mooi boardje, die bbe vibe zie je niet vaak. Hoe verhoudt die zich tot de andere populaire vibes? (fulltone , Sweetsound R.I.P. :(, KR, Voodoolab?)
En is de Zendrive de geclaimde dumble in a box?
Printable View
mooi boardje, die bbe vibe zie je niet vaak. Hoe verhoudt die zich tot de andere populaire vibes? (fulltone , Sweetsound R.I.P. :(, KR, Voodoolab?)
En is de Zendrive de geclaimde dumble in a box?
Thnx..
Ik wilde toen ik in eerste instantie een dejavibe achtig pedaal zocht..Iets niet al te duurs omdat ik hem waarschijnlijk toch niet veel zou gebruiken. Gewoon leuk voor ernaast. Vandaar de Soulvibe. Ik heb ook nog wel eens de DLS rotosim geprobeerd, dat is ook wel een te gek ding. Meer mogelijkheden etc maar ook een stuk duurder.
Vind de soulvibe iig een te gek pedaal. Doet precies wat hij moet doen.
Betreft de zendrive, ik heb nog nooit op een dumble gespeeld ;) . Ben wel een robben ford fan en als hij niet over zn dumble kan spelen gebruikt hij altijd de zendrive + fender twin. En vooral als ik over mn ES speel kom ik akelig dicht in de buurt kom van zijn sound :)
Hij zit een-na laatste..Alleen mn delay zit er nog achter.
Zo, mijn bak is ook vol nu! Laatste aanwist een Small Stone, doet het prima voor het geld! Er zullen ongetwijfeld betere phasers zijn, maar ik vind dit voor €75,- nieuwprijs toch echt wel een hele degelijke phaser. Hij vervangt de Verbzilla (die niet op de foto staat). (Met dank aan Bernardduur voor de patchbox!).
Bekabeling: George L, adapter de welbekende onespot.
Balen dat ik op het moment alleen geen ruimte meer heb, en wél gas heb voor een whammy.
http://img225.imageshack.us/img225/3043/dscf3026pd1.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/9014/dscf3023rt2.jpg
Foto's maken is trouwens niet mijn sterkste punt, misschien even een keertje met goed licht bij een gig ofzo.. :)
Niks mis met je foto's. Ziet eruit als een puik boardje!
Wat is eigenlijk de meerwaarde van de RC20XL tov de RC-2? Buiten het vrij duidelijke prijsverschil? (ja ik kan ook gewoon even googelen natuurlijk)
Mooi plank overigens.
Boss RC-20
- has ~5 minutes of memory
- 10 memory locations for looping playback and one for "one-shot" playback
RC-20XL
- 16 minutes of memory
- 11 memory locations, any of which can be looping or "one shot"
- different ways to stop playback (stop immediately, stop when reaching end of phrase, fadeout)
Rc-20 vs RC-20XL is hier boven beschreven inderdaad. Het verschil met de RC2 is dat ik de stop functies en de overdub functies handiger zijn (wat mij betreft). En je kunt het 2e pedaal als tap tempo gebruiken als je dat wilt. Vind het toch handiger werken dan de RC2, hoewel de RC wel weer een erg groot voordeel heeft met de ingebouwde drumpatronen, dat had deze looper toch wel afgemaakt.
Voor de rest: Thanks! :)
Gaaf Board man! ik zie & hoor hem volgende week wel zeker! Neem jij je eigen amp mee?
Ik ben zelf op dit moment bezig met een tweede pedalboard, tot nu toe in huis:
Boss tu-2
Boss MetalCore
Digitech Bad monkey.
En volgende week even naar duitsland inkopen doen!
Een Metalcore voor Joene?
okay dan, ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuw board en heb van alles bedacht en weer van afgestapt.
Dit is hoe het uiteindelijke board gaat worden, hoef nou alleen nog de kabels te solderen en te maken.
Ik heb alleen nog een lege plek over, zit erover na te denken om er zo'n blackstar pedaal op te zetten, zodat ik als het ware nog een extra kanaal tot mijn beschikking heb.
http://i323.photobucket.com/albums/n...e/IMG_2872.jpg
Hè? welk board is dat nou? Hij lijkt me net iets breder dan de junior, maar een stuk smaller dan de 2.
Ziet er goed uit, maar ligt die looper niet erg onhandig? Lijkt me vrij lastig trappen als je bijvoorbeeld de achterste moet hebben.
@ Joene,
Thanks!
Yep, volgende week gaan het board en mijn eigen amp mee.. dan weet je altijd wat je kan verwachten ;).
En hoezo 2e boardje? Kleintje voor thuis en een grote voor gigs oid?
lijkt misschien zo doordat ie niet helemaal op de foto staat, het is een gewone 2.
Hoe gebruik je die looper linksboven in dan? Of zie ik iets vrij drastisch over het hoofd en is dit gewoon geen looper? :hippie:
nou, kastje linksbovenin is eigenlijk een veredelde AB box, die hoef ik alleen in te trappen als ik van gitaar wissel.
Ook splitst dit kastje het stereo signaal (piezo&mag.) Daar is eigenlijk die bovenste switch voor maar die kan ik gelukkig ook extern schakelen door de schakelmogelijkheid van de musicomlab zodat ik per patch mijn piezo in of uit het geluid haal.
Willem, ik begrijp dus hieruit dat je je piezosignaal naar de Para Acoustic preamp stuurt, toch? Waarom heb je juist voor deze preamp gekozen en heb je ook nog andere preamps geprobeerd? Zo ja, dan verneem ik graag je ervaringen omdat ik ook een preamp voor mijn piezosignaal wil aanschaffen. Ik gebruik hiervoor overigens het GHOST-systeem van GraphTech.
Ik ben begonnen de piezo via alleen een actieve DI box naar de tafel te sturen maar dat was toch niet optimaal. Hierna heb ik een Powerblend van Fishman geprobeerd en alhoewel dat qua klank (pre-amp) prima was vond ik hem te groot en is aan/uit voor mij voldoende en heb ik daar niet een heel voetpedaal voor nodig. Uiteindelijk vooral door veel te lezen en te zoeken bij die para Di terecht gekomen. Groot voordeel is dat de para een eigen fx loop heeft zodat je qua effecten zelf ook nog het eea kunt doen.
Ik heb mijn gitaar dus helaas niet op veel verschillende pre-amp aangesloten om zo de beste te testen, maar qua mogelijkheden, formaat, gebruikersinfo en prijs ben ik voor die Para DI gegaan en daar nog geen seconde spijt van gehad!
welke amp/midi-spulletjes gebruik je nog (ik zie dat je MIDI-kabel in de EFX zit..)
best handig pedaal hè, die Musicom...
door plaatsgebrek gebruik ik'm nu alleen als een 'domme' program change MIDI-controller i.c.m. een Lexicon MPX-r1 (Musicom schakelt patches, Lexicon schakelt effectblokken aan/uit + versterker kanalen..)
ook die PARA DI klinkt echt te gek, maar was voor mijn gebruik even niet meer nodig (Godin RMC-piezo's rechtstreeks in mengtafel klinkt ook al erg prima.. maar er zal nog wel 'n preamp kastje bijkomen..)
is die Wahwah trouwens gemod ?
Ben heel lang op zoek geweest naar hoe ik het wou, en dan voornamelijk time-based en modulatie. Ge-expirimenteerd dit ook op het board te doen maar dan krijg je weer allemaal kabels van voor naar achteren.
Ik heb uiteindelijk in de fxloop een GRX-4 van Axess hangen met daarin een boss GX-700 en een MXR microamp. 1e loop de gx-700 in, en de send van de Boss op de return, dan de pre-amp van mijn engl screamer 50 head, (input/Send) daarna door de microamp, da's als het ware de solo switch.
De laatste send van de GRX-4 gaat naar de return van de GX-700 en de output daarvan weer op de return van de GRX-4.
Anyway op deze manier heb ik mijn effecten op de juiste plaats in de keten, en wanneer ik de gx-700 niet gebruik schakel ik 'm uit het signaalpad. En ik heb nog de mogelijkheid om middels CC's enkele effecten aan en uit te zetten in een patch.
Ik wil nog graag zo'n blackstar pedaal erbij op mijn board omdat ik die via de GRX-4 ook weer rechtstreeks op mijn eindversterker kan gooien.
Vind die musicomlab idd erg handig, enige minpuntje is dat je voor het schakelen altijd loop 7&8 kwijt bent, voor mij zou het in sommige situaties handiger zijn hiervoor bv 3&4 voor te gebruiken, maar verder echt een briljant pedaal, boel knaken maar eindelijk klaar in de zoektocht naar de perfecte switcher.
edit- wah pedaal is niet gemod maar is al TB vandaar gewoon voor de switcher.
Jongens jongens, wat ben ik toch jaloers op al die pedalboards. Het is voor mij nog even wachten tot ik alles bij elkaar verzameld heb wat ik graag wil hebben. Tot nu toe ziet mijn collectie er zo uit:
- Visual Sound Route 66 (overdrive + compressor)
- Visual Sound H2O 9 (chorus + delay)
- Dunlop Crybaby GCB-95 (wah)
- EXH LPB-1 (boost)
- Behringer SM200 (auto-swell)
- Line 6 Liqua-Flange (flanger)
- Korg DT-10 (tuner)
Ik ben nog op zoek naar een low gain overdrive pedaal. Deze staan voorlopig op mijn testlijstje:
- Barber LTD
- Marshall Jackhammer
- T-Rex Moller
- Boss FBM-1 Fender ’59 Bassman
- Digitech Bad Monkey
- MI Audio Blues Pro
Ik hoop er binnenkort uit te komen zodat ook ik aan de slag kan met zo'n mooie bak met pedalen!
thnx :) ..Tja hoe klinktie? hmm..Het is wel wat anders dan die 808. Voller geluid, iets meer "romiger" maar toch compact. Je originele gitaar geluid blijft ook heel defineerbaar en kleurt op de een of andere manier veel minder dan bv die 808.
En ondanks dat er zendrive's voor belachelijk hoge prijzen op MP en ebay staan heb ik er helemaal niet zoveel voor betaald, 179 dollar (+ verzendkosten en helaas nog een douane aanslag). Dus dat viel met de huidige dollar koers best mee.
Had die bouwer ooit een keer gemaild, en na 5 maanden mailde hij terug of ik er nog een wilde. Want ik stond inmiddels boven aan de wachtlijst en hij had er een voor me liggen :p
zijn idd switchcraft plugs, al weet ik zo het typenummer niet.
Ik heb ze uit de us besteld maar da's al een tijdje geleden dus durf je zo niet meer de site te noemen. Wel balen want kom er eigenlijk twee te kort.
Misschien eens door google halen? moeten toch voldoende webwinkels zijn die dat hebben lijkt me
Beetje late reactie.
Maar op de RC2 kan je nog een extra pedaaltje aansluiten (FSU5 dacht ik), kost 20 euro ofzo en dan kan je ook tap-tempo gebruiken enzo... Ik snap dan ook de meerwaarde van de RC20XL niet goed en al zeker niet waarom die zoveel duurder is/was.
Maar goed, da's een andere discussie :)
Inderdaad ook een optie wat me wel wat leek, heb het alleen nog nooit gebruikt.:dontgeti:
Mijn plank;
http://94.100.113.49/397600001-39765...52_5_141c.jpeg
Pedals (in volgorde naar amp);
RAF Compressor > RMC Picture Wah > Ibanez PT-9 > Dual Looper* >
Loop1; Ibanez TS-9 > Toadworks Lil' Leo > Fulltone OCD* >
Loop2; Tremelus Lune* > Ibanez CS-9 >
Zvex Super Duper* > Ernie Ball VP Junior 250K > T-Rex Replica
Korg DT-10 hangt aan de tuner van de VP Junior (niet in het circuit dus).
Alle pedalen zijn True Bypass en met George L's 0.155 bekabeld.
* gemerkte pedalen heb ik zelf gemaakt.
http://94.100.113.178/397600001-3976...49_5_S-P5.jpeg
Het pedalboard heb ik gemaakt van 9mm Meranti met beslag van licht en geluid.nl. De lak is zijdeglans zwart gemengt met zand.:seriousf:
De RAF staat bij mij altijd aan.:hippie:
Lekker board hoor! Waar voedt je het geheel mee?
Yeah baby ;)
Heb alleen nu wel ruimte over voor 2 pedalen, dus wellicht een goeie compressor en een micro POG? Wordt ik in gedachte in ieder geval al blij van :). Delay moet nog wel gemod worden, maar dat ga ik pas doen nadat de gitaren klaar zijn .
Pedaltrain, me you love you loooooooooooong time :D
Ja ideaal he! Maar POG moet je niet doen, dan heb je zowat heel m'n board gefaked:sneaky:.
Ik neemt er nog een tremolo'tje naast denk ik, eens bij DH informeren wat die OptoTrem van hem doet kan en kost:D
Mijn pedalboard is nu ook klaar.
Tuner in rechteruitgang van Rocktron gestoken (en gitaarsignaal links, dus beetje in te stellen als ABY).
In de B loop waarin de tuner zat een Lin6 Echo Park gestoken voor reverse en swell geluiden. Ind e A loop de Fulltone vervangen door een H&K Tubeman...
Midi kabels naar en van amp terug zijn vervangen door een stereo split cable zodat ik met de Rocktron nu mijn kanaal en fx loop op de amp schakel, Nobelsen zijn dus de deur uit.
Midi gaat nu van Engl naar Rocktron en naar Lehle, in plaats van dat de Nobels op de amp nog tussen de Rocktron en de Lehle kwam. Lehle reageert door deze kabelverkorting veel beter aan het einde van de midiketen.
Alles lag afgebroken en heb allen op een goeie namiddag tijd in mijn nieuwe pedalcase gemonteerd. Als laatste de adaptervoedingen verkort met lusterklemmetjes.
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...Pedalenbak.JPG
MS