Oorspronkelijk geplaatst door
telecastermaster
Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.
Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?
Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.
Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.
De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).
Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.