ha ja nu zie ik het ook, ;) op foto lijkt hij wat groen te zijn.
het zal door de licht inval en de drank van gisteren komen.
Printable View
Ja, je hebt haar al eens bewonderd. :D
Je hebt nog veel meer gezegd over haar.
Die hollow is hier gekomen nadat jij me die van jouw in m'n handen drukte.
Maar ik heb dan een wat plattere gekozen omdat ik er niet wilde uitzien als
een klijn aapje dat zich om een keukenkastje klemde.
Ik dacht dag je het topic wel gezien had. Iets met sheraton in de titel.
Behalve het paddle headstock is het een erg mooi kastje om op te spelen.
Dankzij de Gibson P-94 elementen klinkt hij erg mooi en lekker diep voor een blues. Moet er wel even flatwounds opzetten. Ik heb de snaren al
liggen maar die er nu opstaan zijn nog bijna nieuw. En ik ben niet cheap maar nieuwe snaren zomaar te verkwisten doe ik niet.
Mijn collectie:
http://i120.photobucket.com/albums/o...trecht0002.jpg
Ben zeer tevreden! Wil ooit nog een Gretsch en een ES 335 en nog een goede telecaster erbij met maple toets of miss een 72 Deluxe. Maar dat is voor later want ik heb nu genoeg en ben zeer tevreden!
Met de klok mee:
Geupgrade PRS Tremonti SE (Gibson Humbuckers), '77 Telecaster, Danelectro DC 59, Gibson LP Standard, Haar Strat, Gibson LP Junior. ( op de achtergrond hangt ook nog mn eerste gitaar een; The Animal strat.
:ok: zeer mooie veelzijdige collectie vind ik.
Op zeer lange termijn streef ik ook naar zoiets. Zo'n lp junior hmmmm :mmmm: Dat zijn de enige lp modellen waar mijn hart sneller gaat van slaan.
Mvg,
Frankiiee
Hier mijn kleine collectie:
http://img106.imagevenue.com/loc361/..._122_361lo.JPG
[img=http://img106.imagevenue.com/loc361/th_38511_DSC00253_122_361lo.JPG]
Wil zo langzamerhand wel een andere gitaar hebben.
Zo'n Squier Affinty Strat. is nou niet bepaald een geweldige gitaar.
Een Gibson Les Paul Cherry Sunburst lijkt me wel wat. :)
Die achterste akoestische was mijn eerste gitaar, rommel maar wel leerzaam.
De rechtse is een Crafter, mooie volle klank heeft ie.
Versterker is Line 6 Spider III, pedalen zijn een Bigg Muff en een Crybaby wah.
De Squier is de gitaar waar ik verreweg het meeste op speel, ben nu echt helemaal
elektrisch gaan spelen sinds ik op les ben gegaan.
Waar ik eerst geen idee had of mijn gitaar goed was of niet hoor ik nu duidelijk verschillen tussen diverse gitaren. Ga dit jaar zeker een andere gitaar kopen!
Mijn dromen voor de toekomst zijn verder nog een ' echte' Fender Standard Stratocaster, een Firebird (hoewel Gibson volgens mij geen linkshandige maakt) en een Gretsch (vanwege zijn bizar mooie uiterlijk)
http://i55.photobucket.com/albums/g1...m/DSC_0524.jpg
de familgia (musicman luke, gibson les paul classic, mesa boogie dual rect, bogner shiva rev. combo), denk er alleen een fender super strat plus, een wasburn n2, een paar effectjes en een een akoestische inbanez bij en we zijn compleet
Toffe foto!
thanks hezz, ben benieuwd naar jouw impressie van de collectione :)
Gafe set!
Hoe bevalt die Bogner Shiva? qua kanalen en druk?
thanks. De shiva bevalt prima, een erg mooi clean kanaal. Zeer dynamisch en laat echt de specifieke eigenschappen van de gitaar spreken, vergeleken met de andere versterkers die ik zelf heb gehoord springt hij er qua clean boven uit.
Het drive kanaal is oa. warm en transparant en leent zich verder goed voor verschillende stijlen, met een ocd of blues pro ervoor kan je zelfs heel goed heavy riffs spelen.
Cool! Ik weet nog een leuke tweedehands staan, binnenkort toch maar eens uitproberen!
Bedankt voor je reactie.
http://i271.photobucket.com/albums/j...p/IMG_0031.jpg
http://i271.photobucket.com/albums/j...p/IMG_0032.jpg
http://i271.photobucket.com/albums/j...p/IMG_0030.jpg
Gitaren, vlnr:
-Fender MIM Tele, met Seymour Duncan Jerry Donahue pick-ups
-Fender USA Strat, met John Suhr V60lp pick-ups en het Suhr SSC System, Sperzels en titanium zadels, en een Gotoh tremelo.
-Ed Beaver Strat, met Rio Grande Texas Tallboys pick-ups, het SSC System, en titanuim zadels en een Gotoh tremelo.
-Ed Beaver Telecaster, Joe Barden brug en Joe Barden pick-ups
-Ed Beaver Strat, Bartolini pick-ups, titanium zadels.
-'86 Gibson Les Paul Standard, met een 2007 Gibson Custom Shop neck. Seymour Duncan EVH pick-ups met de Peter Green mod.
-Fender MIM '72 Reissue Telecaster, stock.
-Tom Anderson Atom CT
-Danelectro Dead-On '67
Versterkers, vlnr:
-Scarecrow TMB-18, in principe een 18Watt Marshall, Celestion Vintage 30's
-'64 Fender Showman head
-'72 Fender Twin Reverb met master volume, JBL speakers
-'73 Fender Twin Reverb met push/pull master volume, JBL speakers
-Scarecrow FB-68, in principe een 68Plexi Marshall, met master volume mod en de JCM800 mod. Met cab met Celestion V30's
-Mojo cabs Marshall Bluesbreaker, 60's specs, zodat je KT66's kunt gebruiken, met de versterker eruit gesloopt, en ik gebruik 'm als 2x12 cab met V30's
-3rd Power Amplification Systems HD-100 HLH Series, met drie 3x12 cabs met V30's
mooi setje amps!
Hoe zit het met die '3rd Power Amplification Systems HD-100 HLH Series, met drie 3x12 cabs met V30's'. Die heb ik nog nooit gezien? relaxt?
en die meest linkse, coket ie lekker?
vertel me alsjeblieft dat het grote witte ding linksachter een Geddy Lee-achtige gitaarversterker is :)
over de 3rd Power heb ik hier iets geschreven;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=131248&page=2
De Scarecrow TMB18 klinkt fenomenaal. Op zichzelf is het gewoon een 18Watt Marshall, maar we hebben deze versterker ontworpen als de ultieme studio versterker, in de zin dat ze pedalen verschrikkelijk goed aan kan. Phillip Huizinga (een 2de generatie Amerikaan van Friese oorsprong, en eigenaar van Scarecrow Custom Amplification) en ik hebben uren zitten klooien om ieder distortion/overdrive/boost pedaal dat ik regelmatig gebruik het beste te laten klinken. Het eindresultaat was een versterker die "tone-wise" vrij weinig persoonlijkheid had op zichzelf, maar in staat was de karakteristieken van de combinatie van mijn gitaren en pedalen zonder problemen naar voren te brengen.
Hmmm.... 'n zwarte Melody Maker... Van welk jaar?
Ik heb zelf een witte van januari 2009 en dat gekke ding bevalt me wel! Helaas wat zwaar voor m'n schouder maar het blijft een mooi en eenvoudig concept. En geloof het of niet: die van mij is ook nog 'ns perfect geïntoneerd!
http://swoos.nl/dump/alles_bij_elkaar.jpg
fender twin amp
orange rockerverb 50 + ppc212
squier silver series strat
gibson les paul standard
+ 2 akoestische, 2 kleine vox versterkers (pathfinder en ad30), en wat effect pedaaltjes (fulltone, zelfbouw zvex, etc)!
Super vette set!!!!
zeer gaaf setje idd! erg veelzijdig.
ja, ben er ook content mee..!
al mis ik wel soms een (volume)boost optie bij de orange op het gain kanaal, maar dit is denk ik wel op te lossen dmv een boost pedaaltje in de fx loop (nog niet in verdiept eigenlijk, dus zo groot is de drang ook weer niet..)
Kleine update:
http://i163.photobucket.com/albums/t...y/DSC00586.jpg
@ LP_CL:
Die helemaal rechtse ESP is mooooooooiiiii:mmmm:!
Voor de rest ook een prachtige collectie :ok:
Gebruik je die maximizer werkelijk bij dergelijke amps?
Ik heb zelf een tijdje de 862 gehad icm een 5150 en het effect werkt na een tijdje wel "vermoeiend", net zoals een overdaad aan loudness of een te sterk aanwezige subwoofer naar mijn mening.
Hoe is de clean van een diezel eigenlijk?
Net een kleurenpalet! Heerlijke collectie :mmmm:
En ik krijg al bijna spijt dat ik die Junior niet gekocht heb... Hoe speelt die, in vergelijking met de horizon?
Ja, bij de rockerverb. Die is aangesloten op de Marshall 1960. En die Marshall klinkt pas goed als je head behoorlijk staat te blazen. Bij lagere tot middelluide volumes klinkt hij heel erg rommelig, en die Maximizer helpt dat wat op te helderen. Ik zet die uiteraard niet volle bak ook he. Net voorbij 12u.
Heerlijk :cooler:
Lekker sparkelend Hifi clean (fender-ish)
Een stuk beter. Jammer voor die Horizon eigenlijk, want het is ook wel een heel lekere gitaar, maar die Junior (1989 volgens de verkoper) is echt waanzinnig. Ik vond hem al wel lekker aanvoelen bij de verkoop, maar thuis nog eens mooi afgesteld, nut wat bijgeveild, actie wat aangepast, nieuwe snaren erop, intonatie van de G snaar wat bijgesteld, ...
Resultaat: top gitaar. Speelt en klinkt even lekker als mijn soloist, en het heeft me maar 500 EUR gekost met case erbij. De Horizon valt qua bespeelbaarheid goed mee, al hou ik niet van de klank. Ik moet die brugpup eens checken want die klinkt niet zoals een JB zou moeten. Kheb de indruk dat hij constant in split stand staat. Ook het profiel van de hals vind ik persoonlijk minder comfortabel dan de soloist en de junior (wel nog steeds zeer goed hoor, maar minder dan die twee). En de knoppen voelen ook cheap aan (switch).
I see. Klinkt interessant! 't Is maar dat er bitter weinig info over die juniors te vinden is. Welke brug heeft deze trouwens, licensed? En bolt-on vermoed ik, speelt dat niet minder 'soepel' dan de horizon dan?
Mocht je op een dag toch niet meer op dat paars kunnen kijken... :soinnocent: Die witte was ook prachtig, maar ik heb er geen idee van waar die naartoe is.
Ja licensed trem, maar hij staat goed geblokkeerd. Is dus zo goed als hard tail.
Ook ja voor de bolt on. Maar neen voor minder soepel spelen. Upper fret access is net alsof bij de horizon. tis geen high heel neckjoint he. hij loopt schuin af.
En die witte zit nu bij iemand anders van gearspot.
Ooh, wist niet dat de brug geblokkeerd was. Al weet ik niet of ik dat nu positief of negatief moet vinden. Mijn Dean had ook een licensed floyd, en echt verliefd was ik niet op dat ding.
Nuja ik zie het wel, als er ooit nog es eentje op de markt komt. Jij alvast veel plezier gewenst met dit prachtding :)
ehm, ja een gewone ouderwetse standard, voordat ze hem gingen veranderen zoals ze nu zijn. is wel uit 2008, maart ergens geloof ik.
met zwarte plastics erop vinden veel mensen lelijk, maar ik vind het toch wel erg vet staan. er zit ook een p90 element in de neck voor iets meer grom. een humbucker vind ik te donker en glad klinken, p90 iets rauwer.
de squier strat is ook een hele goede gitaar, heb al aantal fenders gehad, maar deze is altijd gebleven..! heb ooit een fender strat plus gehad, speelde iets beter, maar klonk minder lekker (lace sensor pickups enzo)
de fender twin staat beetje stof te happen sinds ik de orange heb, aangezien daar ook een best goede clean opzit (niet zo goed als de twin, maar toch)
Ik heb ook al lang zitten denken aan een P90 in de hals(is er nog niet van gekomen). Ik vind het een geweldige combinatie zwart en goud! Ik heb een goldtop standard van 2007. Echt raar een hals met heerlijke flame. Heeft de jouwe ook een flame? Ik heb de 2008 standard getest maar ik vond hem vele malen minder...