yup
had um gekocht met het idee om de elementen te vervangen
denk dat ik daar nog even mee wacht :)
nice suprise
Printable View
yup
had um gekocht met het idee om de elementen te vervangen
denk dat ik daar nog even mee wacht :)
nice suprise
https://www.mupload.nl/img/206jc7wm.jpg dave murray strat :-)
Mijn samen geraapte lelijkerd. Body van Ebay geplukt ooit. Warmoth H-S-S body, maar een slagplaat overheen gemikt voor alleen een humbucker (DiMarzio SD), zelf heel erg professioneel een kleurtje gegeven *kuch*. Routing voor de tremolo aan laten passen ten faveure van de Floyd Rose (Gotoh). Die weer gepimpt met dikke Fu Tones brass blok en veren. Hollow points erop gezet voor het makkelijker intoneren (wat een drama is dat met een Floyd Rose...). Nek rechtstreeks gekocht bij Warmoth. Geen hele nette klus geweest van Warmoth, want de locking nut staat er niet echt heel erg mooi strak op, scheetje beef. Omdat de Floyd op de body gemonteerd is en niet verzinkt is, was het best een eiersnijder, waardoor vooral ook open accoorden vaak erg vals waren. Kort geleden twee bouwmarktpasjes gebruikt voor shimmetjes, om de hals wat omhoog te werken, opnieuw afgesteld en ineens werkt het allemaal. Het blijft een lelijkerd, maar hij doet het wel! En is nog erg resonant ook.
https://i.ibb.co/txvZpL0/IMG-20210417-145457.jpg
Best wel een gaaf gevalletje huisvlijt.
Alleen, zit die volumeknop niet wat irritant ?
Zit ie ook. Daarom zit er ook zo'n lelijke knop op. Da's de laagste die ik kon vinden in de grote onderdelen bak. Ik heb er ook nog 's heel erg professioneel *kuch* voor moeten ruimen in de body (ziet er uit, echt voor schandaal). Het is maar goed dat er een slagplaat overheen zit.;)
Gaaf machien, Brum!
Maar als je de volumeknop positie irritant vind, waarom zet je hem dan zo?
Omdat de slagplaat niet anders was.:D Daar kwam ik ook pas achter toen ik 'm erop monteerde.:( Het zij zo. Het is te doen op zich, ik kan ook nog gewoon muten en zo. Deze gitaar is sowieso een hele goeie leerschool geweest waar allemaal rekening mee te houden.
Damn, die topkam man... Heb zelf diverse halzen van Warmoth, naar volle tevredenheid. Maar als ik dit zie zou ik denk niet echt gelukkig worden. Had nooit zo de deur uit mogen gaan daar. Heb je dit nog gemeld destijds bij Warmoth? Ik snap, reactie Warmoth zal waarschijnlijk zijn, stuur maar terug. Zit je ook niet op te wachten natuurlijk.
Nee, nooit gemeld. En inderdaad om wat je zegt, dan had ik 'm weer terug kunnen sturen. Dat duurt maanden voor ik een nieuwe hals heb dan. Het werkt op zich, maar het had zeker wel netter gekund. Het lijkt nu ook wel extra scheef moet ik eerlijk zeggen, omdat die locking plaatjes bij aandraaien ook nog 's een beetje één kant op gaan staan. Maar scheef is het zeker en eigenlijk ben ik dat van Warmoth ook niet gewend. Voor de prijs mag je ook beter verwachten.
Wat zit er scheef? Ik zie het even niet, en/of ik kijk verkeerd.
Edit: o, ik zie het al....aan de hoge e kant een kiertje?
Ik dacht in eerste instantie dat het een nulfret was :D
Dat, en hij staat een fractie teveel naar de lage e kant, Nog net niet genoeg om echt problemen door te krijgen, maar netjes is het allerminst.
Ik heb best wat Warmoth strat spul gezien en dit nog nooit meegemaakt. Waarom heb je 'm niet terug gestuurd?
Had ik wellicht ook moeten doen. Maar dan was er wel weer maanden overheen gegaan. Ik ben dan zo'n eigenwijze donder die het er maar mee doet en het werkbaar probeert te maken.:soinnocent:
Heb je geen intonatie problemen?
Nee, niet echt eigenlijk. De G snaar is altijd al een beetje geven en nemen en de rest gaat prima. Welicht dat de frees wat te ver is doorgeschoten, maar dat de topkam nog redelijk recht staat, maar dat daarom dat kiertje te zien is. Dat teveel naar de lage e kant is ook echt maar een fractie, bijna te verwaarlozen. Maar wel genoeg om 'm eigenlijk terug te sturen. Maar ja, daar is het nu wel een beetje te laat voor na anderhalf jaar denk ik. Ik blijf het alleen een beetje behelpen vinden wat betreft het afstellen van de Floyd. Maar da's ook omdat ik elk vals snaartje dan ook meteen hoor en de hele tijd bezig ben met het draaien aan de finetuners. Maar dat heeft verder niks met de topkam te maken, da's echt de Floyd en mijn tik.
Die G-snaar is op iedere gitaar een probleem.
Daarom. Ik moet wel zeggen, zo'n Evertune brug lijkt me wel wat.:D Maar duur en een hoop hakwerk in je gitaar. Heb er wel 's aan gedacht m'n SG aan op te offeren, maar dat hakwerk houdt me tegen.
Herken ik wel. Ik had ooit een strat hals bij Musikraft besteld, ongefinished. Zelf mooi gestained en gefinished met tru-oil. Alles goed en wel, tijdje op gespeeld. Na een poosje vond ik de hals iets te rond staan naar mijn smaak. Dacht even een klein draaitje geven aan de trussrod. Bleek die hals met geen mogelijkheid rechter te krijgen. Trussrod zat op een gegeven moment aan einde bereik van schroefdraad. Hals nog te rond. Ik las er destijds enkele meldingen meer over op internetfora, mogelijk verkeerde trussrods gebruikt een tijdje bij Musikraft. Ging ik het melden bij Musikraft, was de mededeling dat garantie vervallen was omdat ik een unfinished neck had besteld en zelf gefinished/ge-oiled. Enige optie wat ze aanboden was dan retourneren naar USA en dan aan hun beoordeling overlaten. Uiteindelijk heb ik daar vanaf gezien, weer verzendkosten, weken wachten, onzekere uitkomst van hun beoordeling, etc.
Ik heb mijn verlies gepakt. Hals staat nu te verstoffen in een hoekje. Mooi ding hoor, met o.a. echte clay dots als optie. Maar waardeloos brandhout. Ooit nog een bouwer naar laten kijken, heeft daar paar dagen in een soort klem met warmtelampen etc. gestaan. Uiteindelijk zonder resultaat.
Nooit dit soort problemen met een HB gitaar gehad.
Die Goto's zijn goud waard! Voor dit geld vind je geen betere.
Die toplock zou me ernstig irriteren! Ik snap heel goed dat je 'm niet meer wilt terugsturen.
Je zou de schroefgaatjes kunnen dichtmaken en opnieuw kunnen boren (op de goede plaats:crazyhappy:).
Anyway, leuk gitaartje!
Ik snap dat dan weer niet. Overigens lijkt mij die FR geen echte FR maar een kopie.
Wel een kut antwoord van dat Musikraft dan hé. Hoe kan je nou ten tijde van het oliën weten of de hals te bol staat en de halspen niet af te stellen is. Je gaat toch eerst de hals behandelen en dan pas op de gitaar zetten normaal gesproken. Van Musikraft mag je toch ook wel meer verwachten. Zonde man.
Gotoh GE1996T. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar die schijnen de laatste jaren beter te zijn dan originele Floyds. Ze komen standaard bijv. ook al met brass blokken. Die heb ik wel vervangen voor een dikker blok (en dat verschil was nogal merkbaar), maar da's nog 's wat anders dan het blokje wat er aan een originele Floyd zit. Ik heb ook bewust voor de Gotoh gekozen na me ingelezen te hebben. Behoorlijk wat gitaarbouwers gebruiken liever Gotoh Floyds dan de originele. Vooral de laatste jaren schijnt Floyd Rose niet meer zo geweldig te zijn. Ook Schaller schijnt betere Floyds te maken tegenwoordig.
Hou op, schei uit! :seriousf: Eigenlijk zou ik het hier niet eens neer moeten zetten zo schaamtevol is het. Ik heb dat dus geprobeerd, met een soort houtvuller. Daarna van boven twee schroeven erin. Maar het wilde maar niet stevig zitten en ik snapte maar niet waarom. Uiteindelijk had ik zoiets van ik ram de oude gaten er wel weer door met de originele schoeven. Nou, dat was ook geen probleem, zo zacht was dat spul. Leergeld... Leergeld...
De eerste Schaller FR waren dramatisch; gegoten ipv gebogen en gehard.
Ik heb een aantal versies; een Gotoh, een echte USA FR, een gegoten Schaller FR-2 met later gekochte zadels, een FR 1000, geen idee wat dat is maar werkt prima.
Ja dat precies. Naar mijn idee ga je niet eerst een week op die unfinished neck spelen om te kijken of het bevalt en of het ding goed af te stellen is.
Maar goed, ze geven aan op hun site: If we ship a neck raw, any issues resulting from atmospheric conditions like warp and twisting are not covered. Please keep this in mind if you choose “Raw” as the finish option.
Heb hier 2 Warmoth necks liggen waar ik precies hetzelfde mee gedaan heb, unfinished besteld en zelf afgewerkt. Geen enkel probleem.
Helaas is iets met vergelijkbare keus, opties, mogelijkheden etc. in Europa niet te krijgen. Tenminste, ik heb het nog niet gevonden. Allparts enigzins, maar minder opties in neckprofielen, nut width, combinaties daarvan enz.
Ik heb daar ook wel 's op gezocht binnen Europa. Echt helemaal niks. Ik had al een hele goeie ervaring met Warmoth en op zich is deze gitaar verder eigenlijk ook dikke prima. Heel erg resonant en dat is m'n Warmoth/Rikkers tele ook.
Ik heb nu een projectje lopen bij BYO, ook Amerikaans. Nu 's iets met een set neck, een Les Paul Jr model. Het duurt wel erg lang voordat ze klaar zijn helaas, maar dat zal ook met de corona perikelen te maken hebben. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit! Ik ben nu in ieder geval iets wat beter voorbereid door de ervaringen met deze strat. Geduld bijv., da's iets wat ik nu wel ga betrachten.:D
Of de zelf geïnstalleerde Floyd precies goed verkeerd.
Jeuj, ik ben er volgens mij achter waarom de Floyd niet vreselijk stabiel was in z'n stemming. Eén van de hollow points was waarschijnlijk de boosdoener. Omdat de Floyd direct op de body zit, komt zo'n hollow point wat makkelijker tegen de body aan bij finetunen. Daar dus even rekening me houden en dan moet het geen probleem meer zijn. Finetuners dus niet te ver naar beneden draaien.
edit: De D-Tuna ook maar weer 's van stal gehaald. En daarmee de hollow points eraf gehaald, want ik kon anders voor geen mogelijkheid bij het kleine imbus schroefje komen, die voor een linkshandig model aan de binnenkant van de D-Tuna zit. Super handig.:chicken: En als je nou denkt, als het maar werkt. Nee dus. Ik krijg het ding wel afgestemd, maar vervolgens krijg ik voor geen mogelijkheid die D-Tuna meer naar buiten getrokken! Ik denk dat het te maken heeft met de schuin aflopende achterkant van de Gotoh Floyd. Een originele Floyd Rose loopt recht.
Ik heb een leuk stratje sinds een tijdje:
https://i.postimg.cc/MpRQ8sSg/Whats-...t-15-05-46.jpg
https://i.postimg.cc/hPXm2D3D/Whats-...15-05-46-1.jpg
https://i.postimg.cc/SNHM5BwW/Whats-...15-05-46-2.jpg
Een '56 customshop, met een aftermarket '52 nocaster style neck. Kan ik 'm meteen als honkbalknuppel gebruiken :strat:
Mooi ding!
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk