Oorspronkelijk geplaatst door
gitaarvrouwtje
toch is het jammer dat je als band/solist zo afhankelijk bent daarvan.
ik moest eens optreden op een festival ergens in friesland, just me and my guitar..ik vroeg van te voren..hoe zit dat met t geluid? nouu daar hoefde ik mn hoofdje niet over te breken werd me gezegd.
de dag dat ik er moest spelen regende het pijpestelen, het terrein stond blank..ik vroeg waar het podium was en werd naar een paar pallets verwezen waar een stukje zeil over was gespannen. er stond NIKS..ik vroeg waar het geluid was..en er werd me vertelde door een gespannen medewerker dat door de regen ze af hadden gezien van versterking maar ik immers toch een acoustische gitaar had..
na wat gedoe mocht ik in een tent spelen, maar in de betreffende tent was ook een soort koffiehoek..onnodig uit te leggen dat ik nauwelijks boven het gerammel van kopjes of het geroezemoes van mensen uit zou komen zonder versterking
ik heb dus vriendelijk bedankt en mijn gitaar ingepakt..waren ze nog boos ook haha
het laat maar weer eens zien dat je van te voren heel erg door moet vragen wat de bedoeling is, wat voor geluid er is etc etc..maar zelfs DAN kan t nog tegenvallen
geluid is ook een vak..en kost dus ook geld. daar is soms niet eens een fatsoenlijk budget voor. maar t kan je optreden wel maken of breken