@ De kuif: Heb jij in de case nog een plank vastgemaakt of werk je rechtstreeks op de bodem van de case...
En heb je iets in de binnenkant van het deksel (schuim of zo) om alles op z'n plaats te houden?
mooie case!
Printable View
@ De kuif: Heb jij in de case nog een plank vastgemaakt of werk je rechtstreeks op de bodem van de case...
En heb je iets in de binnenkant van het deksel (schuim of zo) om alles op z'n plaats te houden?
mooie case!
Ik heb een 9 mm multiplex plaat als extra bodem. Daarop zitten de pedalen. De meesten zitten vast met de kettingschakels, andere met Velcro en de Koch met ijzeren strips.
Ik heb dus geen schuim om de boel op zijn plaats te houden, die dingen gaan geen kant op!
Maar een beetje schuim ( noppen ) doe ik denk ik nog wel voor de zekerheid.
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.
Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?
Bedankt voor de tip!
Zijn er wat mensen hier die in het bezit zijn van een pedaltrain, en die wat foto's van de onderzijde kunnen / willen posten?
Ik ben eigenlijk wel even benieuwd naar jullie oplossingen mbt snoertjes en stekkertjes. Ik had alles vastzitten met duct-tape, maar dat laat los, en laat een ontzettend smerige hoop kek achter op de snoertjes. Dus, vandaar :)
tiewraps niels... damn wat een woord. Gewoon veel van die dingen, grote en kleintjes en je kabeltjes zitten dan als een huis !!
tussen elk pedaal een grote om die dwars liggers heen, en daar doorheen een zooi kleintjes die al je kabels wegwerken aan de onderkant. Foto heb ik hier al een keer in dit topic geplakt... zal je ff moeten zoeken.
Nee, dat gaat niet anders, best zonde van je snoertjes. Weet je wat, stuur die Tone Press maardoor naar mij, want op jouw board wordt het niks... :satisfie:
Ha, moet er nog wel even aan wennen, ben benieuwd hoe het werkt op de studiocage.
Top, ga ik even op jouw naam zoeken. Ook maar eens een visualsound daisychain scoren, die grote rechte pluggen van boss en godlyke zijn toch wat aan de lompe kant..
Niels, ik weet niet of je ze ook los kan kopen, maar bij de nieuwe pedaltrains zitten een soort van plakkertjes met beugels die je kabels bij elkaar houden.
Als je trouwens even hier: http://www.thegearpage.net/board/sho...ght=pedaltrain kijkt, dan kun je inspiratie opdoen ;).
Zo:
http://farm4.static.flickr.com/3129/...6325ced0_b.jpg
Pedalboardje weer aangepast!
Boss Ce3 eraf, en BBE Mind Bender er weer op, tpast net. Maar mooi is anders!
Thanks! Ziet er goed uit. Newtone heeft ze helaas niet kwam ik al achter, volgens mij kan je ze wel scoren bij de computer zaak. Ik ga ook opzoek naar andere patchkabels. Die van Klotz doen het goed, maar de stekker is te lomp.
Ja, zonder foto! Wat hebben we dáár nou aan? ;)
Zie ik het nou goed en heeft die BBE nou deels verzonken knoppen?
Hoe bevalt dat ding eigenlijk, en waar scoor je dat spul hier in Nederland?
Hey Joene. Kun je een linkje geven waar je die showmaster vandaan hebt? Ziet er goed uit!
Is dat makkelijk vast te maken met die fietsketting dingen? Heeft die case een dubbele bodem ofzo?
Heej ik heb hem geruild met Herman van het forum Ik had een Showmaster 48 gekocht ( van MJS ook van het forum )
Leomusic in Stadskanaal kan ze bestellen! mocht je dat doen Pm me even ;)
Fietsketting dingen zijn heel makkelijk hier check dit!
http://img167.imageshack.us/img167/4717/12516206gm0.jpg
Foto's heeft DML een keer gemaakt, en ik heb er een handleiding van gemaakt.
Case heeft geen dubbele bodem? ik heb er een stuk schuim ingelegd en daarop een stuk multiplex, en die zwart geverfd!
Hee thnx voor de info man! Kan ik zeker wat mee!
Een aantal van mijn pedaaltjes zitten ook op deze manier vast maar er is wel een keerzijde:
1. Bij een aantal pedaaltjes zitten de schroefgaten te ver van de kant zodat de schakeltjes
niet ver genoeg onder het pedaaltje vandaan steken.
2. ff snel een pedaaltje verwisselen zit er niet bij: je moet een schroevendraaier hebben
3. door het schakeltje zit de schroef van het pedaaltje niet ver genoeg in het pedaaltje en
kan je m niet vastdraaien
er gaat ook niets boven DuoTec... :satisfie:
Die dingen zien er wel ideaal uit! Mijn pedaltrain kwam ook niet met die dingen. Ik heb er hier wel gevonden: link naar site. Helaas alleen in het wit, maar nog altijd een stuk beter dan met tape in de weer gaan en tie wraps over je board heen ziet ook niet uit. Ik denk dat ik morgen toch maar eens bij de plaatselijke computerzaak langsga, maar als dat niks wordt ga ik ze hier bestellen.
Tie wraps (?) heb je ook in het ZWART!!
Punt 1 kwam ik tegen bij mijn Koch Pedaltone, je kunt ook even naar de bouwmarkt rijden en dan korte ijzertjes met gaten kopen. Die zijn wat langer dan een kettingschakel.
Punt 2 -> klopt, maar losschroeven heb je toch ook zo gedaan?
Punt 3 -> jup, dat is inderdaad jammer, bij deze pedalen kies ik ook voor Velcro
Hier een foto van dat ijzertje wat ik bedoelde ( ligt meestal bij de scharnieren afdeling ):
http://www.feestenmet.nl/ijzerA.jpg
je hebt ook nog van die ijzerband, waarmee ze normaal gipsbetonblokken vastzetten, dat is volgens mij een stuk dunner en dat kun je zelf op maat knippen.
weet niet of je die snel zult vinden, of goed genoeg vind klinken...
't is fijn pedaal !
mijn SCH-1 is nu richting Dirk Hendrik voor 'n vibe/chorus mod + TB-mod....[/QUOTE]
De mijne gaat binnen kort naar Dirk! voor een Bleu led mod :D en een Tb mod. mischien is die Vibe Chorus mod ook nog geen eens zo'n slecht idee!
Moet eerst weer even wat geld binnen krijgen!
't Is me niet gelukt om de brom eruit te krijgen dus ik heb een extra 230 V aansluiting gemaakt in de case speciaal voor de Z12.
Foto's volgen nog wel.
Volgende probleem:
Ik heb speciaal voor dit board een OneSpot gekocht omdat die lekker compact is en omdat ik ze hier zoveel voorbij zag komen.
Maar wanneer ik één van m'n Wah pedalen (Ibanez WH10 of Cry Baby GCB 95 -> ongemod) via de OneSpot voed, krijg ik een krakerige brom.
Ook met een batterij in de Wah is de kraak aanwezig (terwijl de OD808 en Pitchblack via de OneSpot worden gevoed).
Voorheen gebruikte ik een adapter van m'n Roland keyboard.
Als ik deze adapter gebruik is er eigenlijk niet veel aan de hand maar deze is zeker 2 x zo groot.
Is er iets wat ik zou kunnen doen om deze brom tegen te gaan?
Helpt het b.v. als ik de Wah zou modden (TB en de buffer eruit b.v.)?
Op zich ben ik dat nog wel van plan omdat de wah toon zuigt.
De WH10 lijkt trouwens de geest te hebben gegeven. :(
Ga ik binnenkort maar 's naar kijken...kom tijd tekort....
Dat is dus een beetje typisch, dat suggereert dat je probleem niet aan de adapter ligt. Maar verderop zeg je dat het 'ie niet bromt met een roland adapter. Wat is het nou?
Het kan overigens zo zijn dat de plug van je adapter niet goed in je wah pedaal zit, en kan kraakjes veroorzaken. Oplossing is dan om de plug een beetje schuin af te snijden met een stanleymesje.
Ik heb de tekst iets aangepast: Als ik de overige pedalen voed met de OneSpot en een batterij in de wah heb dan heb ik de kraak ook.
Edit: In deze topic heeft The Mess hetzelfde probleem.
Het lijkt erop dat een OneSpot "het niet goed doet" met een CryBaby (en nog wel meer pedalen/combinaties van pedalen/schakelingen)
en als je de OneSpot verder bij de Wah vandaan zet?