EDIT: Om er niet verder over te willen doordrammen heb ik mijn zojuist geschreven uitleg verwijderd. Ik zal alleen zeggen dat het in de praktijk er zo helemaal niet aan toe gaat. :)
Printable View
EDIT: Om er niet verder over te willen doordrammen heb ik mijn zojuist geschreven uitleg verwijderd. Ik zal alleen zeggen dat het in de praktijk er zo helemaal niet aan toe gaat. :)
Gisteren een interessante (dacht ik) advertentie gezien op 2dehands. Maar de foto's kwamen mij wat vreemd over, dus toch maar een e-mail richting de adverteerder. Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel, het konden immers gewoon slechte foto's zijn. Detailfoto's konden niet, ik ben blijkbaar wantrouwig gemaakt door het internet, een lulverhaal over Gibsons uit het Verre Oosten en langskomen hoefde niet meer... Wat moet je dan denken?
Kop ziet er vreemd uit, geen binding rond de hals, speedknobs, geen ringetje rond de pickupselectording... halsaansluiting van een '61RI-achtig-ding,...
Fake zeg ik dan!
Het is een fake, de headstock klopt voor geen meter
Is die Alleycat Relics al eens voorbij gekomen hier? Even voor de duidelijkheid: ik twijfel niet of ze de boel belazeren: geenszins. Ja, ze plakken er een Fender decal op, zijn er duidelijk over en de discussie of het dan wel of niet illegaal is hebben we al te vaak gevoerd.
Ik vraag me alleen af: hoe kun je voor dit geld een gitaar met die specs aanbieden? Dun laagje nitro? Een bakelieten slagplaat?
http://link.marktplaats.nl/435352118
Mitch, die prijs is inderdaad wel heel erg scherp.
Heb zelf ooit eens een tele gebouwd van ruwe planken (essen, esdoorn), wilkinson tuners, wilkinson brugje GFS elementen, nitrolak en toen kwam ik aan materiaal al op 329 uit. (en dan de manuren nog.....)
€550 is wel heel erg scherp.
Ja, dat is een goeie.
Allereerst, het betaald geen belasting over arbeid, als de werkplaats in het schuurtje gebeurd zijn zijn er ook geen overhead en er zal weinig marge op hoeven wegens andere inkomsten.
Een ander ding is dat de belasting je met die ads weet te vinden. Ik ken verkopers die aliassen gebruiken om die reden.
Ik denk dat ie de blanks in goedkope partijtjes op de kop tikt, zag laatst weer een body uitverkoop voor 35 euro the piece en dan past het wel allemaal.
zoiets.
Hij woont vlak bij mij, misschien eens langswippen.
Iets anders kan ik ook niet verzinnen. Maar dan nog.
Maar goed, ik vroeg me meer af of iemand er meer van wist/ervaring mee had.
Oh, ik zie dat zijn adres uitkomt op bejaarden tehuis De Eendracht. That figures.
Of de flats aan de andere kant...
Ik hou het op De Eendracht.
Jawel,
Hij koopt heel veel losse body's, halzen en hardware van MP af en biedt dan wel met zijn eigen naam (Krijn)
Ik heb zijn ads wel bekeken en voor de goedkopere relic gitaren gebruikt hij vaak body's en halzen van LC en Squier.
Sterker nog, hij heeft wel eens een body van mij gekocht die van basswood was en een hals.
Een maand later zag ik dat ding staan en toen was mijn body opeens van elzen:???:
Voor 550 kun je heel goed een tele assembleren , gewoon scherp inkopen .
Hals bv van ik denk Allparts €95 bij de String , bodie op ebay of Mighty Might voor rond €100 , rest ook 2dehands , ik heb laatst nog een setje noiseless pu's verkocht voor 60 .
Als je alles nieuw koopt word het wat duurder.
edit : wat Geert zegt , hij heeft ook al eens op onderdelen van mij geboden.
hmm, voor de fiscus wordt je alleen maar interessant als je echt bedrijfsmatig bezig bent en wellicht geeft die alles wel netjes op.
Voor een paar gitaartjes per jaar gaat de fiscus niet echter je aanrennen.
Maar als je bijvoorbeeld regelmatig grote partijen spijkerbroeken, nieuwe gitaaronderdelen etc. aanbiedt, kom je natuurlijk wel in het vizier:ok:
Scherp inkopen snap ik, maar dan voor 550E aanbieden, écht alle specs op orde hebben en voor winst verkopen... dan gaat er bij mij een belletje rinkelen. na Geerts post begrijp ik welk belletje dat was. Duidelijk verhaal :listen:
Nee, dat zeg, bedrijfsmatig.
Hij heeft nou 17 ads lopen, je mag dat enkele gitaartjes per jaar noemen maar de belastingdienst denkt daar heeel anders over als ze dat straks niet terugzien op je opgave.
Pas maar maar op Geert....
Kan inderdaad link worden op een bepaald ogenblik , mp word goed in de gaten gehouden en als je regelmatig en met meerdere ads erop staat ,kun je best een keer een bezoekje verwachten.
Ik heb een keer een tele geassembleerd met top specs , alles nieuw (Allparts , fender pickups,etc) , door scherp te bieden op ebay en mp , was ik voor minder dan 550 klaar, kan du best.
Ja 17 ads is erg veel, maar wellicht doet die het als klein bedrijfje erbij.
Ik ben niet zo intensief als hem hoor:ok:
Ik heb kennissen bij de fiscus lopen en die geven zelf ook aan dat zij wel degelijk kijken of iemand hobbymatig aan het klooien is of echt bedrijfsmatig bezig is:ok:
Maar waar ligt de scheidslijn dan? Ik kan 100 gitaren verkopen en dat puur voor de hobby doen en er nog een leuk centje aan overhouden ook, maar daar zal op een gegeven moment de fiscus toch anders over denken lijkt me? Ik bedoel, een kleine gitaarzaak is eigenlijk al een hobbyistische bezigheid, want rijk zul je er niet van worden, maar daar denkt de fiscus toch echt anders over.
Ik! Ik heb een Telecaster van hem gekocht. Prima gitaar toen hij binnenkwam en na een paar kleine (geplande) modificaties helemaal een heerlijk ding. Gewoon een goede en heftig, maar wel mooi gerelicte body, een erg fijne hals en tuners etc.
Ik heb er Rumpelstiltskin pu's (die ik ooit van Hendriks heb overgenomen) en een Fenderbrug op gezet. Ik gebruik 'm altijd in G voor slide en de nodige Stones-nummers en het is Keith all the way! :)
Hendriks heeft 'm ook gehoord (en ook nog bespeeld, Henk?) hier in de studio en vond 'm ook erg lekker. En dus niet duur. Gekocht voor ik dacht 300 of 350 en ik ben zeer aan het ding verknocht! Ik heb 'm onlangs vergeleken met een Road Worn en geen spoor van twijfel: deze was (voor mij) fijner en ik vind die RW's absoluut de moeite waard!
Krijg ook de nodige reacties over het geluid en de looks!
Volgens mij is Krijn overigens vooral fotograaf. Hoe dan ook, ik heb de nodige Tele's gehad, maar deze blijft.
http://i681.photobucket.com/albums/v...DSC_0003-2.jpg
De tele van Guitarkid die hij van Alleycat heeft is inderdaad te gek , dus daar heb ik ook absoluut geen kritiek op , eigenlijk heb ik helemaal geen kritiek op AC , behalve op assemblages waarop een F-decal zit , wat hij er verder voor vraagt moet hij ook helemaal zelf weten. Ik zeg alleen dat je voor 550 en leuke tele kunt bouwen, dus daar hoeft geen twijfel over te bestaan.
Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden gebouwd, Allparts hals en neck , Fender Vintage pu's, Wilkinson hardware ,cts pots ,etc. Ongeveer €550.
Hals en bodie nieuw gekocht voor $300 incl.verzenden ,daarmee had ik mazzel , dollar stond toen ook wat lager.
[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/6726/dscn2030m.jpg[/IMG]
die rode heb ik eigenlijk direct verkocht , de nieuwe eigenaar is er nog steeds erg blij mee , van de opbrengst heb ik weer een andere gemaakt, enzovoort,enzovoort........
En zo blijf ik van de straat , de laatste ,de Cabronita hou ik , ga me nu eerst een versterker bouwen.
http://link.marktplaats.nl/437698635
Gelul van het zuiverste water.
De Indie is een prima gitaar hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik kan een behoorlijk goed oordeel geven, omdat ik zowel verscheidene Indie kopien heb gehad en nu 2 echte RIC's bezit en er verscheidene heb bespeeld van anderen.
De RIC's zijn beduidend beter en de Indie klinkt toch wel degelijk heel anders.
Daarnaast is er met de betrouwbaarheid van Rickenbacker niets mis.
Ach dit soort termen worden heel veel gebruikt , Squiers die beter zijn dan Fenders , Epi's die beter zijn dan , etc , .... Daar kan ik mij niet druk om maken.
Indie vind ik een uitstekend alternatief voor Epiphone wat betreft Les pauls en ook de andere solid bodies zijn zeer oké, maar met zo'n praatje slaat de adverteerder wel een beetje door.
Daar bestaat dus geen twijfel over. Next :D
Die kwam ik ook al tegen ja, en voor zover ik er verstand van heb sluit ik me volledig bij je aan.
Overigens is 150 eu absoluut niet veel deze gitaar.
Ik had een hem voor bijna het dubbele, maar misschien ben ik gewoon afgezet.:seriousf:
Maarja, dat hoort weer thuis in een ander topic:soinnocent:
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/...d-54315551.htm
Kan iemand mij vertellen van waar de Aluminium case komt? Ik heb deze namelijk nog nooit standaard bijgeleverd gezien. Verder vind ik het bizar weinig uitleg, voor zo'n gitaar...
Iemand meer info?
Vaag, bij de zoektermen staat "Fender, Ibanez", nou ja...
Ik heb ook een Standard uit 2004, maar bij mij heeft de trusrod-cover geen opdruk, dus ik betwijfel of het om bouwjaar 2004 gaat, waarschijnlijk is ie ouder.
Verder lijkt het mij (op de koffer na?) origineel, maar ik ben geen kenner.
Waarin beduidend "beter" ? Iig duurder. Maar is dat altijd beter, voor ons als consument ? De man hoeft de hoofdprijs niet, toch. Anders klinken hoeft niet slechter te zijn. Klank is m.i. smaakgebonden. En wat is er mis met de betrouwbaarheid van Indie ? Leg eens uit Geert.
Hij heeft het er niet over dat de betrouwbaarheid van Indie de wensen over laat maar dat er niks mis is met de betrouwbaarheid van Rickenbacker, dat is heel wat anders.
Je hebt gelijk, het geluid is en blijft een kwestie van smaak.
Maar voor zeker 1000 euro meer mag je toch zeker wel een verschil in (bouw)kwaliteit waarnemen, toch?
Ik niet, ben jouw gezeur al lang geleden zat geworden.
Maar be my guest.
Rapporteerknopje is in de buurt.
En als jij mij willens en wetens wilt beschadigen en zwartmaken, mag je het proberen, kijken hoelang de mods dat tollereren.
Iets posten uit twijfel is iets anders als op de man spelen
Ik heb meerdere Indie's en Johnsens gehad (beiden Unsung Korea), zoals ik al eerder aangaf zijn het prima gitaren, maar qua sound klinken ze toch echt anders als een Rick.
En de quote dat ze betrouwbaarder zijn als een RIC, begrijp ik al helemaal niet.
Een verkooppraatje houden is prima, maar om van betrouwbaarheid een stokpaardje te maken is mijns inziens nonsens.