Denk dat je dan bij Mattia moet zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ewoud Kuijt
Printable View
Denk dat je dan bij Mattia moet zijn.Citaat:
Wat wil je bouwen? Electrisch of akoestisch?Citaat:
Als het de PRS is die hij in het vorige topic beloofd, wordt het een solid. Ikzelf koop de goedkoopste mahonie soort. Dit heeft meerdere redenen:
1) 't Is goedkoop. Ik ben niet zo vermogend...
2) 't Is dan vaak lichter en harder. Fijn voor het bewerken, voor om je nek en goed voor de toon (lees Benedetto er maar eens op na).
3) Het klankverschil is miniem. Ik heb vele gitaren in handen gehad, waaronder een paar echt oude Les Pauls. Misschien heeft het geroemde speciale (ben even de naam kwijt) mahonie uit die tijd een gevoelsmatige meerwaarde, maar in een blinde test haal je het er niet uit. Misschien hoor je verschil, maar dat kan ook door de rest van de gitaar komen. En welke je dan mooier vindt klinken is van 15465423 factoren afhankelijk.
Ach ja, just my $ 0.02 (ongeveer € 0,012)
De strepen in sapele moet je wel mooi vinden.
Kijk daar heb ik wat aan.
Mijn LP studio komt binnenkort terug van Peer Dellen. Hij vervangt ook alle standaard hardware voor goudkleurige. Ik heb dus straks originele Gibson tuners en brug over (voor origineel Gibson spul ben je trouwens een vermogen kwijt). Ik zit eraan te denken om eerst een LP DC te maken. Met de hardware ben ik op die manier een heel eind op streek. Een stuk mahonie erbij en je kunt aan de slag. En aangezien ik net een nieuw huis en een nieuw kind heb is dat financieel wat aantrekkelijker dan alles nieuw te moeten aanschaffen voor een PRS.
Mattia nog...?
Die streeptekening zie je bij heel veel 'mahonie'-soorten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door northernlake
Honduras??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Toevallig dat de discussie net over de mahonie soorten gaat. Ik ben namelijk van plan een Les Paul te gaan bouwen. Als ik mahonie sipo neem, dan kom ik toch ongeveer op hetzelfde resultaat uit als dat ik honduras neem? Kan ik de nek ook uit sipo maken of is het veel beter op honduras daarvoor te nemen?
En dan 2 vragen die niet helemaal op het onderwerp aansluiten :) :
Wat is de Nederlandse naam voor Rosewood?
Kan ik bij een houthandel ook hout kopen genoeg voor een fretboard of moet ik dan meteen een hele plank kopen?
je kan o.a. bij tonefactory voorgezaagde toetsen halen, hoef je neit voor naar de houthandel.
en nederlandse naam is pallisander geloof ik, en anders kortweg rozenhout
Is inderdaad palissander.
Onder andere te koop bij deze houthandel:
Houthandel
Wel erg slecht verkrijgbaar en mega duur