dat zag ik ook al. indien het de originele vintage 60 is met goldlogo, dan is het een koopje
Printable View
ook even gebeld, het zijn sowieso de versies met het wit/gouden logo: Ik ga morgenochtend even kijken en hopen dat het de kwaliteit ok is. Als ik bijjvoorbeeld deze foto's mag geloven, dan is de afwerking echt netjes. Desnoods nieuwe elektronica erin...
http://www.arkay.de/guitars/richwood/index.html
Even een update want ik ben er net geweest: het zijn Richwoods met een zilver logo. Ze hebben 2 verschillende series. Eentje is wat betreft afwerking echt slecht (naast de slechte afwerking te herkennen aan het missen van een zwart randje in de witte slagplaat). Er zijn dan nog een paar kleuren over., helaas geen witte (waar ik eigenlijk voor kwam) want dat is de slechte variant.
De betere versie is best een leuke gitaar, maar er zit veel variatie in de kwaliteit, vooral te merken aan de hals.
Ik heb er 2 goede uitgepikt, deze hebben zeker een betere kwaliteit dan de squier die ik ooit had, maar wat betreft afwerking nog niet te vergelijken met een Fender.
Ze moesten nog wel goed afgesteld worden en de topkam die er op zit staat sowieso te hoog en nogal plastic, dus die moet vervangen worden. De potmeters en switch voelen stevig aan. Geluidskwaliteit van de PU's moet ik nog even op mijn gemak gaan testen, maar het klonk best goed.
Omdat een nieuw topic openen geen zin heeft, vraag ik het hier even.
Ik kan een 1968 Gretsch Double Anniversary (sunburst, HiLoTrons) kopen voor 1900€. Ze is herfret geweest (prima gedaan, binding rond de hals heeft er niet onder geleden), de originele koffer is verdwenen, maar er zit wel een passende vervangkoffer bij (degelijke TKL). Redelijk gebruikt, maar structureel intact. Ik weet dat oude Gretschen zeer hit-or-mis zijn qua kwaliteit, dus het wordt sowieso eerst "try before you buy", maar aangezien de hals erg verweerd is aan de achterzijde vermoed ik dat ze veel bespeeld is geweest, en dus wel een goede gitaar is...
Ik vraag dit even, omdat ik ze op evilbay zie gaan met BIN's van 1400 tot 2400$ voor volledig originelen, dus ik weet niet of 1900 voor eentje in Europa de moeite is.
tja, is die 1900 de moeite om te hebben? of om door te verkopen?
en een versleten achterkant hals kan ook door een capo komen :D
Beiden... Ik wil'm wel (hou wel van de klank), maar met mijn nimmer aflatend GAS en (ver)koopgedrag wil ik er me nu ook niet de broek aan scheuren voor een paar honderd euro)...
:D
dan moet je hem laten gaan, 1900 is ongeveer die max BIN op de bay..
Die dubble en single aniversaries gaan voor verassend weinig geld weg. 1900 is te veel
Zal wel echt zijn. Je hebt alleen in het verkeerde topic gepost...
€ 1900 is te veel. Verder moet je ook maar gecharmeerd zijn van Hilo-trons. Kon een tijdje terug een mooie 6117 overnemen van een forumlid voor 1650,- en die was in zeer goede staat. Dat komt beter in de buurt. Helaas is die weg. Staat via een omweg nu bij Maxguitars voor bijna 2300,-. Veel te veel natuurlijk.
Wat Triggy zegt. Hilo's zijn geen Filters, dun en clanky. Oude Gretsches zijn goed gebouwd maar de nieuwe ook, je moet het echt doen voor het gevoel van vintage en de gebrekjes die bij zo'n oude gitaar horen voor lief nemen.
Het is geen koopje maar ook niet het onderste uit de kan. Je kan annytime een Tennessean of Annie voor 1400 uit de States halen maar dan kom je met vervoer en taxes toch wel weer uit op die 1900.
Ik zie de 2004 Bamboo Annie nog wel eens voorbij komen voor 1400 of daaromtrent. Voor zoiets zou ik opteren.
Ok, dank voor de reacties. Oude gitaren-met-hun-gebreken is voor mij geen probleem. Ik ben immers ook een gitarist-met-wat-gebreken :D, maar de prijs leek me ook al vrij hoog.
US is geen probleem voor mij, ik heb familie die op een USAF-basis werken in Engeland, dus dat kan met militaire post tot daar komen, en dan taxfree tot bij mij.
Nu heb ik niet ontzettend veel ervaring met Gretsch (met name niet met oude), maar als er een gitaar is waarbij de oude in mijn ervaring duidelijk beter zijn dan de nieuwe is het wel Gretsch, de nieuwe die ik heb bespeeld missen gewoon allen de diepte van klank die de oude Gretsches die ik in mijn handen heb gehad wel hadden, het zijn totaal andere gitaren naar mijn beleving.
Gibson LP Traditional 2010, zwart
http://link.marktplaats.nl/599527017
Ik heb maar 2 oude Gretsches gehad en ik heb nu een nieuwe dus mijn kennis cq ervaring daarover is zeer beperkt.
http://link.marktplaats.nl/599127885 Is dit wat? Volgens heeft het ene euroshopper logo opd e headstock staan haha
Gents,
Even een waarschuwing tussendoor: Er is weer een oplichter actief op Marktplaats. Hij zou mij een gitaarkoffer sturen nadat ik betaald had maar hoewel het geld al lang is overgemaakt en hij het zei te hebben ontvangen verstuurde hij niks en nu wordt er niet meer gereageerd op emails/sms'jes en telefonische oproepen. Hij bedient zich op Marktplaats van de volgende gegevens:
J. Kooistra
vermoedelijke voornaam Jan of Jacob, of allebei
rekeningnummer is 672664275
telefoonnummer is 0630355086.
woonplaats Oude-Tonge (ws verzonnen)
Pas dus op voor dit figuur!
Dankjewel MacWilliams! Ik heb deze oplichter van tevoren nog online gecheckt en daar kwam toen nog niks uit maar hij heeft dus een lucratieve week gehad. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en ga mijn best doen om het geld terug te vorderen maar ga er van uit dat dit lastig wordt.
Ik heb slechts het rekeningnummer dat je opgaf door Google gehaald en daar kwam deze informatie naar boven.
Misschien kun je via zijn mail zijn IP adres weten te achterhalen, vraag me niet hoe maar dat schijnt te kunnen. Daarmee kun je nog meer info krijgen.
http://www.opgeletopinternet.nl/inde...topic=2162.105
Als je zoekt op het telefoonnummer dan komt dit naar voren.
Dankjewel man. Ik heb zijn nr nog wel gecheckt vooraf (niet grondig genoeg helaas :???: ) Na dit gelezen te hebben vermoed ik dat er misschien meer dan één dader is. Er wordt gesproken over een niet Nederlandse naam in een van de topics op dat andere forum. Toen een familielid van mij het nummer belde om te kijken of ze gegevens los konden peuteren nam er een man op met een Antiliaans/Surinaams accent. De persoon die ik eerder sprak had dit niet (iig niet duidelijk).
Kanttekening: Het blijft me verbazen dat je zoveel mensen mag duperen zonder dat de politie en met name het OM een poot uitsteekt, het gaat niet om schamele bedragen.
Ik heb de laastste 5 jaar ongeveer een kleine 50 Gretsches in mijn handen gehad en
de bouwkwaliteit van de Jappen (bijv. uit de Terada fabriek) staat buiten kijf.
Sterker nog, ik durf te beweren dat de Amerikanen dat nivo nog nooit hebben bereikt.
Ook klankmatig met stock HS filtertrons is genieten geblazen.
Tuurlijk, er zijn zeker goede vintage Gretsches die ook goed klinken.
Maar om nu te stellen dat de oude een klasse apart zijn gaat me te ver.
De late jaren 60 en 70 Gretsches hebben naast neckset vaak ook bindingsproblemen.
Heb zelf een '63er 6120 (met filtertrons) en die klinkt waanzinnig.
Een Gretsch met Hilo-trons (6117/6118/6119) uit de jaren 60/70 vind ik maar matig klinken.
Een originele '58er 6122 ben ik in Belgie wezen bekijken maar was klankmatig niet beter dan mijn '91er Country Classic 2. Sterker nog,
een gitaarmaatje die meegegaan was vond de mijne zelfs beter klinken.
Dus oud staat zeker niet altijd voor beter. Vooral uitproberen en kijken wat bij jou het beste past en het beste voelt.
Kwam deze Farida Telecaster Pre lawsuit tegen. Heb als beginner vrijwel geen verstand van de kwaliteit van deze gitaar of het merk. Iemand die iets over deze gitaar kan zeggen? Speel momenteel acoustisch maar ben me al een tijdje aan het orienteren op elektrische dingen. Zou graag Peppers spelen en wat blues. (muzieksmaak varieert van RHCP, Oasis, Police, Mayer, Black Keys tot bluesy sounds) Is dat mogelijk icm met bv een Roland Cube (lees ik wel positieve verhalen over) http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...fta_ind=1&fs=1
Vind het een beetje raar verhaal dat Farida deze niet meer zou mogen maken want de headstock is niet hetzelfde als die van een Tele.
Trouwens best wel goed spul Farida, ooit met een bassist gespeeld die er een bas van had.
Prima ding en ook qua afwerking erg goed.
Ooit een jazzgitaar van Farida gehad, prima gitaar. Muzieksmaak is veranderd, anders had hij nog hier in huis gehangen.
Het lawsuit verhaal klinkt als een broodje aap, maar 150 euro lijkt me een prima prijs voor deze telecaster.
Hoe verhoud de kwaliteit van een Farida zich tot een Squier/Fender? En kunnen de door mij gewenste muziekstijlen ermee gespeeld worden?