Dat heb je goed gezien!
Edit: ik denk dat je nu wellicht de kill switch ook wel kunt plaatsen.
Printable View
Maar het ene pootje op de potmeters is toch aarde?
Maar waarom zitten op de volumes dan de pootjes ook nog bovenop gesoldeerd?
En bij de switch zijn de buitenste 2 de aansluitingen en de middelste stuurt de juiste pickup door terwijl de bovenste enkeling de aarde is.
Bij de linkerpoot komt alles binnen de rechterpoot geeft eventueel hoe dat de knop staat een gedeelte door naar de aarde en het middelste pootje geeft dus door wat er nog over is.
en ik zag net ook zelf dat mijn pcb inderdaad niet klopte omdat ik was vergeten om een poot door te geven aan de aarde waardoor er niets werd afgegeven.
Te gek dat je de tijd neemt om me dingen te leren, het word enorm op prijs gesteld :)
Vuistregel, alle behuizingen van de potmeters moeten geaard worden tegen brom. Daarom gebruiken ze vaak de achterkant van een potmeter als verzamelpunten voor aarde.
Dat over de switch heb je goed gezien.
Dat over de potmeter is ook (min of meer) correct!
Ben benieuwd of het je nu lukt om een correct schema te maken.
:ok: kzal vanmiddag ff kijken of ik tijd heb om met mn nieuw vergaarde kennis een nieuwe kan tekenen, bedankt voor de lessen :)
Kan ik de master tone ook na de volume potmeters zetten of moet die altijd voor de volume?
Hij mag erna, dat werd ook in de 50s gedaan bij les pauls, maar de tone gaat dan wel minder goed werken op lagere volumes.
Okay, nog een keer proberen dan.
http://i242.photobucket.com/albums/f...ingtest002.jpg
Ik heb alles door zitten berekenen in mn hoofd en zou er nu ongeveer moeten zijn denk ik.
Maar over mijn kill switch die is off on off, maar dan moet ik beide zijdes dan verbinden aan de aarde?
Je moet nog even oefenen. de bedrading van de 3 standen switch klopt niet.
Hints:
De vier punten op de 3 standen switch:
- Van neck volume naar 3 st switch
- Van brug volume naar 3 st switch
- Signaal naar kill switch
- Aarde.
Dus een na hoogste puntje niet verbinden met de neck connector, alleen naar de kill switch. Dat punt van de neck connector moet naar de centrale aarde aan de linker kant. Onderste punt van de switch hoeft alleen naar de aarde en niet naar de kill switch.
Ik zou gewoon een ON/ON schakelaar gebruiken voor de kill switch, want dan klopt het hoe je de kill switch hebt getekend.
Okay tnx man, de switch bedrading heb ik gewoon aangehouden van de vorige tekening dus ik dacht dat die wel zou kloppen.
Maar nu snap ik inderdaad hoe je het bedoeld met de 3 way switch, die moet je dus net zo verbinden zoals je de 3way zelf doet verbinden met 2 ingangen 1 uitgang en 1 aarde.
En dat ligt er dan praktisch aan hoe dat je de draden verbind vanuit de 3 way, want die kan je natuurlijk op elke manier aanleggen hoe je wil, toch?
En over de killswitch, ik heb er al een liggen met off on die vastklikken en nog een stand die direct terugvalt, maar die hoef je dan toch niet perse aan de aarde te koppelen omdat die niet lang op off blijft. tenminste dat vertelde iemand mij gisteren
Of kan ik anders het die andere pootjes die neit aan aarde verbonden zijn, niet aan de andere pootjes die al aan de aarde verbonden zijn solderen?
EDIT:
Hier is de nieuwe opzet met jou aanwijzingen, hij zou zo dus moeten kloppen?
http://i242.photobucket.com/albums/f...ingtest003.jpg
Dit is wellicht een situatie waar je graag een pcb zou willen hebben.
http://img.photobucket.com/albums/v4...n/0be21cda.jpg
Hss strat, 5 standen + 2 push pull, autosplit en treble bleed
Mogelijkheden:
Bridge - Humbucking
Bridge - SC
Bridge (SC) + Middle
Bridge (SC) + Neck
Bridge (SC) + Middle + Neck
Middle
Middle + Neck
Neck