmmm interessant. Maar ik hoor wel wat je zegt hoor, ik zal er eens aan gaan sleutelen.
@Jasper: nee man, kritiek, graag! :) Ik snap wel wat je bedoelt van dat staccato riffje op 00:30, misschien haal ik t wel weg idd. En die synth moet een kerkorgel voorstellen haha. Ik ken Cradle of Filth uiteraard, maar luister het om religieuze redenen niet hehe. Ik hoor hier toch echt wel een echte onvervalste death grunt op (hoewel ik persoonlijk meer van een hogere scream hou).
Haha, lekker je eigen ding doen. Kritiek moet je nooit te serieus nemen, maar soms is het wel heel handig om op dingen te komen die je anders over het hoofd ziet of zelf niet op komt. Heb je zelf niet een beetje een leuke grunt? Grunten kan iedereen wel leren, de een heeft er wat meer aanleg voor, of een andere toon dan de ander. Maar volgens mij met wat oefening kan iedereen het wel aardig goed leren.
Septicflesh en Nightfall! Ik sluit me dus bij Jasper aan over het blackened death.
Oh en.. puur toeval allicht (:soinnocent:), maar je intro heeft wel wat weg van dit intro van Becoming the Archetype. Op 1.09: https://www.youtube.com/watch?v=sL_xOkiPhMc&list=PL0866AC0BF59DFBD5&index= 1
Zonder die riff op 0.30 zou ik getwijfeld hebben of jij dit echt gespeeld had en ik vind 'm daar zeker niet misplaatst. Een glooiend vals krakend viooltje erover zou het helemaal lijmen aan de rest, maar dan nog. Een blackened death djent hybride. Ik zeg ja.
Verder vind ik het lekker dat ik de bas goed hoor en je het ondanks dat toch goed strak houdt. Sowieso vind ik de mix eigenlijk best fijn. Stuk opener dan vorige djentstukken zo lijkt het.
De drums kunnen wel wat harder. Dat is ook m'n enige echte puntje.
Tenslotte zou ik inderdaad niet schromen om er gewoon zelf een grunt overheen te gooien.
De grootste kunst ervan is (volgens mij; shoot me :hide:) om te kunnen grunten zonder schade aan je stem ook al doe je het vaak. Als je het behalve voor dit nummer nooit doet, kan je met een paar oerkreten een eind komen ;).
Loeters,
Merijn
Ha! Vast geen toeval dat je n christelijke band post ;)
Nee ik ben niet bepaald gezegend met n mooie zang- danwel gruntstem. Ik heb laatst n tutorial of 2 gekeken op JoeTjoep en t geprobeerd (zowel grunt als scream) en geloof me, de resultaten waren niet bemoedigend haha.
Ik zal nog eens goed naar de mix luisteren en kijken of we eea kunnen bijwerken. Ik vind de totaal mix ook te wollig en te dof eerlijk gezegd.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik eerst dacht aan het muziekje en daarna pas besefte dat het een christelijke band is. Overigens luister ik die cd ook regelmatig, dus het is niet geheel vreemd dat ik eraan moest denken.
Vreemd genoeg ben ik wel bemoedigd om die niet bemoedigende resultaten te horen :seriousf: :hide:.
Gewoon lekker oefenen in de auto. Zo ben ik ook begonnen, niemand die je dan hoort haha. Telkens 10 minuutjes ofzo. Stoppen als het zeer gaat doen en de volgende dag je techniek misschien wat aanpassen en weer proberen. Het belangrijkste voor mij was dat ik door kreeg dat je hetzelfde moet doen als dat je een hele diepe, geërgerde, zucht slaakt. En dan proberen er steeds meer 'stem' bij te krijgen.
Zingen kan ik ook niet, maar een beetje grunten lukt als snel.
Ik vind het best een goeie compositie.
Die intro is heel knap gedaan en brengt je meteen lekker in de muziek.
En inderdaad: hier moet nog een flinke grunt over om alles tot z'n recht te doen komen.