Dat viel me ook op. Ik ging dan zowizo van een 2x12 naar 4x12 wat moeilijk te vergelijken is. Maar ik moest bijna me volume halveren.
Hebben jullie toevallig ook nog de combi greenback en g12-65 geprobeerd?
Printable View
Gelukkig is m'n JCM 800 niet kapot, was inderdaad die impedantie-draaiknop, vanmiddag deed ie het weer. :rockon:
De combi Greenback/G12-65 hebben we gisteren niet uitgeprobeerd, maar een vorige keer wel.
Op zich klinkt dat best lekker, maar doordat we gewoon twee 4x12 kasten naast elkaar hadden staan, hoorden we de GB's toch wel wat harder.
Als je ze samen in een 4x12 zou zetten, en dan kruislings, zou dat best goed kunnen klinken.
Als je een dergelijke combi gaat installeren, zou ik de beide GB's in serie met elkaar zetten, evenals de 65's.
In een eerdere discussie op dit forum werd gezegd dat dit nog wel verschil maakt, experimenteren hiermee kan ook natuurlijk.
Ok cool. Eerst maar eens mijn kastje afwachten. Morgen avond staat ze hier binnen.
Dan ga ik hem een keer proberen samen aansluiten met mijn K&E V30. kijken hoe dat combineerd. Deze combi heb ik ook al vaak gelezen dat er goed samen gaat.
En dan een keer samen met de 1960 kast van ander bandlid aansluiten om te kijken hoe het combineerd met G12-75 en mocht ik in geen van beide tevredenheid vinden ga ik maar weer op zoek naar de G12-65's.
Had nog een bod gedaan op die van marktplaats die jij getipt had maar nooit meer iets van gehoord.
Het maakt idd erg veel uit hoe je speakers aansluit. Dat merkte ik afgelopen week met me K&E. Eerst waren deze speakers in 2x8 ohm aangesloten. elke speaker dus zijn eigen jack ingang. Nu had ik hem laatste parralel gezet op 4 ohm dus en hij klonk veel lekkerder vond ik. Een veel voller en ronder geluid.
OK, spannend wat je nieuwe 4x12 gaat opleveren.
Als je die kast aansluit zoals je hem in eerste instantie had (2x8 Ohm), moet je hem op 2x4 Ohm aansluiten dacht ik(?).
Als de speakers parallel geschakeld zijn sluit je de kast ook aan op 4 Ohm, in beide gevallen op 4 Ohm dus (weet het niet zeker, misschien kan iemand met "echte kennis" dit bevestigen).
Edit: misschien deed je dit al wel, maar ik wilde je even waarschuwen.
Speakerload is in beide gevallen 4 ohm.... De amp dus op 4 ohm zetten. Toch geluidsverschil?!
edit: in beide gevallen zijn de speakers parallel aangesloten m.i. Vanuit de amp zijn paralelle speakeroutputs of parallel intern in de kast...
Wanneer ik in cabinet dus 2 uitgangen heb van 8 ohms (elke 8 ohms speaker zijn eigen uitgang) moet ik deze aansluiten op 2x4 ohm aansluiting van me amp? hij heeft altijd in 2x8 ohm gezeten....:S dat leek mij logisch eigenlijk.
ah nee bij mijn versterker zit dat anders. ik heb geen knop.
zitten gewoon 5 uitgangen bij mij.
| O O | O O | O |
| 1x4 | 1x8 | 16 ohm|
| 2x8 | 2x16| |
Zo zit het achter op mijn versterker. Dus die pakt idd automatisch de goede (4 ohm)
En idd op cab zijn ingangen:P in meer eerste post had ik het goed verbeterd maar hier typte ik het weer fout XD
Okay! Dus gewoon in 2 x 8 ohm stoppen die speakers ja, of 1 x 4 ohm als je je cab parallel hebt bedraad op 1 ingang. En dit geeft dus verschil in geluid?