Ik raad aan dat je zelf gaat testen.
100W is maar 3dB harder dan 50W, maar 2x zo zwaar, duurder in aanschaf en duurder in onderhoud.
Printable View
Eens hoor maar die combi van een powertone met die 412 was lekker, absoluut niet te hard. Het ligt eraan hoe je eea afstelt. Ik speel nu met een 112 50 watt buizencombo en in principe is dat genoeg, ook voor grotere podia. Ook omdat ik in ear speel ook nog eens.
Dus ben er nog niet over uit maar ik denk dat de powertone de grootste kanshebber is omdat het een vertrouwde bak voor me is waar ik alles uit kan halen. Ik kom dan niet voor verassingen te staan.
Bij andere merken als orange en marshall moet ik het maar afwachten.
In ear?! Dan maakt het al helemaal niet meer uit of je 1 of 300 W hebt.
Ik heb een keer SCRUM gezien op het hoofdpodium van Metropool, Hengelo.
Die gast had een 1 x 10" combootje van ik gok max 15 W transistor, maar dat klonk echt wel goed hoor.
Ik verkies het allerliefst een brullende Marshall achter of naast mij op het podium, genieten hoor.
Inear heb ik nog nooit gespeeld, of je moet studiowerk ook als inear zien, eigenlijk is dat onear, want ja, je hebt dan een koptelefoon op je oren, maar ik vind dat 3 x niks, speelt voor geen meter vind ik.
Henri, ik kan je in ear aanraden, in combinatie met je buizenamps. Goeie sennheiser mic ervoor en dat is echt genieten! Best of both worlds, amp geluid en in ear. Je kan je amp zo hard zetten, wat je zelf lekker vindt zonder commentaar van je band dat het te hard is.
Voorwaarde: de HELE band moet dan in ear, iedereen z'n eigen mixertjes en je kan dan ook je eigen mix maken, nog steeds icm je brullende marshall. 😉
Zo doen wij het en werkt super! Geen gehoorschade en je speelt super relaxt zonder hoofdpijn en fluitende oren de volgende dag.
Ik heb geen last van piepende oren, gewoon zorgen dat je niet te hard staat.
Ik wil die druk kunnen voelen. Bovendien denk ik dat je het directe contact met zowel het publiek, alsook met je eigen bandleden verliest.
Het gaat allemaal veel te "steriel" klinken, maar ja, ik ben dan misschien nog wel één van de laatsten der Mohicanen. :rockon:
mag ik mij aanmelden voor de Mohicanen???
Je weet dat daar een heel apart kapsel bijhoort?
heel kort want we gaan way off topic: je bedoelt een Mohawk maar dat was niet de traditionele haardacht van de Mohikanen volgens wiki. (http://en.wikipedia.org/wiki/Mohawk_hairstyle) nu B.O.T as U please
Koopje! (Niet de mijne, die gaat echt niet weg!):
Engl Ironball voor wehnâg!