en garage inc, ! so what, blitzkrieg, breadfan,..
geen St. anger en dat mag eigenlijk zo blijven.
Printable View
en garage inc, ! so what, blitzkrieg, breadfan,..
geen St. anger en dat mag eigenlijk zo blijven.
Live vond ik Creeping Death altijd een van de betere nummers... én Fuel... fantastische song is dat. Ik denk dat op de DVD Some Kind Of Monster ook ergens een stukje staat dat Fuel een van Hetfield's favoriete nummers is omdat hij er zoveel energie in kwijt kan. Het enige nummer dat mijn live wat tegenviel was No Remorse, maar da's wss omdat ik dat een van hun mindere nummers vind.
Wat ik wel jammer vind is dat ze nooit/bijna nooit iets van de eerste CD van Damage inc. spelen. Astronomy of Mercyful faith zou echt supervet zijn live!
Die rob kan inderdaad wel een eindje gitaar spelen. Leuke riff uiteindelijk ook! Ook ik ben uiteraard razend benieuwd naar The Unforgiven III (I is een van m'n favoriete nummers, II vond ik iets minder)
Hoe zeker zijn jullie van die titels? Komt dit van Mission Metallica of van de 'tallica website ofzo?
komt bij de metallica webstie vandaan..
en fuel is een van z'n favoriete om bij dat soort gigs te spelen (trailer show) omdat het je energie geeft..
hier klinkt ie toch lekker hoor, no remorse: http://youtube.com/watch?v=jiEUD2qXfTM
Ja, inderdaad, maar ik heb het gewoon wat minder voor dat nummer. Ik weet ook niet waarom, bijna al hun andere nummers vind ik supervet (zeker de kill em all songs!!!) maar die niet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Maar waarom staan ze toch lager gestemd? Ik vind het echt minder lekker daardoor.
uhm
dat staan ze al 14 jaar
ivm james z'n stem
james heeft een bijnaam voor de nieuwe cd: and justice from puppets..
en nu hopen dat ze het hebben waargemaakt
MissionMetallica ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Ik heb laatst toch concerten op youtube gezien van dit jaar waar ze weer in "E" spelen. En idd, in die "E standard tuning" of "Eb", wat ook goed is, komen de nummers en Metallica beter tot hun recht dan in die lage stemming.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toon-
alleen seek & destroy is nog in D
voor de rest: sad but true weer in d, alle reload meuk in Eb, nem in Eb, maar sommige old skools gewoon in E volgens mij
In ieder geval word heel Death Magnetic in standaard E opgenomen, op voorwaarde van Rick Rubin.
Maak daar maar alle old schools van.Citaat:
Zover ik weet alles van kill em all en ride the lightning in E.
Master of Puppets helemaal in E behalve The Thing That Should Not Be wat natuurlijk in drop D is.
... And Justice For All album is volgens mij ook allemaal in E
Maar trouwens is het jullie ook niet opgevallen dat die old school dingen van Metallica (de dingen in E) in een soort E+ staan, want het is net wat hoger dan standaard E, maar niet een hele toon hoger.
Daar hebben de meeste mensen last van die Metallica meespelen.
:satisfie: E+ ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
Waarom niet ineens in A.. Het is nog steeds metal hé
..
kloptCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
volgens mij zijn ze in 444 hz gestemt (heb het een x getest, lang geleden dus ik kan het niet garanderen)
En vanwaar heb je die informatie als ik vragen mag?
ik kan er nergens iets over vinden. :confused:
zelf getest ;)
gitaar eerst in 440 gestemt, klopte niet
441, klopte niet
etc..
volgens mij was het 444 of 445 (1 hz verschil is moeilijk te horen)
http://users.pandora.be/wolfway/temp/cover2.JPG
Vind ik beter als het origineel...
edit: nu is het meer een negerin hé :satisfie:
maar dan dat witte weer bruin (het gat)
whjahaa
negerin met wit schaamhaar
ik heb het nog niet gezien, maar misschien een negerin van 75 ofzo..
..moest da al bestaan
ik vraag mij trouwens af waar alle fotoshops blijven. Als deze geen mogelijkheden genoeg bied..
Alleen RTL staat in E met A = 444 Hz dacht ik, de rest niet.
Metallica heeft uitgelegd waar de titel van hun nieuwe album “Death Magnetic” vandaan komt.
Hetfield verklaart: “Het begon met een eerbetoon aan de mensen die gestorven zijn in onze business. Zoals Layne Stanley (zanger Alice in Chains) en een heleboel anderen. Denkend aan de dood… Het is als een magneet, sommige worden er naar toegetrokken en anderen, die er bang voor zijn, afgestoten.”
Hetfield legt uit dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen bij het onderwerp dood.
“Dat we allemaal dood gaan wordt meestal doodgezwegen. Het is als een witte olifant in de huiskamer, die door iedereen genegeerd wordt.”, aldus Hetfield
wat is het verschil tussen 440 en 444?? kan iemand mij dat ff gauw uitleggen?Citaat:
In het kort: De A ligt "normaal gezien" vast op 440hz, maar als je de A op 444hz zet, schuiven alle noten een beetje op en krijg je een beetje een andere stemming...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie1945
Hier staat de uitgebreidere uitleg :)
Thx buddy! :dance:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
http://nl.youtube.com/watch?v=tvaB2na9HDs
hoor ik daar: instrumental (legt gauw Orion nog eens op :D) :rockon:
ze hebben al meegedeelt dat er een instrumental tussen zal zitten :d
damn
echt een fenomenaal interview, ik heb mr hetfield nog nooit zo gepassioneerd zien antwoorden!
Ze hebben ook een video opgenomen voor een nieuw nr.. check www.metallica.com
Ik weet niet of de vraag al is voorbij is gekomen maar heeft iemand enig idee wat de cd gaat kosten?
Aangezien ik al jaren geen nieuwe cd's meer koop, altijd in de oude bakken zoeken voor cd's van €6-7 heb ik er dus echt geen idee van.
:P voor mij is het ook een eeuw geleden toen ik er eentje heb gekocht.. maar volges mijn 10-15€ .. kan dat?:P
kheb een prijslijst gevonden van free record shop
gewone cd: €19.99
CD + Mission metallica: €34.99
Box magnetic (CD + demo's + DVD making off (niet te zien op mission metallica) + t-shirt (alleen te verkrijgen in de box) + vlag + plectrums (plectra) + grote poster): €124.99
Box magnetic ( iets anders als de vorige maar weet niet echt wat) €134.99
Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? + mission metallica platiinum acces code): €99.99
Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? +): €89.99
gvd, die boxen kosten een rib uit je lijf. Maar die €19.99 voor de cd kunnen er dus wel af denk ik :)
12 september!!!!!!
http://dashboard.metallica.com/iverg...ldwide_450.jpg
en ze hebben een clip opgenomen voor hun eerste single: the day that never comes, ongeveer over een maandje uit!!!!
Een litho is een luxe poster, dikker papier en waarschijnlijk mooiere kleuren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll
Dikke +1! Doomsday for the Deceiver is een mega thrash/speed plaat! Ik snap ook niet dat Metallica destijds niet meer gebruik heeft willen maken van Jason's capaciteiten als songwriter en bassist (op AJFA is ie nagenoeg niet te horen...)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thajan
de muziek die jason schreef paste niet bij metallica, dat is het excuus wat ze gebruiken
Jason had gewoon een grotere piemel dan Lars en Kirk, en daar baalden ze van. :sssh: :seriousf:Citaat:
(nou is een grotere piemel hebben dan Lars Ulrich ook niet heel moeilijk, volgens mij. Zelfs Napster had een grotere... :rockon: )
Cyanide!!! Live gespeeld op Ozzfest:
http://nl.youtube.com/watch?v=L5rFjCR9NeI
(staat pas sinds vandaag online, hier komt dat zinnetje ' Suicide, I've allready died' in voor ^^)
valt nog goed mee, soms begon ik wel wat te twijfelen over wat ze zeiden hoe hun album ging klinken, maar dat ziet er al redelijk veelbelovend uit :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg
maar toch had ik wat anders verwacht, ik had liever iets a la ride the lightning album
http://nl.youtube.com/watch?v=m1B6bNB_jXg
Betere Kwaliteit.
Ik heb toch goede hoop. :listen:
Kick Ass!!!!