Dit is een advertentie van Erik uit Hardenberg, prima gozer die eerlijk handelt, maakt je geen zorgen, zijn Epi's zijn echt
Printable View
Is dit nou een fake of niet?
Ik vind de body wel mooi maar ik vraag me af waar aan je zou kunnen herkennen dat deze echt is.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...elecaster.html
Maar op de derde foto is het logo toch duidelijk zichtbaar, met serienummer.
Dan wil je toch echt wel de schijn opwekken dat het een fender is. Maar waar zie je nu aan dat juist dit een fakey plank is? Het doorlopen van de snaren door de brug? De schroeven van de slagplaat? Het logo?
Ik weet dus echt geen hol van fenders.
Het is eigenlijk heel makkelijk te zien, maar je moet wel net even weten waar op te letten! ;)
De kop heeft een serienummer beginnend met N (Ninteties) en het eerste nummer is een 1, dus zou het een 91'er USA telecaster moeten zijn.
Zoek op internet een willekeurige 90's USA telecaster op en gaat vergelijken.
Zo kun je bijvoorbeeld zien dat dat de dots op de 12e fret véél te ver uit elkaar staan, of dat de trussrod-ingang totaal niet klopt met hoe Fender het afwerkt, of de bovenkant van de body (raakt de hals op de 17e fret), de vorm van de headstock (hoekig). Daarnaast is een dergelijke brug ook niet echt gebruikelijk op USA Tele's, en een dergelijke top al helemaal niet.
De vorm van de headstock is afwijkend .
Jammer, de body vind ik wel te gek maar €200 of meer vind ik ook weer net te veel.
Thanks.
Het is wel een mooi stuk brandhout, MacWilliams...
Het werd al gezegd dat de headstock vrij hoekig was.
Als je beter kijkt zie je duidelijk dat erin gezaagd is om een tele headstock te krijgen.
Maar vind het idd ook niet netjes om niet erbij te vermelden dat het om een neppert gaat. :stop:
Schitterend!
Wat wil je nog meer?
Ik heb MP al getipt maar zoals zo vaak gebeurt er niks.
Dat gaat inderdaad te ver! Beetje een Fender decal erop plakken, flauw hoor. Terwijl je zo'n ding ook wel voor 100 kwijt kan terwijl je eerlijk bent. Nou ga ik er even van uit dat je dan een koper geen getordeerde hals in den poepert vrot he.....maar zo'n ding kopen, speelbaar maken en doorverkopen is imho niks mis mee.
Ik heb telefonisch contact gehad en hij heeft inmiddels de advertentie aangepast.
Tot zover netjes.
Tsja, er staat nu "waarschijnlijk geen echte fender" en alweer een bod van 200 euro voor een gitaar die je nieuw voor de helft koopt (maar wel zonder fender logo, dat dan weer wel...)
http://link.marktplaats.nl/393777431
geen 68 Gibby.
Ik zag het eigenlijk al aan de bodyshape, driedelige hals, Gibson Bigsby maar serienummer (905866) gaf definitief uitkomst.
Een Norlin Gibson uit 71-72
Edit: inderdaad een 71-72 Gibson SG Standard.
Zeker geen € 2000,00 waard, denk eerder aan E 1000,00 a E 1200,00 tops, zijn niet de meest gewilde modellen.
Het serienummer is volgens mij: 905868
Het zou een '68 kunnen zijn volgens deze site: http://www.guitarattic.com/Gibson%20...%20Numbers.htm
Op die site is onder andere het volgende stukje te vinden. Het serienummer van de gitaar uit de advertentie past volgens mij in de range die ik dikgedrukt heb gemaakt:
1968 900000-902250
1968 903000-920899
1968 940000-941009
Ik heb overigens niets met die advertentie te maken.
---- EDIT ----
Er staat ook dat de "Made in USA" afdruk in de kop pas vanaf '70 gedaan werd, met een enkele uitzondering in de jaren 50. Het lijkt er dus inderdaad op dat deze uit 1970, 1971 of 1972 komt. Ik heb de adverteerder een net mailtje gestuurd dat de tekst in de advertentie niet lijkt te kloppen met de informatie van de site van Gibson zelf:
Beste HaansMusic Services,
ik vermoed dat de Gibson SG die u aanbiedt op marktplaats uit 1970, 1971 of 1972 komt, en niet uit 1968 zoals u in de advertentie vermeld. Dit is af te leiden uit het serienummer en de informatie op de website van Gibson zelf. Het serienummer beginnende met 90.... zou nog uit 1968 kunnen komen, maar de "Made in USA" tekst achter op de kop sluit een bouwjaar uit 1968 onmiddelijk uit. Deze tekst werd namelijk vanaf 1970 in de kop geprint. Uiteraard staat het u vrij om uw vraagprijs hoog in te zetten, echter een Gibson van 1970 of later is doorgaans een stuk minder waard als een Gibson uit de jaren 60. Wellicht berust de tekst in de advertentie op een misverstand. Zo niet dan heeft het er toch alle schijn van dat een potentiele koper misleid wordt door deze tekst.
Vriendelijke groeten,
Ik had vannacht ook al een mailtje gestuurd, er zijn meerdere kenmerken dat het een Norlin Gibson betreft (die ik ook aan de aanbieder heb doorgegeven).
- gemonteerde Bigsby type wordt pas gemonteerd sinds 1970-71
- brugtype wordt pas gemonteerd sinds 1970
- vorm van de hoorntjes is typisch Norlin
- smalle onderbuik van de body
- drie-delige hals wordt gevoerd sinds 70-71
Al met al is het wel duidelijk dat het een SG standard is van begin jaren 70.
De protectorcase die erbij zit kwam volgens pas rond 1974 op de markt, het is dus maar de vraag of die wel daarwerkelijk bij de gitaar hoort.
Ik zie dat de verkoper de advertentie inmiddels heeft aangepast.. :cooler:
mod-edit: bericht verwijderd.
Nah, vind ik eigenlijk wel een reëel voorstel van Martien.
Kan er niet eens een gerenommeerde GN-forummer (die daar in de buurt woont natuurlijk)
een paar Gold's gaan uitproberen en een testverslagje schrijven?
Of misschien wil Martien wel een lokale band gaan endorsen... :soinnocent:
Zo en nu ben ik heel erg benieuwd naar wart jullie hiermee doen, sterker nog diegene die hier zo hard lopen te roepen dat het een schande is wat die man doet moeten er iets mee doen (of gewoon hun mond houden).
Een beetje gitaar assembleren is niet goedkoop , een Allparts tele met goede hardware en elementen kost al gauw iets van 800.
Hij doet het low-budget met ook low-budget spul, alleen verkoopt hij het al zou het om topspul gaan.
Dat is waar maar doen anderen dat ook niet ?
De advertenties die je tegenkomt op MP liegen er niet om, en ik denk dat sommige klagers hier er zich zelf ook wel schuldig aan maken.
art. 3:44 lid 3 BW (NL):
"Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op."
De speelruimte zit hem in die laatste zin.
Iemand die beweert dat hij de beste gitaren ter wereld aanbiedt, mag dit doen, ook al liegt hij opzettelijk. De aanprijzing is 'algemeen' en eenieder is duidelijk dat een dergelijke aanprijzing met een korrel zout genomen moet worden.
Iemand die echter beweert dat hij voor zijn gitaren alleen de allerbeste Amerikaanse onderdelen gebruikt, pleegt in principe bedrog indien de onderdelen uit China komen: hij liegt opzettelijk over de herkomst van de onderdelen, en juist die beweerde herkomst beweegt de koper vervolgens tot de koop.
En ik beweer nergens dat het wel bedrog is. Mijn punt is dat Martien en andere 'mooipraters' zich in een juridisch schemergebied bevinden waarbij het van de omstandigheden van het geval afhangt of er al dan niet van 'bedrog' kan worden gesproken.
Ik zie mezelf overigens niet al te snel een afspraak bij Martien maken, ik koop uitsluitend Japanse en Koreaanse waar.
Ik vind het wel leuk, mensen die dingetjes bij elkaar schrapen, in elkaar zetten en voor wat benzine geld weer proberen te verpatsen voor een volgend project.
De morele verontwaardiging komt voornamelijk van mensen die hetzelfde doen, oude troep kopen, beetje opknappen en weer verpatsen.
Een grappig fenomeen, dat moraalridders gedoe.
zijn we het eigenlijk gewoon eens dus :dontgeti:
Maar ik denk niet dat dit "bedrog" snel aangepakt zal worden en waar het mij omging was iets anders.
Er werd door enkele personen nogal hard uitgehaald naar die persoon, komt hij met een prima reactie "kom maar langs en test het" zijn de heren daarna stil.
Bovendien lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk dat men zichzelf ook in meer of mindere mate hieraan schuldig makt, ik zie dat continu.
Van een bas aanbieder uit friesland, een handelaartje uit ermelo, of een paar van die zeer irritante goedkope webwinkels. Iedereen doet alsof zijn waar het mooiste en beste is wat er is.
Daarnaast betaald men zelf wel makkelijk honderden euro's te veel voor een gitaar waarop een bekend merk staat maar wat het gezien het geleverde niet waard is.
Dus nogmaals, het zou die roepers sieren als ze wel een afspraak met die persoon maken.
Zoals jullie kunnen zien, is mijn post met de mail van Martien daarin ondertussen verwijderd.
Ik ben het, in belang van de discussie en het feit dat ook Martien een eerlijke kans verdiend, natuurlijk niet mee eens. Ik heb ondertussen de dienstdoende Mod een reactie gestuurd met het waarom van de mail en dat er, indien het de verwijdering gehandhaafd blijft, ook de andere kant op opgetreden moet worden.
Ik kan niet begrijpen dat die Martien nu opeens in verdediging word genomen. De mail die Outline heeft gepost heb ik niet gelezen, ik weet dus ook niet precies waar het nu om gaat.
Maar ik vind dat wanneer je een budget gitaartje van Ebay scoort (voor een tientje of 5), en daar een ander slagplaatje op schroeft (vandaar die verkeerd (dubbel) geboorde schroefgaten), en er dan 400,- euro meer voor vraagt, omdat de gitaar op eenzelfde manier is gebouwd als een Fender, je je behoorlijk schuldig maakt aan list en bedrog. Ook als je beweert dat je kwaliteitsspul gebruikt, en er vervolgens bij zet dat je de halzen zelf bewerkt, komt dat bij mij niet overtuigend over. Als ik nl. een kwaliteits hals koop, hoef ik er niets meer aan te doen.
Ik vind gewoon dat er grenzen zijn. En ja, ik koop en verkoop ook wel eens wat van MP, en dan gaat het echt om tientjes werk, gelukkig zijn mijn kopers altijd tot de volle 100% tevreden geweest. Waarom..., omdat je eerlijk en realistisch moet zijn.
met het verschil dat die mensen gewoon het merk er op laten en de gitaar alleen weer bruikbaar maken en niet proberen te verkopen als zijnde een klasse gitaar uit toponderdelen.
trouwens alle posts tot gisteren aangaande martien zijn ook verwijderd, waarom?
is hij een sponsor van gitaarnet? dat betwijfel ik.
natuurlijk is het niet echt netjes wat wij hier doen maar hij zelf is ook niet netjes bezig, wat geld verdienen willen prima, ik doe het ook, maar zo de waarheid verdraaien komt op mij over als doelbewust oplichten of hij heeft zelf geen jota verstand van gitaren en vindt het leuk om ze te assembleren.
wat ik van hem op vintage veenendaal heb gezien riep heel luid CHEAPO'S!!!
en normaal hou ik daar van maar deze zijn niet geprijsd als cheapo's, hij bewerkt de halzen zelf?
ja logo afschuren en tuners scheef monteren.
Goh, was de advertentie van z'n nep Suprome zomaar verwijderd? :chicken: En dat terwijl hij zelf al adverteert met een foto van een echte zodat we heel goed kunnen zien dat die van hemzelf nep is? ;)
Allemaal maar weer rapporteren?
http://fotos.marktplaats.com/kopen/1...FtmutaIA==.jpg
http://link.marktplaats.nl/394681420
De rotzak :D