Oorspronkelijk geplaatst door
Duhsjaak
De Buckleys zijn een enorme invloed geweest op mij. Hoewel niet merkbaar op mijn muziek.
Pepe postte onder zijn draadje 'Oude zooi' een clip van Paradiso en Fantasio. Daarop moet ik nog tot in detail reageren. Daarin zit nog heel wat werk, dat ik ergens in maart een keer zal voltooien.
De Ampex die ik daar voor NL TV heb opgenomen van Tim (pa dus) is inmiddels meer dan een half miljoen keer bekeken op YouTube. Er zijn nog twee liedjes bewaard. Een wonder. Tim is drie dagen in NL geweest. Twee daarvan heb ik van de eerste tot de laatste minuut meegemaakt. De derde (1974) niet dus.
De toon en de manier van gitaar spelen van Jeff verbaast mij nog dagelijks. Veel daarvan heeft hij destijds opgestoken van zijn samenwerking met Gary Lucas, oud Captain Beefheart gitarist. Als je eens een uurtje niets te doen hebt, luister dan eens naar de samenwerking van Jeff en Gary en Gary's live solowerk.
Ik ben normaal een liedjes man, dus dingen met een kop en een staart, maar voor Gary maak ik een uitzondering. Zelfs als de muziek niet jouw ding is, zul je verbaasd zijn over wat je uit een gitaar kunt halen. Aan techniek (landende vliegtuigen en zo) en vreemde ijle akkoorden reeksen. Terwijl je nooit ook maar ergens het idee zult hebben dat ie je probeert te imponeren of zo. Echte geniën laten je maar al te makkelijk geloven dat je dit zelf ook had kunnen doen. Zeker een klasse apart.
Ben benieuwd wat je er van vindt.
Vriendelijke groet, Gus