Oorspronkelijk geplaatst door
Pepe
Ontvetten doe je met thinner, desnoods ammoniak maar nooit met zeep.
Voor opschuren gebruik je een lichte korrel, het moet de verf wat houvast geven maar niet zoveel dat de verf ongelijk uitzakt, 800 of zoiets.
Een Fender heeft een sealer, soms dan primer, kleur en transparante laklagen. Helemaal afschuren kan bijna niet, de sealer zit diep in de porien.
Je schuurt wat weg en brengt weer wat op, dat ga je niet horen.
Merken maken niet uit, acryl is acryl maar je moet geen acryl met verfen op oliebasis mixen hoewel dat best goeie resultaten kan geven maar dan moet je echt weten wat een verf doet en reageert.
Gewoon spuitbusjes voor autolak, een kleur en een transparant moet genoeg zijn voor een gitaar.