wat is dat voor amp?
Printable View
zo te zien een zelfgemaakte madamp
Voornamelijk omdat die OC-2 en Digidelay aardig aan mijn toon zuigen. Daarnaast gebruik ik ze niet bij die band, dus overbodige kilo's, en er kan alleen maar meer fout gaan als ze er wel tussen liggen. Als ik n mooie geruisloze booster heb, is dat mijn puur natuur-board ;)
Die vollere plank is voor punkrock, dat mag best ruisen:sssh:
Kleine update! ipv boss tu2 nu een Korg Dt10. En een Mi Audio Boost n Buff!
http://img523.imageshack.us/img523/3483/dsc13662.jpg
Wat me trouwens vaak opvalt hier is dat bij de meeste pedalboards de footswitch van eventuele amps ontbreekt. Leggen jullie deze er los bij of gebruiken jullie deze simpelweg niet?
De meeste gebruiken het niet. hierover nog een vraagje: Als ik een versterker heb met 2 kanalen, die footswitchabel is, zou ik dan een ander merk pedaal kunnen gebruiken met 1 switch dan het merk van de amp? lukt dat altijd? grts
Ik gebruik voor m'n 2 kanaals JCM800 m'n Replifex i.c.m. m'n ENGL Z12 om de kanalen (en FX-loop - gemod) te schakelen.
Voor m'n JVM gebruik ik uiteraard ook midi om de kanalen e.d. te schakelen maar ik heb de JVM footswitch er ook nog bij voor extra flexibiliteit.
@Joene:
Wat is de reden van het switchen van een TU-2 naar een DT-10, is de TU-2 dan niet nauwkeurig genoeg oid?
OT: heeft iemand ervaring met deze adapter van Newtone?
Heb toevallig die switch, heb mijn oog laten vallen op een edition tube 20 of 25 (wat beschikbaar is). Trouwens, vond die Vox-switch er veel vetter uitzien dan die fs-1 van H&K. grts
@Harold: bedankt ;) ik ben niet veel met het antwoord, maar toch bedankt om de moeite te doen om te posten, ik apprecieer het! :)
Ok Thnx voor de info!
TaTaTaTaaaaaaah!! Hier is mijn pedalboard. (net afgemaakt)
Het is een showmaster 24 case met een mdf plankje met aan beide kanten van het plankje een tapijttegel zodat ik van ondergrondkleur kan wisselen (grijs/zwart). Alles is vastgemaakt met klitteband.
http://img16.imageshack.us/img16/769/pedalboard1.jpg
De elektriciteitssnoertjes (1-spot). worden nog wat netter weggewerkt.
Heeft iemand suggesties voor hoe ik het board op zijn plaats kan houden? (op de bodem dus)
Als de plank op de goede maat gezaagd is, moet het gewoon blijven zitten...
Anders moet je even kleine spietjes maken
Een M13 gebruiker! Bevalt dat ding?
Jazeker! Erg tevreden over. Ik heb hiervoor de Echo Park, Verbzilla, DL-4 en MM-4 gebruikt, die zitten hier allemaal in. De overdrives zijn eigenlijk ook best erg goed, met name met single coils, maar die gebruik ik eigenlijk amper. Het werkt erg 'analoog' allemaal, veranderingen die je maakt blijven ook zo staan, net alsof je aan een 'normaal' pedaal zit te draaien. Al met al een erg fijn ding die nog heel erg goed klinkt ook!
Die ene is een Fulltone Fulldrive2, die andere een Barber Dual Discrete. Is 2 pedalen van Barber in 1, in dit geval eerst een standaard LTD, dan een Direct Drive Super Sport.
nice! 10
Hij quootte alleen de post. Het forum vereist echter een post van minimaal tien tekens...
Tja klinkt het analoog, dat vind ik altijd van die lastige discussies...
Laat ik het zo zeggen: als je het naast een Maxon AD-900 oid zou leggen dan zal de M13 vast minder analoog klinken, maar wat ik het belangrijkste vind is of het in bandverband goed klinkt, en dat doet het. Leuk als het op je zolderkamer analoog klinkt, maar daar kan ik in een oefenruimte met nog 4 bandleden niet zo heel veel mee. Ik vind hem in ieder geval veelzijdig, gemakkelijk te bedienen (je hebt bijv. niet -tig menustructuren waar je doorheen moet om iets te veranderen, alleen je controls bovenaan, that's it. Dus geen 60-voudige EQ of iets in die richting) en ookal neemt hij veel ruimte in, hij verving mijn andere delays, mods, etc. Dus wat dat betreft is het een keeper.
ik zie dat veel mensen een patch bay achtig iets hebben voor hun fx loop en andere aansluitingen van het board. moet zo'n patch kastje niet een metale behuizing hebben inverband met shielding? (kooi van Faraday idee?)
Nee, zo'n metalen kastje levert alleen maar meer brom op omdat de shielding contact maakt met dat kastje en je dus aardlussen e.d. kunt krijgen.
De kooi van Faraday zorgt ervoor dat je geen elektromagnetische en radiografische storingen meer hebt, voor zover ik het nog van m'n Middelbare school en MBO opleiding onthouden heb.
...........
Zag ik dat board ook niet op TGP?
wist niet dat tgp hier zo not done was?
dacht gewoon even een leuke update met wat comments te posten. tot zover gitaarnet voor mij dan..
succes en have fun :lovelove::makeup::cheerup:
:speed::speed::speed: