Nu staat er ook in de advertentie dat het een replica is.
Printable View
Dan ben je echt ziek als je 3 dezelfde gitaren koopt.;)
http://www.speurders.nl/overzicht/mu...-66518259.html
Nou ja lawsuit?, nuh, doet mij erg denken aan een gitaat die uit een fabriek komt waar Hondo ook wel eens een gitaar bestelde:ok:
inderdaad zelfde inlay op de kop als een sommige hondo's, en met een bolt on neck, een double cut body, afwijkende headstock shape is er weinig reden voor een lawsuit :D
NIEUW IN DE DOOS Stratocaster Squier by Fender met decal !
Made in Asia dus perfecte afwerking !!!
en om het helemaal af te maken :
Fender decal op de kop en een Fender neckplate op de achterzijde.
:seriousf:
http://link.marktplaats.nl/348684346
http://link.marktplaats.nl/349375486
om de zoveel tijd 2 nieuwe epi's. Is dat wel betrouwbaar?
Dr, M. Wolffgramm heeft eigenlijk altijd wel gitaren met een fender en/of rickenbakker decal te koop staan.
Het is een wonder dat het hier al om een squier gaat meestal zijn het j&d of ander chinese gitaartjes van onder de 100 euro.
Hij is hier ooit al eens zijn actie komen verdedigen over een rickenbacker bass maar ik blijf het afzetterij vinden en de persoon die hem koopt kan hem vervolgens zo weer op MP zetten als een echte fender.
Waarschijnlijk niet, maar de vraag is al geregeld of het nog uitmaakt of je een 'echte' Epiphone koopt of een zogenaamde 'nepperd', in zoverre dat er überhaupt aan getwijfeld wordt of ze niet uit dezelfde fabriek komen. Een Epiphone LP is nou ook niet echt een 'kwaliteitsproduct'.
Geen idee. Naar de foto's kijk ik niet eens meer serieus aangezien jij (dacht ik?) al eens aangetoond hebt dat 'echte' Epi's ook wel eens eigenschappen van nepperds hebben (schroefje in het midden van de slagplaat, dat soort geouwehoer), maar ik kan wel begrijpen dat als er twee nieuwe Epi LPs aangeboden worden tegen wel heel erg concurrerende prijzen, mensen gaan twijfelen.
Erik, de schrik van de Epiphone dealers daar in de regio.
Hij biedt de echte epi´s aan, is en thuishandelaar.
Ik heb bij hem ook eens een gitaar gekocht en een versterker.
Niks mis mee, je betaalt gewoon niet extra voor btw, huur etc.
Dat klopt, dat was ik. Erik is zoals hier boven al gezegd is een thuis handelaar die op een of andere manier lekkere epiphones te pakken krijgt en verkoopt voor bijzonder goedkope prijzen. Hij doet het naast zijn gewone baan dus waarschijnlijk voor maar een paar tientjes winst.
Hij is zelf ook al eens slachtoffer geweest van oplichting en ik weet nog dat ik contact met hem gehad heb daaromtrend, helaas geen hulp kunnen bieden.
Wat betrefd die specificaties die de fake epi's hadden betrof het met name de "custom" uitvoering van epi. Wat mij vooral opviel was de plaatsing van de potmeters en de binding van de kop die op de hals aansloot en de dikte van de binding.
De verkoper heeft ondertussen iets duidelijker erbij vermeld dat hij de decals er zelf heeft opgeplakt, want dit leek me voorheen niet erg duidelijk.
Ik heb hem hier zelf op gewezen, maar kreeg meteen 2 nogal aangebrande mailtjes terug waarin hij zelfs dreigde met juridische stappen op grond van het verbod op sabotage van advertenties" :???: .
Ware het niet dat ik een student rechten was, had ik hem misschien nog geloofd en hem een even vriendelijk berichtje teruggestuurd. :hippie:
Natuurlijk blijf ik het wel nog erg jammer vinden dat dingen zoals deze eigenlijk verkocht mogen worden op marktplaats. Want het blijft hoe dan ook geen echte fender.
en marktplaats doet er niets aan die incasseert gewoon fijn 3 euro van die eikel.
allemaal ff melden bij marktplaats..
Wat een mafkees,
Laat hem maar eens ophouden met dat gerommel van hem, maar daar zul jij hem wel op gewezen hebben:ok:
Tis de buurman van forummer Chocola.
Toen ik deze forummer eens ophaalde stond de schuurdeur open, stond volgepakt met dozen.
Deze meneer noemde zich op het forum, toen hij zijn oplichting wilde verdedigen met de Rickenbacker kopiën "Rik en Bakker" of zo
Overigens maakt hij nog steeds inbreuk op het merkenrecht dat Fender bezit, hij mag geen-eens decals plaatsen.
Hoe dan ook
Dat namen vermelden in je ad, dat is tamelijk not done.
Als je een toko hebt en je gaat zo om met consumenten, dan ben je snel uit bizniz.
Ja beneden niveau, maar ik denk en ik hoop dat hij nu zo onderhand een beetje last van ons begint te krijgen
Goed verdienen trouwens, zooitje SQUIER BULLITS (hoop dat er wat niet-leden meelezen, DE GOEDKOOPSTE UIT DE SQUIER SERIE!) kopen, decal en backplate (ook fake?) erop schroeven en kassa!
professioneel gemonteerd zegt die, duhhh moelijk hoor.
Ik zie inderdaad net dat hij mijn naam ook in zijn advertentie heeft vermeld. Ik ben inderdaad "mr. N" :p
Achja, het illustreert natuurlijk perfect dat ik zijn zere plek heb geraakt en hij zich dus wel degelijk in zijn kont gebeten voelt. Volgens hem zou de gitaar ondertussen al verkocht zijn, dus ik denk niet dat de gitaar er nog lang opstaat. Mocht dat wel zo blijken, meld ik het eventjes bij Marktplaats.
Verder is het inderdaad een eerder apart figuur. Hij wilde me eerst wijsmaken dat hij de gitaar "grondig" had verbouwd. De headstock had namelijk een nieuwe decal gekregen en moest daarna "grondig" herlakt worden. Ik heb hem toen verteld dat ik, en menig ander (amateur-)gitaarbouwer, dit eerder als een klein klusje zouden zien en hij kennelijk niet veel gewend was als hij dit als een grondige klus zag.
Daarna dreigde hij met "gerechtelijke stappen" omdat ik zijn advertentie saboteerde. Toen heb ik hem juridisch-uitgebreid uitgelegd dat iets als "laster" hier niet van toepassing zou zijn.
Zijn antwoord daarop was plots verrassend vriendelijk.
Hoe dan ook tonen zijn agressieve reacties wel duidelijk dat hij verveeld was dat er mensen zijn "handeltje" openbaar probeerden te maken en dat dit topic dus wel degelijk nut heeft! :):cheerup:
NB: ik ben zelf wel altijd beleefd tegen hem gebleven. Hoe agressief iemand ook reageert; ik probeer mezelf persoonlijk toch niet te laten kennen in zo'n situaties.
Mooi, nu hopen dattie z'n zooitje inpakt.
Het helpt niet om iemand als hem mails te blijven sturen.
Die kerel is al een tijdje actief op marktplaats en hij blijft voorlopig nog wel even doorgaan denk ik.
Marktplaats tippen, fender een mailtje sturen en verder geen aandacht aan schenken.
Tenzij je er eentje wilt kopen natuurlijk.
Verkocht (met dikke letters) volgens de advertentie......Geloof er geen zak van!
ik vind dit zo prachtig let op. Lees eerst de tekst boven de specificaties, dan de specificaties en dan de tekst eronder. Geweldig eerst is het een Mercedes en aan het eind van het verhaal is het een aygo haha
http://www.bouwjeeigengitaar.nl/?p=p...e!-afgeprijsd-
Ja en wat is hier dan zo twijfelachtig aan? Prijs is volgens mij best netjes om zo te vragen en er staat allemaal bij waar deze gitaar uit bestaat....? Staat zelfs bij eenvoudige gigbag...Ze misleiden je niet, ze willen je niet anders doen laten geloven het is gewoon een net verkoopstekstje, net zoals de autodealer je zal geven als je een nieuwe auto wilt aanschaffen...of ga je dit dan ook hier posten?
Geen reden lijkt mij om deze ad in twijfel te trekken toch?:ok:
Inderdaad is gewoon een opsomming van wat erop zit, niets vreemds aan.
En al helemaal niet misleidend dat ze veel beter zijn dan wat dan ook, maar ik denk dat les strat dat zou denken omdat hij handgemaakt is, als mn neefje van 6 een gitaar bouwt is ie ook handgemaakt maar dat hoeft nog niet beter te zijn ;)
Misschien moeten we ook maar eens een "twijfel over Les Strat"-topic gaan aanmaken. ;)
er is eigenlijk geen twijfel, maar eerst word de gitaar voor een geweldige gitaar aangeprezen, en na de specificaties, is het gewoon een leuke gitaar, dat vond ik wel grappig. ik wist verder niet waar ik het moest plaatsen dus ik dacht ik doe het hier;), verder bedankt voor al jullie commentaar;)
Moet je dan werkelijk alles wat je "grappig" vindt ook hier plaatsen? Je eerste post deed namelijk uitschijnen dat je het een twijfelachtig gevalletje vond, wat overduidelijk niet zo is.
Dit topic is bedoeld voor advertenties die mogelijk kopers schade kunnen berokkenen, niet voor lollige advertenties.
Je zult het allemaal wel aardig bedoelen, maar post deze advertenties dan elders en vermeld er duidelijk bij dat het een bonafide advertentie is.
Les Strat, ik vind het echt bijzonder vervelend, maar ik heb gebruik gemaakt van het NSB-knopje en 1 van de mods aangeproken. Zogenaamde "twijfel"-advertenties die daarmee niets van doen hebben komen in deze thread met enige regelmaat van jouw hand en daar ben je al een aantal keren vaker over aangesproken. Vervolgens gaat het even goed om weer terug te komen. Dit is NIET de thread om grappen te maken of verbazing te uiten over advertenties. Deze thread kan potentieel leiden tot onterecht verlies van inkomsten voor mensen en ik heb het idee dat je van dat feit nog niet helemaal doordrongen bent.