Jij hoeft die amp alleen maar boos aan te kijken en dan beuk je al door de mix heen:D
Printable View
Die zijn gelijk een stuk duurder.
Ik heb zelf voor de gein een keer een tweedehands GE-7 gekocht, snipermod dr op geknalt en dan werkt dat gewoon perfect hoor.
Ik heb toendertijd ook eerst 2 weken met een GE-7 gewerkt en heb geen zin om die dan nog te moeten modden. Ik heb gewoon de meerprijs betaald voor een product die gewoon goed is, de 10-band dus. De 6-band kost overigens niet zo heel veel meer dan de GE-7 dacht ik.
Edit: Bij Thomann is de 6-band voor 77 euro te halen. De Ge-7 is overigens ook 77 euro en de KFK 10 band is 144.
Ik heb ook een MXR 6band, als nieuw voor 40 euro dus daar hoef je het niet voor te laten. Bevalt wel goed moet ik zeggen, gebruik hem nu als solo boost.
Ik had effe de link naar filmpjes gemist, toch nog maar even gekeken. Ik weet niet of het grotendeels hierop gebaseerd is, maar als de podiummix net zo ruk was als de zaalmix kan ik me er iets bij voorstellen dat je denkt niet door de mix te komen :seriousf: Dat ligt echter niet aan de versterker... als je hoort hoe hard die snare er doorheen knalt, pfff! Dan sta je gewoon te zacht met je drive. Punt.
Trouwens, dat leuke meisje met die Epi LP hoor je ook bijna nergens, klaagde die er ook over?
Da's een Vintage LP:D
Zij klaagde ook nogal.. Zij speelt normaal helemaal clean.
Ik ken de HT-20 niet maar afgaande op je filmpjes denk ik dat het ook wel wat aan je speelstijl ligt. Je speelt echt heel voorzichtig, bijna strelend. Ik denk dat je drive er met een fellere attack al veel meer moet uitkomen.
Gewoon wat harder rammen dus op die gitaar.
Dit geldt overigens ook voor de rest van de band. Het mag voor mij allemaal wat meer beuken.
Epi, VIntage, afijn, zo'n budgetding. Ik weet niet wat zij voor versterker had maar die hoorde ik 90% van de tijd nauwelijks. Maar wat jonesd al zegt, speelstijl helpt ook niet echt. Twee keer voorzichtig aanslaan, dan al nerveus achterom kijken... pas je gedrag aan. Serieus. Ik zie wel vaker mensen steeds vaker naar hun versterker kijken (en zich dus helemaal omdraaien) als ze zichzelf niet goed horen. Doe dat niet. In de eerste plaats ziet het er niet uit voor het publiek. In de tweede plaats word je er alleen maar onzekerder van. In de derde plaats: doe er dan wat aan. Draai aan die knoppen, maar ga niet alleen kijken. En als je jezelf dan nog slecht hoort: jammer dan, doorgaan met de show en blijven lachen.
Stuk moeilijker dan een andere versterker scoren maar wel n uttiger ;)
Zaterdag weer een kans.. Andere versterker is geen optie, dit was dan ook alleen als uiterste..
Die filmpjes.. Dat waren helaas de enige voorbeelden die ik had, dit was een soort van oefenoptreden voordat we naar Italië gingen, voor ouders, broers, zussen, andere familieleden en aanhang.. Nu staat het als een huis, dus dit is volgens mij geen probleem. Filmpjes van het optreden in Rovigo moeten nog online komen te staan, ooit, gezien het tempo van school.. Dat was in ieder geval super.
Ik heb de laatste dagen flink wat aan mijn EQ zitten draaien, inclusief gain, kijken hoe dat zaterdag gaat.
Zouden er Limburgers bereid zijn om zaterdag een kijkje te komen nemen.. We spelen (met Ben Berendsen na ons) vanaf half 10 's avonds bij café De Haas in Voerendaal, naast het station:)
Dat wordt gratis bier uitdelen Roel!