Wow, gaat lekker. Op naar V1. had je nog zaken los liggen, dan die eerst herstellen volgens jouw layout. Twee keer nakijken :soinnocent:.
Als je klaar ben en V1 werkt kun je weer je meetsnoer op pin2 zetten. Hij wordt wel steeds harder hoor.
Printable View
Hey, ruis is ietsje toegenomen, Maar hij oscilleert tenminste niet standaard.
Pin 2 doet helemaal niets als ik er tegen aan tik of met de hand erop.
Plus als ik de volume potmeter opendraai schiet hij in oscillatie
Dat klopt, door de lage weerstand aan het stuurrooster zal er geen output zijn als je pin2 aanraakt. Maak de loper van de potmeter maar even los op de buisvoet, (die blauwe draad). Dan moet hij knoerthard brommen als je pin2 aanraakt. Als het te hard is voor je speaker kun je ook alleen het snoer tegen pin2 houden zonder je vingers te gebruiken.
Oke maar je moest hem loshalen aan de buis, dit stukje draad is er mogelijk de oorzaak van dat hij oscilleerd. Ga maar na, de brom die je nu hoort wordt opgepikt door dit stukje draad. Ik denk dat de gain erg hoog is want je eerste gainstage is nog niet eens in gebruik. Je bent vandaag een heel eind gekomen maar ik moet er ff vandoor. Misschien dat ik vanavond nog verder kan of iemand anders die je kan begeleiden. Probeer anders alles aan te sluiten en kijk op laag volume eens hoe hij werkt. Heb je toch nog last van oscilleren dan zou ik beginnen met dat blauwe draadje te vervangen door een afgeschermt kabeltje. Kun je meteen die dikke kabels eruit gooien want dat blijft niet lang zitten. Hoor je straks wel.
greetz
frans.
edit
lees nu pas jouw edit, je hebt wel bewezen dat je dit kabeltje idd moet vervangen door een afgeschermde kabel
/edit
Zo heb ik v1 bedraad in een London City. Bromt nog wel wat, maar ik vind hem ook nog een beetje te hard gaan, dat ga ik eerst eens doen. Maar dan toch ook nog een stukje afgeschermd snoer solderen:(.
http://img219.imageshack.us/img219/7444/lcv1.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Kas, ik weet niet of je een oud audiosnoertje in huis hebt met tulpstekkertjes of zo iets. Die kun je namelijk makkelijk splitsen. Stekker eraf knippen en je hebt een mooi stukje voor je amp.
Frans