Sinds de productie van spijkerboor naar oppperdoes is verhuisd staan de tuners wel rechter.
Printable View
waarschijnlijk machinaal aangebracht, maar ja ze zullen dan wel weer een stuk minder klinken. Ik voorspel je de spijkerboor exemplaren worden goud geld waard
en het maple van de toets is ook wel erg donker geworden, zeldzame soort zeker?, blijft een sukkel, zou hij nu weer in veenedaal staan nu chris er niet meer welkom is?
hij zeurde al zodra iemand een versterker aanzette en er nog niet eens over speelde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martien
Euh... :???:Citaat:
Mooi he, die open deuren.Citaat:
Okee, maar...Citaat:
Dat is natuurlijk flauwekul. Fender maakt de halzen en body's namelijk zelf in plaats van ze ergens in China of waar dan ook te kopen. Daarmee voorkomen ze dan ook dat ze niet helemaal weten wat voro hout er ook alweer gebruiks was: Ash of tochCitaat:
Citaat:
Tsja, ik zou eerder zeggen: dezelfde kwaliteit vind je doorgaans voor dezelfde prijs ook wel elders. En dan weet de bouwer meestal wel precies wat ie levert.Citaat:
Maar goed, het is ook weer niet zo dat je echt teveel betaalt. Je betaalt wat de gitaar waard is, punt. Hij moet alleen een keer ophouden met het wat teveel ophemelen van zijn spullen en gewoon op eigen merites werken. Maarja, het klinkt al een heel stuk minder sexy wanneer je zegt dat je met her en der op de kop getikte materialen prima gitaren assembleert en voor een nette prijs weer doorverkoopt.
Even om wat nuancering in de discussie over de gitaren die Martien bouwt te brengen;
Ik heb niets tegen mensen die gitaartjes bouwen en ze willen verkopen...ze gang hun gang maar. En als ze er iets op verdienen, prima.
Maar je moet niet een allegaartje in elkaar flansen en die dan trots met een Fender decal en een dikke F op de neckplate gaan adverteren, want dan ga je een mistig gebied in :stop:....althans, dat is mijn bescheiden mening. :soinnocent:
Ik nam contact op met de verkoper van deze Gibson W.R.C.
http://link.marktplaats.nl/373713365
en die heeft een vraagprijs van € 2500,- voor deze Gibson W.R.C. (Signature??) uit 1984.
Ten eerste, werden deze gitaren slechts in 1987 en 1988 gebouwd (dan heb ik het over de signature gitaren!) en ten tweede...2500 euro????
Misschien vergist de man zich in jaartal, misschien is het een WRC uit een eerder jaar, het IS toch een WRC? En als je de prijs te hoog vindt dan koop je degene die bij Kees Dee staat.
Waarom denk je dat ie fake is? Je hebt wat gelezen op wikipedia?
Pepe,
Ik heb keurig gecorrespondeerd met de man in kwestie, dus ik beweer niet dat de WRC fake is. Maar als de man stellig blijft beweren dat deze WRC Signature uit 1984 is, dan klopt er iets niet.
Kees Dee heeft die WRC al 4 jaar hangen, dat zou zomaar een keer kunnen gebeuren dat ik eens ga kijken tzt.
En ik heb die kennis niet van wikipedia overigens, ik verdiep me op andere en uitgebreidere manieren (ook via kenners op dit forum) in gitaren die op mijn verlanglijstje staan.
Zie hier een korte samenvatting over de korte samenwerking tussen Wayne Charvel en Gibson. Dat liep niet lekker, dus duurde nog geen 2 jaar.
"
Gibson WRCWayne Charvel made a namesake model offering through Gibson, the "Gibson W.R.C. Signature Model" - of which only a limited number were made, but this saw little recognition and was short-lived due mainly to a lawsuit filed by Jackson. The Gibson W.R.C. models were made from 1987–1988 and came in three standard colors: Red, black, and white. There are 200 of these guitars called "show case" models that actually have Wayne Charvel's signature on the bell. He actually signed each one of them and they came with a letter. Some people claim there were only 200 of the WRC guitars made overall but that's not true. The "200 guitars" were the ones that Wayne Charvel autographed by initialing the Gibson bell.
The WRC model came with a "faux leather case" that was tan in color and had a hot pink interior and combination locks. The earlier models had a Kahler "Spyder" tremolo and the later models had an actual Floyd Rose Original. All of the models were well made and had a maple neck bolt on with an ebony finger.
Dit komt niet van wikipedia en het is op verschillende sites te vinden én wordt bevestigd door een kennis van me die een exemplaar heeft.
Begint op een trend te lijken : verneuk een HW1 en vraag dan de hoofdprijs: http://link.marktplaats.nl/368692952 , normale prijs van een 2dehands HW1 zo rond de 400-450 (max) , bewerk hem met wat schuurpapier en vraag er dan 600 voor.
nee hoor, eerste serie had een "normale" kop
en die WRC is inderdaad overpriced, voor dat bedrag zou je een Charvel prepro mogen verwachten niet een gibson die naast de Jackson lawsuit voornamelijk vanwege een ongelooflijk gebrek aan succes gediscontinueerd werd. de gitaar was op zich wel ok maar alleen als je van hele dunne nekken houd (vergelijkbaar met charvel in die tijd), en inderdaad het bouwjaar klopt niet, in die period maakte Wayne nog zijn Wayne Charvel gitaren uit Warmoth parts totdat Jackson dat ook stopte omdat de Wayne Charvel zijn naam niet meer op gitaren mocht gebruiken vanwege de verkoop van zijn bedrijf aan Grover Jackson
Hi!
Ik heb keurig contact gezocht met de verkoper en hem erop gewezen.
Hij mailde ook netjes terug en zei dat ie zich wellicht in het jaartal heeft vergist maar dat hij hem destijds nieuw heeft gekocht bij Reijnen in Roermond.
Op zich klinkt dat geloofwaardig.
Ik heb hem vriendelijk aangeboden de advertentietitel aan te passen, wat hij inmiddels heeft gedaan.
Want als hij hem als "collectorsitem" -zijn woorden- wil verkopen, dan dient de informatie wel te kloppen natuurlijk.
Verder een vriendelijke man, dus was e.e.a. gewoon een vergissing.
Het serienummer klopt overigens!
Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
November 24th, 1987
Production Number: 269
Dus al met al is de verkoper gewoon eerlijk en is er geen twijfel meer, dit is een echte WRC Signature!
Dit kan toch niet?
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ta_ind=22&fs=1
Of is die gast gewoon gek... :p
EDIT
Deze advertentie Klopt toch ook niet? Weet het niet zeker heb niet veel verstand van de JAP strats uit de jaren 80. Wel komt de gitaar uit 1989 toch? en niet uit 1984, zoals er staat. Overigens staat bij mijn strat het serial nr op de headstock. Dat deed me twijvelen
Het lijkt mij een een echte :dontgeti:
Heb zelf een jap namelijk, daar staat het op de headstock
ok, dan komt het door mijn gebrek aan kennis, de eerste gibson blijft frappant natuurlijk
Te koop: Broodje AAP verhaal
ok::ok::ok:
En hij heeft nog gelijk ook :satisfie:
Ik heb hem maar even als Topper benoemd, kijken of marktplaats er misschien aandacht aan besteed ;)
Het moderatieteam van Marktplaats.nl heeft gewoon compleet geen enkele vorm van kennis van muziekinstrumenten. Het gaat nog net zo ver dat ze een gitaar of versterker in de (gratis) categorie Effecten kunnen herkennen. Verder zal het ze hun reet roesten wat voor gitaar het precies is en of het een Chinese kopie is of niet. Als de adverteerder maar 3 euro betaald....
Je hebt zelfs kans dat ze die advertentie van Broodje Aap verwijderen, omdat het inhoudelijk geen gitaar is die aangeboden wordt die deze categorie...
Bij Marktplaats snappen ze er inderdaad niet zoveel van en dat kan ik ook wel begrijpen je kunt niet overal verstand van hebben.
Er is eigenlijk maar 1 ding wat werkt en dat is de verkopers mailen en wijzen op de fouten en dat zo vaak mogelijk en door zoveel mogelijk.
Hier hoef ik niet eens over te twijfelen, de verkoper zegt het ook al 'min of meer':
http://link.marktplaats.nl/373206355
Jammer dat de titel wel 'Gibson ES-335' is. Maargoed, hij is dan ook van net zo'n goede kwaliteit als de echte aldus de voetnoot :stop:. De snaren liggen niet eens recht op de bigsby en lopen scheef over de elementen heen. Niet echt garantie voor een goede sound.
Het mag dan wel een kopie zijn maar volgens mij lopen de snaren redelijk goed.
De foto vertekend denk ik door het perspectief omdat bij een Bigsby de snaren na de brug schuin naar onderen lopen naar waar ze zitten bevestigd.
Maar dat terzijde de advertentie titel is natuurlijk behoorlijk misleidend ondanks dat ie not original aangeeft in de inhoud... :stop:
wat is dit voor lul verhaal? en een classic vibe foto erbij.... op plaatje 3 http://link.marktplaats.nl/374905779
En ophouden met liegen, dit is namelijk gewoon een HK Tele met Fender Decal:
http://link.marktplaats.nl/374057413