Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 772 van 1214 EersteEerste ... 272672722762770771772773774782822872 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.711 t/m 7.720 van 12136
    Senior Member

Standaard

Nog maar weer eens een update:

Mijn twee bands vragen verschillende sounds, dus lang leve de klitteband! (en de ergernis om de loslatende strips onder de pedalen)

Anvery

Fender Jaguar --> Korg DT-10 --> Visual Sound Jekyll & Hyde --> Electro-Harmonix Signal Pad --> Vox AC30 CC2x

Dit board gaat back to basic. Ik gebruik de AC30 voor de overdrive. De kanalen zijn geblend en beide gains staan vol open. Tandje terug gaat via volumepot op de gitaar. Clean gaat via de Signal Pad. De Hyde (rechter kant dus) gebruik ik nu als solo boost (meer gain + meer volume) maar die ruist als een Dyson, dus ik zoek nog een booster, liefst true bypass.

Is een Micro Amp (of een vergelijkbare booster) geschikt om een volledig overstuurde amp nog een beetje volume + gain extra te geven?

Oh ja, de footswitch gebruik ik alleen voor reverb tijdens clean.

9th Wonders

Fender Jaguar / Parker P-38 --> Korg DT-10 --> Boss OC-2 --> Visual Sound Jekyll & Hyde --> DigiTech Digidelay --> Vox AC30 CC2x

Met deze band spelen we covers, dus iets meer veelzijdigheid (en ook ruis ). De versterker staat clean, de Jekyll (overdrive) en Hyde (distortion) doen het werk. Allebei tegelijk voor lead. OC-2 voor de dikke sounds (CKY) en de Digidelay voor solo's, chorus en freaky dingetjes. De footswitch ligt hier voor de show.

Ik wil ze hier eigenlijk liever alle vier naast elkaar, maar dan komt de plug (van de kabel die naar de versterker gaat) op de rand en dat gaat niet.

Kabels, plectrums, oordopjes e.d. bewaar ik hier ook allemaal in.

EDIT: Oh ja, die patchkabeltjes kunnen ook echt niet meer. Ik zal de zoekfunctie maar eens raadplegen, want daar heb ik geen verstand van...
    Laatst gewijzigd door j3r03n; 5 mei 2009 om 00:00
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Member

Standaard Yet another showmaster 48 effecten koffer!

Ik kom niet enorm vaak hier op het forum, maar ik heb er wederom enorm veel aan alle info hier gehad. Thanks daarvoor!! Naar aanleiding van alle posts over de showmaster 48 case heb ik ook maar zon ding besteld. En vrolijk aan het knutselen gegaan uiteraard. Komen die decoupeerzaag en dremel toch nog eens van pas!

Hierbij het resultaat!!

Materiaal:
    • Een welbekende flightcase voor een Showmaster 48, via de duitse ebay.
    • Hout: 9 mm multiplex, 22 mm - en 15 mm balkjes (balken had ik nog liggen)
    • 5 stereo jacks (nep neutrik maar prima spul), knop met lampje en eurostekker fitting.
    • Patch kabels op maat geknipt, gemaakt met george L kabel en vrij robuuste Thomann plugs.
    • Een uit elkaar gedrukte fietsketting om de effecten vast te schroeven. (veel steviger dan klitteband)
    • Voor de effecten die niet met de ketting konden: toch maar klitteband. Dit waren de EH Holy grail en de Whammy. (van de lokale stoffeerder, kost geen fluit)
    • Geluidwerend schuim (bedoeld ter bescherming, maar doet eigenlijk weinig.
    • Power: de originele adapters voor de whammy (fucking AC) en Holy grail (fucking 250 mA en verkeerd om) en een standaard boss voor de rest.
    • Lijmpistool om de 230V aansluitingen te isoleren
    • Tja en verder een blik verf en wat schroeven.

Verhoging vanaf de onderkant:

Jacks zijn voor: gitaar in, versterker input, FX send, return, en stereo voor kanalen/boost switch van de amp:

Laatst gewijzigd door maarschalk; 5 mei 2009 om 01:46

Member

Standaard

Niet super functioneel, maar er zit ook nog mooi schuim in

En hij kan nog dicht ook...

Senior Member

Standaard

@ j3r03n: Wat is dat voor case?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht

Mijn twee bands vragen verschillende sounds, dus lang leve de klitteband! (en de ergernis om de loslatende strips onder de pedalen)

Anvery

Fender Jaguar --> Korg DT-10 --> Visual Sound Jekyll & Hyde --> Electro-Harmonix Signal Pad --> Vox AC30 CC2x

Dit board gaat back to basic. Ik gebruik de AC30 voor de overdrive. De kanalen zijn geblend en beide gains staan vol open. Tandje terug gaat via volumepot op de gitaar. Clean gaat via de Signal Pad. De Hyde (rechter kant dus) gebruik ik nu als solo boost (meer gain + meer volume) maar die ruist als een Dyson, dus ik zoek nog een booster, liefst true bypass.

Is een Micro Amp (of een vergelijkbare booster) geschikt om een volledig overstuurde amp nog een beetje volume + gain extra te geven?
    Jeroen,

Je hebt al een booster van formaat in je rig! Namelijk... de Jekyll kant van de Visual Sound J&H. Gain laag houden (<25%), volume flink omhoog et voila

Mooie case!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    @ j3r03n: Wat is dat voor case?
    Hihi, hou je vast:

Tis een Stagg UPC-535

Op zich een prima koffertje, volledig bekleed met zachte klitteband, en er zat een grote strip harde bij. De scharniertjes zijn alleen wat kwetsbaar, en hij is van plastic.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Jeroen,

Je hebt al een booster van formaat in je rig! Namelijk... de Jekyll kant van de Visual Sound J&H. Gain laag houden (<25%), volume flink omhoog et voila

Mooie case!
    Met als nadeel dat de J&H enorm ruist. Daarnaast is de Jekyll gebaseerd op de TS-808, en die klinkt voor geen meter als booster op het Top Boost kanaal (naar mijn mening). Daarom gebruik ik nu de Hyde als boost, maar ik wil liever iets stillers.

De J&H is vooral super als stand alone overdrive / distortion.
    Laatst gewijzigd door j3r03n; 5 mei 2009 om 10:11

Senior Member

Standaard

Hihi, hou je vast:

Tis een Stagg UPC-535

Op zich een prima koffertje, volledig bekleed met zachte klitteband, en er zat een grote strip harde bij. De scharniertjes zijn alleen wat kwetsbaar, en hij is van plastic.
    Ziet er goed uit! Niks mis met Stagg zolang het geen instrumenten zijn!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

@maarschalk: Mooie collectie! Ook netjes koffer, ziet er goed uit. Ik vraag me alleen af hoe je die Phase 90 aanzet, zonder aan je whammy expressiepedaal te zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ziet er goed uit! Niks mis met Stagg zolang het geen instrumenten zijn!
    Onder dat motto heb ik 'm ook gekocht

Senior Member

Standaard

nog een poging,

voor:

na:

route:
    Jaguar ->

RMCwah
    RAF Mirage compressor
    Sherlock Tremit
    EHX MemoryMan Dlx
    Zvex SHO
    Korg DT-10
    DNA Virtual Tube
    Emma ReezaFRATzitz
    EHX Big Muff (1972)
    DNA Purple Phase
    Ibanez DE-7

-> VOX AC30

Senior Member

Standaard

Anvery

Oh ja, de footswitch gebruik ik alleen voor reverb tijdens clean.

9th Wonders

Fender Jaguar / Parker P-38 --> Korg DT-10 --> Boss OC-2 --> Visual Sound Jekyll & Hyde --> DigiTech Digidelay --> Vox AC30 CC2x

Met deze band spelen we covers, dus iets meer veelzijdigheid (en ook ruis ). De versterker staat clean, de Jekyll (overdrive) en Hyde (distortion) doen het werk. Allebei tegelijk voor lead. OC-2 voor de dikke sounds (CKY) en de Digidelay voor solo's, chorus en freaky dingetjes. De footswitch ligt hier voor de show.

Ik wil ze hier eigenlijk liever alle vier naast elkaar, maar dan komt de plug (van de kabel die naar de versterker gaat) op de rand en dat gaat niet.

Kabels, plectrums, oordopjes e.d. bewaar ik hier ook allemaal in.

EDIT: Oh ja, die patchkabeltjes kunnen ook echt niet meer. Ik zal de zoekfunctie maar eens raadplegen, want daar heb ik geen verstand van...
    waarom niet alles op 1 board gooien? plek zat!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten