Jup, Black holes and revelations was al 1 grote berg van clipping, had gehoopt dat ze er iets van geleerd hadden. Dan maar een jaar of 10 wachten op de remaster ;)
Printable View
Dat vind ik knap over die dynamiek, over mijn speakers (goed in mn studentenkamertje heb ik dan niet creme de la creme staan) heb ik alleen standje stil naar standje voluit. Als ik dan een Zeppelin album erbij pak dan klinkt het allemaal weer een stuk duidelijker. Bij muse heb ik echt een grote wall of sound waar ik maar moeilijk de dingen kan onderscheiden van elkaar.
in 1 van de nrs wordt er door de bassist geslapt maar dat klinkt dan ook gelijk heel lafjes..
die wall of sound zou het resultaat kunnen zijn van een combinatie van manier van mixen, afstellingen van apparatuur en bespeling van de instrumenten. muse heeft nogal de neiging om veel volgebouwde lagen over elkaar te zetten.
Wall of sound of niet, gevoel voor humor blijven ze hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=Ju9xB...eature=related
Echt geniaal :D
Heb de cd 1x geluisterd nu. Mijn eerste indruk is dat het een erg onsamenhangend geheel is. Veel verscheidenheid in de nummers. Op zich is dat mooi, maar bij een album verwacht ik persoonijk een beetje een soort stijl. Een geheel, een verhaal zeg maar.
Ook is de cd net als zijn voorgangers zo'n beetje dynamiekloos. Erg vervelend en onprettig om naar te luisteren.
Het symphonie gebeuren kan ik ook niet lang naar luisteren, en valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Kan het niet goed omschrijven, maar ik had er simpelweg meer van verwacht.
Maar...
Er staan wel een paar juweeltjes op.
Resistance is inderdaad een erg goed nummer. Die "Queen " achtige harmonieen zijn erg mooi, en iets subtieler dan op de vorige plaat.
Ik ga hem zeker nog vaker luisteren en verwacht dat ik de plaat dan ook meer ga waarderen,
Prima album juist. Erg vette nummers, behalve undisclosed desires. Snap echt wat dat nummer er tussen doet. Stom hip hop achtige beat. Echt lelijk!
Uprising, Resistance, United states of eurasia, guiding the light en unnatural selection zijn echt super vet. Ken voor de rest niet veel van muse, maar best sterk album imo.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het, op het klassieke stuk na, allemaal drama! Pure popmuziek, te veel gericht op commercie, te veel Queen!
Productie is zoals je die tegenwoordig van bekendere bands gewend bent.
Een enorm dichtgesmeerd geluid, waarin verschillende instrumenten niet afzonderlijk van elkaar klinken. Luister maar naar het eerste album Showbiz, dan begrijp je exact wat ik bedoel.
Daarnaast hebben ze bassist Chris Wolstenholme totaal naar de achtergrond verplaatst, nergens meer lekkere, doordringende bassriffs te horen! De band begint wat mij betreft te veel een Matt Bellamy & Friends-band te worden. Ik denk met heimwee terug aan de tijd van Showbiz en Origin of Symmetry!
Hmm ik ben enorm fan van queen dus misschien komt het daardoor dat ik me niet zo stoor aan de queen invloeden.
Productie vind ik ook niet slecht. Luister het album thuis en op mn mp3. Heb redelijke oortjes en pc boxen. Enige waar ik me een beetje aan stoor is dat de gitaar vaan teveel links is gemixed. Dat vind ik wel een minpunt.
Misschien komt het ook doordat ik slechtere kwaliteit gewend ben, maar ik vind de productie van deze plaat niet dramatisch. Hoor alle instrumenten prima eigenlijk...
Erger me altijd meer aan die perfecte productie platen zoals die van nickelback ofzo. Of die de laatste plaat van extreme. Die klinkt pas dicht gesmeerd.
Ik zal Showbiz en Origin of Symmetry ook eens goed gaan beluisteren!
@bastiaanvanbeek je weet dat het geplaybacked is?