Misschien kan dat ook wel. Waar koop je die dingen? En kun je die gewoon op standaard pedaaladapters aansluiten? Zodat ik dus mijn huidige adapter kan blijven gebruiken?
Printable View
Misschien kan dat ook wel. Waar koop je die dingen? En kun je die gewoon op standaard pedaaladapters aansluiten? Zodat ik dus mijn huidige adapter kan blijven gebruiken?
Die kan je bij elke (goede) gitaarshop kopen.
Je hebt ze met rechte en met haakse plugjes.
Je kan er inderdaad je gewone pedaal-adapter op aansluiten.
Soms zit er verschil in de diameter v.d. busjes; 2,1 cq. 2,5 mm. dacht ik.
Hiervoor zijn weer verloopjes in de handel.
Een harley benton powerplat is exact het zelfde als een daisey chain. Precies zelfde werking. De harleybenton is zelfs nog geaard.
Waarom adviseren jullie wel een daisey chain en niet een Harley benton powerplant (die ook goedkoper is)?
Een reden om geen harley benton powerplant of daisey chain te kopen is, omdat niet elke uitgang apart afgeschermt is.
Dat vind ik een goed argument. Ik wacht dus nog even met het bestellen van m'n zooi :). Is ook goed voor m'n karakter om geduld te leren hebben :P.
Overigens even een update, ik heb de GCX ingebouwd. Nu lijkt het net echt :P.
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/i...5c6bbd52aa.jpg
Ik moet zeggen, ik vind het er echt súperstrak uitzien! Ik ben er erg blij mee :D.
EDIT: deze van SSSNAKE er bij besteld.
Tja, ff gekeken.
Een Powerplant kost €38,-. Dan krijg je er wel een daisy chain bij, en je hebt er een 12V AC en een 12 DC uitgang op, maar wie zit daar nu op te wachten?
Een 9V adapter met een Daisy chain kost je nog geen €17,-, en neemt ook nog 's minder ruimte in.
Als het maar om een stuk of 5 "normale" pedalen gaat, kan dat makkelijk.
@LM: gaat prima werken die SSSNake. :ok:
De Harley Benton is een prul, vraag maar aan Krikke die hier ook post. Hij gebruikte die om 2 MXR pedalen van stroom te voorzien, pre-gain en er was eentje bij die gigantische ruis gaf. Ik heb die Power Plant ook getest met een wireless en ook daar veel ruis terwijl een simpele adaptor beter werkt.
Die Harley Benton is een adaptor met daisychain gemaakt van slechte onderdelen.
Een degelijke adaptor (bv de nieuwe Boss PSA230S 9v 500Ma) en een daisychain zijn een betere oplossing dan die Harley Benton en niet echt duurder.
http://www.thomann.de/be/boss_psa_230.htm
@H.Huisjes: ok ik was uitgegaan van een onespot.
@LordRiffenstein: Heb hem zelf ook. 5 pedalen er aan hangen. Niks last van ruis of wat dan ook. Werkt perfect.
Een 1Spot is een beetje overkill (2A) als je maar 5 "normale" pedalen hebt.
De meeste pedalen vragen rond de 20mA, dus dan is deze van Thomann goed genoeg, heb ik zelf ook.
Met een 1Spot had ik last van brom/ruis i.c.m. m'n wah's, met deze nergens last van.
Edit: Ik zie dat ie niet meer leverbaar is, maar wellicht is deze een goed alternatief, heeft nog iets meer vermogen ook.
Ik heb m'n twijfels of die geschikt is voor gitaar-effect-pedalen trouwens....