Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 774 van 1797 EersteEerste ... 27467472476477277377477577678482487412741774 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.731 t/m 7.740 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Is die Alleycat Relics al eens voorbij gekomen hier? Even voor de duidelijkheid: ik twijfel niet of ze de boel belazeren: geenszins. Ja, ze plakken er een Fender decal op, zijn er duidelijk over en de discussie of het dan wel of niet illegaal is hebben we al te vaak gevoerd.
    Ik vraag me alleen af: hoe kun je voor dit geld een gitaar met die specs aanbieden? Dun laagje nitro? Een bakelieten slagplaat?
    http://link.marktplaats.nl/435352118
    Jawel,

Hij koopt heel veel losse body's, halzen en hardware van MP af en biedt dan wel met zijn eigen naam (Krijn)

Ik heb zijn ads wel bekeken en voor de goedkopere relic gitaren gebruikt hij vaak body's en halzen van LC en Squier.

Sterker nog, hij heeft wel eens een body van mij gekocht die van basswood was en een hals.
    Een maand later zag ik dat ding staan en toen was mijn body opeens van elzen

Senior Member

Standaard

Iets anders kan ik ook niet verzinnen. Maar dan nog.
    Maar goed, ik vroeg me meer af of iemand er meer van wist/ervaring mee had.
    Voor 550 kun je heel goed een tele assembleren , gewoon scherp inkopen .
    Hals bv van ik denk Allparts €95 bij de String , bodie op ebay of Mighty Might voor rond €100 , rest ook 2dehands , ik heb laatst nog een setje noiseless pu's verkocht voor 60 .
    Als je alles nieuw koopt word het wat duurder.

edit : wat Geert zegt , hij heeft ook al eens op onderdelen van mij geboden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, dat is een goeie.
    Allereerst, het betaald geen belasting over arbeid, als de werkplaats in het schuurtje gebeurd zijn zijn er ook geen overhead en er zal weinig marge op hoeven wegens andere inkomsten.

Een ander ding is dat de belasting je met die ads weet te vinden. Ik ken verkopers die aliassen gebruiken om die reden.
    Ik denk dat ie de blanks in goedkope partijtjes op de kop tikt, zag laatst weer een body uitverkoop voor 35 euro the piece en dan past het wel allemaal.
    zoiets.
    Hij woont vlak bij mij, misschien eens langswippen.
    hmm, voor de fiscus wordt je alleen maar interessant als je echt bedrijfsmatig bezig bent en wellicht geeft die alles wel netjes op.

Voor een paar gitaartjes per jaar gaat de fiscus niet echter je aanrennen.

Maar als je bijvoorbeeld regelmatig grote partijen spijkerbroeken, nieuwe gitaaronderdelen etc. aanbiedt, kom je natuurlijk wel in het vizier

Moderator

Music

Scherp inkopen snap ik, maar dan voor 550E aanbieden, écht alle specs op orde hebben en voor winst verkopen... dan gaat er bij mij een belletje rinkelen. na Geerts post begrijp ik welk belletje dat was. Duidelijk verhaal
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Nee, dat zeg, bedrijfsmatig.
    Hij heeft nou 17 ads lopen, je mag dat enkele gitaartjes per jaar noemen maar de belastingdienst denkt daar heeel anders over als ze dat straks niet terugzien op je opgave.

Pas maar maar op Geert....

Senior Member

Standaard

Hij heeft nou 17 ads lopen, je mag dat enkele gitaartjes per jaar noemen maar de belastingdienst denkt daar heeel anders over als ze dat straks niet terugzien op je opgave.

Kan inderdaad link worden op een bepaald ogenblik , mp word goed in de gaten gehouden en als je regelmatig en met meerdere ads erop staat ,kun je best een keer een bezoekje verwachten.

Ik heb een keer een tele geassembleerd met top specs , alles nieuw (Allparts , fender pickups,etc) , door scherp te bieden op ebay en mp , was ik voor minder dan 550 klaar, kan du best.

Senior Member

Standaard

Ja 17 ads is erg veel, maar wellicht doet die het als klein bedrijfje erbij.

Ik ben niet zo intensief als hem hoor

Ik heb kennissen bij de fiscus lopen en die geven zelf ook aan dat zij wel degelijk kijken of iemand hobbymatig aan het klooien is of echt bedrijfsmatig bezig is

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ik heb kennissen bij de fiscus lopen en die geven zelf ook aan dat zij wel degelijk kijken of iemand hobbymatig aan het klooien is of echt bedrijfsmatig bezig is
    Maar waar ligt de scheidslijn dan? Ik kan 100 gitaren verkopen en dat puur voor de hobby doen en er nog een leuk centje aan overhouden ook, maar daar zal op een gegeven moment de fiscus toch anders over denken lijkt me? Ik bedoel, een kleine gitaarzaak is eigenlijk al een hobbyistische bezigheid, want rijk zul je er niet van worden, maar daar denkt de fiscus toch echt anders over.

Senior Member

Standaard

Iets anders kan ik ook niet verzinnen. Maar dan nog.
    Maar goed, ik vroeg me meer af of iemand er meer van wist/ervaring mee had.
    Ik! Ik heb een Telecaster van hem gekocht. Prima gitaar toen hij binnenkwam en na een paar kleine (geplande) modificaties helemaal een heerlijk ding. Gewoon een goede en heftig, maar wel mooi gerelicte body, een erg fijne hals en tuners etc.
    Ik heb er Rumpelstiltskin pu's (die ik ooit van Hendriks heb overgenomen) en een Fenderbrug op gezet. Ik gebruik 'm altijd in G voor slide en de nodige Stones-nummers en het is Keith all the way!
    Hendriks heeft 'm ook gehoord (en ook nog bespeeld, Henk?) hier in de studio en vond 'm ook erg lekker. En dus niet duur. Gekocht voor ik dacht 300 of 350 en ik ben zeer aan het ding verknocht! Ik heb 'm onlangs vergeleken met een Road Worn en geen spoor van twijfel: deze was (voor mij) fijner en ik vind die RW's absoluut de moeite waard!
    Krijg ook de nodige reacties over het geluid en de looks!
    Volgens mij is Krijn overigens vooral fotograaf. Hoe dan ook, ik heb de nodige Tele's gehad, maar deze blijft.

Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 april 2011 om 13:29
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Dat er iets niet goed zit!
    Ik was zelf ook reeds zo ver gekomen. Het was dan ook eerder een retorische vraag.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten